Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    Hoe zijn die ceramische remmen bij audi normaal? Bij de S8 enzo...

Degelijk genoeg om écht lang mee te gaan, en zonder schurend geluid... of gaan die in de praktijk, bij een serieuze rijstijl, ook maar zo'n 50k km mee? Want dan wordt het natuurlijk een zeer duur zaakje
    In tegenstelling tot wat men vaak wil laten geloven, gaan ceramische remmen bij zéér sportieve rijstijl (zeer hard remmen, Leftlane-style, of circuit-gebruik) helemaal niet zo lang mee. Vroeger leek 't wel alsof men ons wilde laten geloven dat je heelder dagen kon gaan raggen met dat ding, en dat die remmen dat 100.000 km uithouden.

Jammer genoeg slijten ze dus ook daar sneller. Logisch eigenlijk. PCCB's op circuit bij hard gebruik gaan nog geen 10k mee, b.v. (wel vergelijken met 't feit dat je gewone remmen bij zo'n gebruik wel in enkele duizend kiliometer "op" kan rijden, of toch minstens de velgen aan 't barsten zet).

Je betaalt er dus voor, en je blijft ervoor betalen. Je krijgt er wel ook wat voor terug. En dat zelfs op de momenten dat je niét remt, want 't onafgeveerd gewicht zakt toch een pak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      snel zal hij wel zijn...

de eerste tests zouden wel eens verassende resultaten kunnen geven.
      Heb jij die post geëdit? of flipt het forum nog altijd?

Comment

De remmen van de vorige RS6 waren ook al héél goed, maar mirakels mag je niet verwachten bij circuitgebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          In tegenstelling tot wat men vaak wil laten geloven, gaan ceramische remmen bij zéér sportieve rijstijl (zeer hard remmen, Leftlane-style, of circuit-gebruik) helemaal niet zo lang mee. Vroeger leek 't wel alsof men ons wilde laten geloven dat je heelder dagen kon gaan raggen met dat ding, en dat die remmen dat 100.000 km uithouden.

Jammer genoeg slijten ze dus ook daar sneller. Logisch eigenlijk. PCCB's op circuit bij hard gebruik gaan nog geen 10k mee, b.v. (wel vergelijken met 't feit dat je gewone remmen bij zo'n gebruik wel in enkele duizend kiliometer "op" kan rijden, of toch minstens de velgen aan 't barsten zet).

Je betaalt er dus voor, en je blijft ervoor betalen. Je krijgt er wel ook wat voor terug. En dat zelfs op de momenten dat je niét remt, want 't onafgeveerd gewicht zakt toch een pak.
          Daarom vroeg ik het, ik weet dat andere merken die belofte in het beginstadium van de ceramic brakes helemaal niet konden waarmaken en dat die remmen zeker zo snel als stalen remschijven versleten waren, als het al niet sneller was...

Maar ik wou wel eens weten of dat nog niet geëvolueerd was ondertussen

En wat kost zo'n setje schijven? Bijna zoveel als de optie 'ceramische schijven'?

Comment

tsja, daar zit LL z'n RS6 dan weer voor iets tussen

Nuja, dat zijn dan ook de extreme gevallen... misschien mag je niet té veel gaan eisen, het blijft 'maar' een break, en geen GT3 ofzo...
            True! "RS" mag dan voor Rennsport staan (in zekere zin), het is vooral de benaming van de meest sportieve lijn van Audi's auto's, en niét een aanduiding dat je daarmee ook 'n racewagen koopt, hè. Een RS4 en een RS6 zijn nog altijd gemaakt om op de openbare weg te rijden, niet op circuit. En voor de zéér veeleisende chauffeur hebben ze ook nog de ceramische remmen, waarmee je op de openbare weg nooit in verlegenheid komt (of je moet de Stelvio 16 keer na elkaar op en af knallen met je kofferruimte volgeladen zodat je op of voorbij 't toegestane gewicht komt ).

Comment

Daarom vroeg ik het, ik weet dat andere merken die belofte in het beginstadium van de ceramic brakes helemaal niet konden waarmaken en dat die remmen zeker zo snel als stalen remschijven versleten waren, als het al niet sneller was...

Maar ik wou wel eens weten of dat nog niet geëvolueerd was ondertussen

En wat kost zo'n setje schijven? Bijna zoveel als de optie 'ceramische schijven'?
              Niet zoveel, maar toch bijna, ja. Een complete vernieuwing van je PCCB's bij Porsche (schijven, blokken, bleeden + werk) komt op een goeie 8.000 EUR, zoiets.

Nu, ik denk dat je, zowel met je RS4 of je RS6 of je Porsche, zeker als je 'm nieuw koopt, al 'n eindje zoet bent met die remmen. 't Is maar Leftlane die z'n RS6 als een Mondeo TDCi gebruikt en daar heelder dagen mee Europa afcrosst. Die zou zéér snel door z'n remmen zitten, vrees ik. Kostelijke grap. Wat waarschijnlijk nog altijd relatief zou zijn, gemeten aan z'n brandstofkosten.

Comment

Heb jij die post geëdit? of flipt het forum nog altijd?
                Ga nog 'es naar pagina 1 van dit topic. Kijk 'es naar de foto's.

Voila, nu flip jij ook weer.

Zo'n vet kot !!!!!!

Comment

Dat ik de opmerkingen "ze lijken (te) klein", eigenlijk toen zeer voorbarig en ook wat nutteloos vond , sorry. Als er één merk is waar 'k vertrouwen in heb dat ze wel iets goed gaan doen in die categorie auto's, dan is 't het ambitieuze Audi wel. Formule 1 auto's zitten nog altijd aan de reglementaire 13" velgen vast, en hebben ook voldoende stopping power, dus daaraan zal 't niet liggen.

Laat 't ons zo stellen: ik heb gewoon vertrouwen in Audi (wat de remmen op hun meest sportieve modellen betreft), jij niet.

Dat kan misschien liggen aan het feit dat ik al een paar keer met LL ben meegereden in zijn kar. En dan in het bijzonder wanneer hij totale fading had na een sportief afdalingske.

Oké, zo'n auto is er niet voor 'gemaakt', misschien, maar zelfs in minder extreme omstandigheden ervaar ik de remmen van de vorige RS6 (zéker in standaard vorm, want je moet ook rekenen dat LL andere blokken en remleidingen heeft steken, én om de vijf botten nieuwe schijven en vloeistof laat monteren) ondermaats.
                  En dat ervaar ik niet alleen. Slaag er RS6-forum maar eens op na. Het is gewoon een feit. Rem een paar keer stevig af van hogere Autobahnsnelheden met de standaard remmen, en je mag ze bij wijze van spreken wegsmijten.

Maar nogmaals: ik heb inderdaad uiteraard geen ervaring met de nieuwe RS6 en z'n remsysteem, dus ik zou het niet weten.

En nogmaals-nogmaals: het was gewoon een gedachtenspeling, die opmerking van die remmen op de mule. Als het 'nutteloos' is om over zulke dingen ideëen en gedachten te wisselen, tjah... stop dan maar met topics over prototypes en mules te posten hé.
                  Als alles wat we op verse spy-pics zouden zeggen "wauw!" of "ik vind het lelijk!" zou zijn, is dát dan niet wat nutteloos en belachelijk?

In elk geval, sorry dus daarvoor, gTa!

Comment

't Is maar Leftlane die z'n RS6 als een Mondeo TDCi gebruikt

Comment

tsja, daar zit LL z'n RS6 dan weer voor iets tussen

Nuja, dat zijn dan ook de extreme gevallen... misschien mag je niet té veel gaan eisen, het blijft 'maar' een break, en geen GT3 ofzo...

Dat is zeker waar.

Ik blijf het dan ook nog steeds een ongelooflijk stuk machinerie vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Oké, zo'n auto is er niet voor 'gemaakt', misschien, maar zelfs in minder extreme omstandigheden ervaar ik de remmen van de vorige RS6 (zéker in standaard vorm, want je moet ook rekenen dat LL andere blokken en remleidingen heeft steken, én om de vijf botten nieuwe schijven en vloeistof laat monteren) ondermaats.
                        En dat ervaar ik niet alleen. Slaag er RS6-forum maar eens op na. Het is gewoon een feit. Rem een paar keer stevig af van hogere Autobahnsnelheden met de standaard remmen, en je mag ze bij wijze van spreken wegsmijten.
                        Ah, maar dat het zó erg was, dat wist ik zélf niet.

Zeker van: van 250 naar 100 maximaal afremmen is al fading? Dat lijkt me zeer straf.

Als dat zo is, dan is m'n vertrouwen in Audi geschonden. (grapje)

En nogmaals-nogmaals: het was gewoon een gedachtenspeling, die opmerking van die remmen op de mule. Als het 'nutteloos' is om over zulke dingen ideëen en gedachten te wisselen, tjah... stop dan maar met topics over prototypes en mules te posten hé.
                        Als alles wat we op verse spy-pics zouden zeggen "wauw!" of "ik vind het lelijk!" zou zijn, is dát dan niet wat nutteloos en belachelijk?
                        Ja, oké, zó ver gaan we 't nou ook niet laten gaan, hè.

In elk geval, sorry dus daarvoor, gTa!
                        Ge moet u daarvoor niet excuseren! Ge moet uw mening volhouden, en er trots op zijn.

Wat ik me dan afvraag ... als de remmen van de vorige RS6 dan eigenlijk ondermaats waren tenzij je die auto z'n vermogen enkel zeer sporadisch aansprak en voor de rest zeer katholiek rondreed ... je las zoiets toch nooit in de pers? En bij BMW zeiken sommigen continu over de remmen van de M-modelletjes. Terwijl ik die zelf al voldoende heb kunnen testen, en enkele 250-100 remmanoeuvers na elkaar op de autostrade, dat verdragen die zonder brokken. Oké, een BMW M sméékt om op circuit gegooid te worden en een Audi minder, maar toch?

Comment

Dat kan misschien liggen aan het feit dat ik al een paar keer met LL ben meegereden in zijn kar. En dan in het bijzonder wanneer hij totale fading had na een sportief afdalingske.

Dat afdalingske was wel een heuse lange afdaling met 4 man, en een tempo om U tegen te zeggen... ik vond dat die remmen het nog lang volgehouden hebben...

Om de 5 botten nieuwe schijven steken?
                          Na 40.000km nieuwe schijven moeten steken met zo'n rijstijl... das vind ik echt impressive! Dat zo'n ding blokken vreet -> logisch!

Op rs6.com zal je vinden dat de remmen heel goed zijn, maar dat ze geen mirakels kunnen verrichten op uithoudingsvermogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                            Hoezo? Ik ken niet veel RS6-eigenaren die 60k à 80k km per jaar met hun ding afmalen, laat staan quasi-plankgas.

Ik ken dés te meer leasebakken die zo worden gereden.

(was niet denigrerend naar LL bedoel, hè, wel integendeel: i wish dat 'k zo'n vet kot als 't zijnde heelder dagen mocht knallen...)

Comment

Zeker van: van 250 naar 100 maximaal afremmen is al fading? Dat lijkt me zeer straf.
                              Dat is dan ook niet zo. Van 1 keer hard afremmen heb ik die remmen toch nog nooit weten klagen.

Comment

Ja, da's toch logisch dat 'ie sneller is? I mean, 'ie heeft zomaar eventjes 70 pk en 150 Nm méér dan de BMW M5 (de zwakste van de drie).

neem mijn reactie nu niet op als nen aanval eh maar ik vind het eigenlijk een scheef vergelijk omdat die M5 en e63 atmosferische blokskes zijn (nouja, blokskes....zeg maar blokken). Ok, verkoopstechnisch gezien zijn 't rechtstreekse concurenten en dan speelt het mss niveel rol of er nu turbo's aan te pas komen of niet maar als je de technische specificaties vergelijkt is't niet meer dan logisch dat de RS6 met zijn turbo's de rest koppel-en vermogens-gewijs de loef afsteekt.

Comment

Dat woordje heb ik niet getypt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    Dat afdalingske was wel een heuse lange afdaling met 4 man, en een tempo om U tegen te zeggen... ik vond dat die remmen het nog lang volgehouden hebben...

Om de 5 botten nieuwe schijven steken?
                                    Na 40.000km nieuwe schijven moeten steken met zo'n rijstijl... das vind ik echt impressive! Dat zo'n ding blokken vreet -> logisch!

Op rs6.com zal je vinden dat de remmen heel goed zijn, maar dat ze geen mirakels kunnen verrichten op uithoudingsvermogen
                                    Ah, dat beantwoordt al meer aan m'n verwachtingen.

Ik reed de RS6 trouwens zelf ook, en heb daar niet de minste remproblemen ondervonden. Zelfs niet bij 'n kwartier lang industrieterrein-raggen (vol kot open in 2e en 3e en dan keihard afremmen tot 50 à 70 terug, en zo continu). We hebben toen de 3 spelers wel 'es op topsnelheid getest ook, maar eigenlijk geen herhaalde noodstops uit topsnelheid getest (beetje gevaarlijk om dat op openbare weg te gaan doen).

Comment

maar om weg te zwieren zijn ze evenmin

Comment

Hoezo? Ik ken niet veel RS6-eigenaren die 60k à 80k km per jaar met hun ding afmalen, laat staan quasi-plankgas.

Ik ken dés te meer leasebakken die zo worden gereden.

(was niet denigrerend naar LL bedoel, hè, wel integendeel: i wish dat 'k zo'n vet kot als 't zijnde heelder dagen mocht knallen...)
                                        Ik dacht dat het denigrerend bedoeld was naar een ander forumlid dat graag op de Ring rijdt. Sorry daarvoor, ik geloof je.

Comment

Hier heb je toch wel het woord fading gebruikt volgens mij

Comment

Working...
                                          X