Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
    Het is té.
    Corpulent.

daarom moet je haar in een donkere kleur nemen

donkerblauw, zwart, groen

wit is passé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Oeh ja, zie je. 20", 275 breed en nog serie 35. Als ge op nen gewone A6 20" velgen neemt, dan is dat maatje 265/30R20.

Dus, hoogte wielen :
      • A6 (265/30R20) : 66,7 cm
      • RS6 (275/35R20) : 70,1 cm
      Best een groot verschil.
      En van de S6?

Hoe reken je dat uit?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        En van de S6?

Hoe reken je dat uit?
        Heel simpel.

In jouw geval neem je 40% van 255. Dan kom je 102mm uit.

Comment

• Ik neem dat dit als grap bedoeld is...

Ik denk als volgt : 18" x 2,54cm + 2x 4cm = diameter, en dan nog eens maal pi voor de omtrek ! En zeggen dat ik al 20 jaar geen wiskunde en dergelijke heb gehad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Ik neem dat dit als grap bedoeld is...
            Waarom?

Spillies had de quote van gTa genomen waarin de hoogte van die wielen werd berekend. Dus ik heb dit ook gedaan, de hoogte berekend.

Comment

Ik denk als volgt : 18" x 2,54cm + 2x 4cm = diameter, en dan nog eens maal pi voor de omtrek ! En zeggen dat ik al 20 jaar geen wiskunde en dergelijke heb gehad...
              2 x 4 cm? Dat klopt niet hoor. Die 40 slaat op het percentage van het loopvlak. Dus idd 40 % van de breedte van de band. Deze waarde (ongeveer 10 cm dus) x 2 om de twee kanten te rekenen. Daar de diameter van de velg bij, en dan alles verminigvuldigen met pi, idd.
              Uw berekening klopt, maar je maakt een fout bij de interpretatie van de waarden betreffende de hoogte van de band.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

haha, nee.

18*2.54, + 2 keer 0.4*25.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                  Hoe reken je dat uit?
                  255/40R18

40 = flankhoogte = % van de breedte

Hoogte band is dus
                  18" + 2 x 40% x 25,5 cm

= 45,72 cm + 2 x 10,2 cm

= 66,12 cm
                  En daarmee kan je de bandomtrek berekenen, namelijk 2 x r x pi = 66,12 cm x 3,1415927 = 207,72 cm.

Zo'n dingen heb ik allemaal in Excel-tabelletjes staan, ook om b.v. de snelheid van een auto te berekenen (benodigde gegevens = toerental (krukas), versnellingsbakverhouding, eindreductie en wielomtrek), enzovoort.

Comment

• Jullie zeggen gewoon net hetzelfde als ik. En vijf minuten later nog wel.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Sorry hoor, Master Bikefreak. Repent, we must.

Comment

• Da's wel theoretisch, hè. Grote invloed op de werkelijke wielomtrek heeft immers de bandenspanning. Een band die véél te weinig druk heeft, staat behoorlijk plat, en daarmee vermindert de rolomvang best aanzienlijk.

Comment

• Past mooi bij het imago van de nieuwe RS6, dat wiskundig geleuter.

Een ijskoude, droge, supersnelle kombi

Comment

Sorry hoor, Master Bikefreak. Repent, we must.
                            Ik vind het gewoon komisch.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• klopt het dat je kan kiezen voor een optionele sportuitlaat?

Comment

• Heeft iemand de versnellingsbakverhoudingen en de eindreductie van dit ding? O ja en vermogenscurve zou ook handig zijn, of toch op z'n minst 't toerental waarop de rev-limiter ingrijpt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  klopt het dat je kan kiezen voor een optionele sportuitlaat?
                                  Dat was bij de vorige wel het geval. Niet van in het begin, maar na een tijdje wel ja. Was ook meteen zwart van kleur, de eindtippen.

Comment

Heeft iemand de versnellingsbakverhoudingen en de eindreductie van dit ding? O ja en vermogenscurve zou ook handig zijn, of toch op z'n minst 't toerental waarop de rev-limiter ingrijpt.

Comment

Heeft iemand de versnellingsbakverhoudingen en de eindreductie van dit ding? O ja en vermogenscurve zou ook handig zijn, of toch op z'n minst 't toerental waarop de rev-limiter ingrijpt.
                                      fuel cut-off is aan 7100 rpm DACHT IK

de rest moet je aan Avantus vragen ofzo

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Dat was bij de vorige wel het geval. Niet van in het begin, maar na een tijdje wel ja. Was ook meteen zwart van kleur, de eindtippen.
                                      bij de nieuwe ook dus

"When accelerating, of course, its dual-branch
                                      exhaust system with two oval tailpipes produces that sonorous sporty, throaty
                                      sound – an essential feature of a high-performance automobile. Those who wish
                                      to enhance this daily delight for the ears even further may opt for the alternative
                                      sports exhaust system."

Comment

• Top gear ratio 0.69
                                        Final drive ratio 3.32

Comment

• Mjah thanks maar ben ik weinig mee.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          Top gear ratio 0.69
                                          Final drive ratio 3.32
                                          Daar ben ik al meer mee.

Revlimiter?

Comment

Working...
                                          X