Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Als je in een RS6 al op je honger blijft zitten, tjah...
    liever een speels en direct onderstel dan een shitload aan power.. aan dat laatste wen je toch altijd

ik heb nog niet met een RS6 gereden, maar wel met genoeg A6en en een S6 en dat rijdt 'goed' maar te simpel en emotieloos.. enigste verschil tussen die modellen is het geluid, de oomph en de remmen

'sportief' is dat voor mij toch niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      liever een speels en direct onderstel dan een shitload aan power.. aan dat laatste wen je toch altijd

ik heb nog niet met een RS6 gereden, maar wel met genoeg A6en en een S6 en dat rijdt 'goed' maar te simpel en emotieloos.. enigste verschil tussen die modellen is het geluid, de oomph en de remmen

Zeker als het zo gedempt is als bij zo een berlines.

Comment

De vraag is natuurlijk wat jij onder sportief verstaat. Het zijn geen sporwagens, daarvoor ben je aan't verkeerde adres. Maar als je een snelle gezinswagen wilt, dan is de RS6 een mooie hulp. Ik bezie deze wagen meer als de meest uitgebalanceerde A6 en niet zozeer als een sportieve wagen. De M5 is speelser, daarom ook minder veilig volgens mij en minder makkelijk bestuurbaar door jan modaal, hetgeen bij een uit de kluiten gewassen gezinswagen toch een rol speelt.
        Als je een sportieve wagen wilt, puur in de zin van het woord, ga je best in een andere klasse van wagens aankloppen. Ik denk ook niet dat er iemand claimt dat de RS6, M5, E55AMG sportwagens zijn, maar je kan niet ontkennen dat ze sportiever uit de hoek komen dan de basismodellen.
        Last but not least, het is ook een kunst om een wagen makkelijk ,of "simpel" hoe je't ook wil noemen, te kunnen laten rijden (zie ook Veyron).

Van Dale
        Sportwagen: auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden.
        Last edited by ; 20/08/2009, 13:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
          De vraag is natuurlijk wat jij onder sportief verstaat. Het zijn geen sporwagens, daarvoor ben je aan't verkeerde adres. Maar als je een snelle gezinswagen wilt, dan is de RS6 een mooie hulp. Ik bezie deze wagen meer als de meest uitgebalanceerde A6 en niet zozeer als een sportieve wagen. De M5 is speelser, daarom ook minder veilig volgens mij en minder makkelijk bestuurbaar door jan modaal, hetgeen bij een uit de kluiten gewassen gezinswagen toch een rol speelt.
          Als je een sportieve wagen wilt, puur in de zin van het woord, ga je best in een andere klasse van wagens aankloppen. Ik denk ook niet dat er iemand claimt dat de RS6, M5, E55AMG sportwagens zijn, maar je kan niet ontkennen dat ze sportiever uit de hoek komen dan de basismodellen.
          Last but not least, het is ook een kunst om een wagen makkelijk ,of "simpel" hoe je't ook wil noemen, te kunnen laten rijden (zie ook Veyron).

Van Dale
          Sportwagen: auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden.
          een RS4 rijdt naar mijn mening een pak sportiever dan een RS6 bvb (en om in die klasse te blijven, een M5 ook)

maar ja, het blijven compromis wagens 'best of both worlds'
          Last edited by ; 20/08/2009, 13:48.

Comment

een RS4 rijdt naar mijn mening een pak sportiever dan een RS6 bvb (en om in die klasse te blijven, een M5 ook)

maar ja, het blijven compromis wagens 'best of both worlds'
            Inderdaad, maar als je't om sportiviteit wil doen, neem je best een sportwagen, geen gezinswagen. De M5 en consoorten blijven voor mij nog meer gezinswagens dan sportwagens.
            Een RS6 is idd agiler dan een M5, daar waar de M5 sportiever en minder makkelijk bestuurbaar is, wat normaal is zonder vierwielaandrijving.

Comment

• Nog een leuke bemerking voor de RS6: "Die ohnehin hohe Audi-Qualität ist im Top-Modell besonders augenfällig." (naar aanleiding van Autobild testje tussen M5, E63 en XFR).

Op een racecircuit voelt de M5 zich het meest op zijn gemak, maar zoals aangegeven telt bij deze wagens ook enig comfort, stabiliteit en bestuurbaarheid. Deze kenmerken zijn verenigd in de RS6.

Comment

• Je daarstraks nog tegengekomen in Mechelen aan de cinema. Echt knappe 5 touring

Comment

• Nog exclusievere Audi RS6

De Audi RS6 is al niet een auto die je op elke straathoek tegenkomt, maar het mag nog een tandje exclusiever, vindt Audi. Speciaal voor de connaisseurs onder de kopers biedt Quattro GmbH nu de RS6 plus Sport en de RS6 plus Audi Exclusive aan.

De oplage blijft beperkt tot 500 exemplaren. Beide versies hebben ‘gewoon’ een vermogen van 580 pk, maar de topsnelheid is door aanpassing van de begrenzer nu 303 kilometer per uur. Verder bieden ze een koolstofvezelpakket voor de motorruimte, 20-inch wielen met een speciaal vijfspaaks design en Sports Suspension Plus. Een genummerde badge in het interieur benadrukt dat dit niet zomaar een Audi RS6 is.
                  De RS6 plus Sport heeft een met leder beklede middenconsole. Ook voor de bovenkant van het instrumentenpaneel gebruikt Quattro GmbH dit materiaal. Op de vloermatten staat het RS6-logo. De meerprijs van het Sport-pakket is in Duitsland 3.200 euro.
                  Wie nog meer geld stuk te slaan heeft, kan ook kiezen voor het Audi Exclusive pakket. De stoelen, middenarmsteun en de deuren zijn dan bekleed met leder uit het Audi Exclusive programma. Verder kunnen kopers elke mogelijke lakkleur voor hun RS6 kiezen uit het lakkengamma van Quattro GmbH. De Duitse meerprijs van het Audi Exclusive pakket is 8.310 euro.
                  Ook van de vorige RS6 was er een Plus-versie. Die had wel meer vermogen, namelijk 480 pk in plaats van 450 pk. De topsnelheid was verhoogd van 250 naar 280 km/h. De oplage was 999 stuks.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Toch nog een Plus

Comment

• Jep, was ook al een tijdje bekend (op AudiSport bv. )

'k Vind het alleen jammer dat ze 'm niet ietsje meer vermogen hebben gegeven.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Waarom ze niet ineens de moeite doen om 'm een stuk of 620 paarden te geven ontgaat me...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Waarom ze niet ineens de moeite doen om 'm een stuk of 620 paarden te geven ontgaat me...
                          Omdat 580pk aan de andere kant al schijte veel is en dat die eigenlijk al snel genoeg is.

En om er dan nog es een 50pk te gaan bijsleuren moeten ze weer een gigantisch budget hebben om vele delen van de auto te verbeteren en dan nog te testen ed.

Comment

• Dus je moet maar zo'n drie of achtduizend euro extra ophoesten om met een 'plus' rond te rijden? Ik zou weten wat te doen.

Comment

• Waar de vorige RS6 Plus echt een "apart model" was, afzonderlijk opgelijst in de basis modellenreeks, lijken deze dingen hier eerder gewone "optiepacks" te zijn.

De vorige RS6 Plus kwam er ook helemaal op het einde van het productieleven van de RS6, dacht ik. Zijn we nu in 't productieleven van de huidige A6 niet vroeger, dan toen? Misschien komt er nog een echte "Plus", eenmaal Mercedes-Benz de 5,5-liter biturbo klaar heeft (ik dacht dat afgeleid te hebben uit enkele posts van Carlito?) en BMW de komende M5 (met biturbo 4,4-liter) en de RS6 dan weer niet meer "met overschot de snelste"? Just a thought...

Comment

• Als die er nog zou komen, denk ik niet dat dit onder dezelfde noemer zou zijn uitgebracht...
                                Tenzij er een RS6 plus 'zonder meer' komt, wat ik betwijfel.

Comment

• De RS6 C5 plus (vorige) is er gekomen rond april 2004 en de nieuwe RS6 (C6) kwam er in 't begin van 2008.

Maar de A6 (C6) kwam er wel al in 2005, wel is de opvolger ervan gepland in 2011, dus eigenlijk lijkt het nog allemaal zoals de vorige keer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Waar de vorige RS6 Plus echt een "apart model" was, afzonderlijk opgelijst in de basis modellenreeks, lijken deze dingen hier eerder gewone "optiepacks" te zijn.

De vorige RS6 Plus kwam er ook helemaal op het einde van het productieleven van de RS6, dacht ik. Zijn we nu in 't productieleven van de huidige A6 niet vroeger, dan toen? Misschien komt er nog een echte "Plus", eenmaal Mercedes-Benz de 5,5-liter biturbo klaar heeft (ik dacht dat afgeleid te hebben uit enkele posts van Carlito?) en BMW de komende M5 (met biturbo 4,4-liter) en de RS6 dan weer niet meer "met overschot de snelste"? Just a thought...
                                    Exactly my thought!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                      De RS6 C5 plus (vorige) is er gekomen rond april 2004 en de nieuwe RS6 (C6) kwam er in 't begin van 2008.

Maar de A6 (C6) kwam er wel al in 2005, wel is de opvolger ervan gepland in 2011, dus eigenlijk lijkt het nog allemaal zoals de vorige keer...
                                      Ik snap je redenering niet zo goed. Vergeleken met het einde van het productieleven van de vorige A6 en het aantal maanden ervoor dat de RS6 Plus verscheen, hoe zit dat nu? De nieuwe A6 komt in het tweede kwartaal 2012 dacht ik toch? Of is het vroeger?

Comment

• Hier staat er idd 2011, maar is wel een zeer oud document, dus dit is al iets vervroegd dacht ik.

Maar soit, het blijft toch min of meer 't zelfde, rond een jaar van de RS6 plus tot de nieuwe A6.

Bij de vorige plus zat er net geen jaar tussen en neem nu dat het een dik jaar wordt, het blijft allemaal binnen de perken denk ik zo...

Comment

• Edittt
                                          Last edited by Spillies; 02/03/2010, 03:30.

Comment

Working...
                                          X