Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• But the RS6 is flattering to deceive and never truly allows you to impose yourself on the chassis. Instead it just grips and monsters anything in its path. It’s a wild ride, but only because of the sheer speed of the thing, not from any tangible sense that you’re teasing the best out of it.

heerlijk stukje

Comment

• Mit dem neuen RS 6 Avant schickt Audi einen höchst potenten Lust-Laster ins Rennen. AUTO BILD SPORTSCARS hat ihn mit Mercedes E 63 AMG T, BMW M5 Touring und Alpina B5 S Touring verglichen.

1st place: Audi RS 6 Avant
      5-litres V10
      580 bhp
      650 Nm
      0-100 km/h: 4.3s
      0-200 km/h: 14.1s
      Vmax: 280 km/h
      Oschersleben track time: 1:50.81 mins.
      MSRP: 106,900 EUR

2nd place: Alpina B5 S Touring
      4.4-litres V8
      530 bhp
      725 Nm
      0-100 km/h: 4.7s
      0-200 km/h: 14.9s
      Vmax: 313 km/h
      Oschersleben track time: 1:51.83 mins.
      MSRP: 97,900 EUR

3rd place: Mercedes E 63 AMG T
      6.2-litres V8
      514 bhp
      630 Nm
      0-100 km/h: 4.7s
      0-200 km/h: 15.6s
      Vmax: limited to 250 km/h (300 km/h optional)
      Oschersleben track time: 1:53.63 mins.
      MSRP: 100,992 EUR

4th place: BMW M5 Touring
      5.0-litres V10
      507 bhp
      520 Nm
      0-100 km/h: 4.9s
      0-200 km/h: 16.0s
      Vmax: limited to 250 km/h (305 km/h with no limiter)
      Oschersleben track time: 1:55.89 mins.
      MSRP: 95.000 EUR

vooral de rondetijd vind ik opmerkelijk

Comment

• zo opmerkelijk vind ik dat niet, het ding heeft AWD en 580 pk

Comment

• en weegt iets meer dan 2100kg...

Comment

• Oschersleben is redelijk recht he

( maar toch respect)

Keramik-bremsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
              zo opmerkelijk vind ik dat niet, het ding heeft AWD
              Gek, vaak wordt dat juist aangehaald waarom een quattro trager is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

1st place: Audi RS 6 Avant

2nd place: Alpina B5 S Touring

3rd place: Mercedes E 63 AMG T

4th place: BMW M5 Touring

Enkel 2 en 3 wisselen en ze hebben mijn zegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Gek, vaak wordt dat juist aangehaald waarom een quattro trager is
                  serieus? als je meer grip hebt kan je toch vroeger op je gas staan en dus zo sneller zijn (heel simpel voorgesteld)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Enkel 2 en 3 wisselen en ze hebben mijn zegen

Comment

serieus? als je meer grip hebt kan je toch vroeger op je gas staan en dus zo sneller zijn (heel simpel voorgesteld)
                      maar zo'n quattro-systeem weegt nu eenmaal een pak meer,wat je dan weer tijd kost...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                        maar zo'n quattro-systeem weegt nu eenmaal een pak meer,wat je dan weer tijd kost...
                        ja natuurlijk dat weet ik ook wel

maar ik denk dat Lefty hier doelt op de discussie RWD vs AWD

Comment

Ik ben die mening ook toegedaan, maar "extra gewicht" en onderstuur" zijn 2 begrippen die me zo te binnenschieten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                            ??

Comment

• Neem nu het volgende:

allebei evenveel vermogen en ze wegen exact evenveel.

de ene heeft RWD de andere AWD (torque-split 40/60)

welke is het snelst op het circuit?

Comment

• Regen kan hier een cruciale factor zijn! Al denk ik dat de omstandigheden gewoon bewolkt waren aan die ene foto te zien.
                                Ook het feit dat er veel of weinig korte bochten op het circuit zijn maakt veel uti. Op het rechte stuk denk ik dat ze mekaar niet veel zullen moeten toegeven, al denk ik dat de M5 daar het meest zal moeten toegeven als je naar de 0-200km/h tijden kijkt. (Merk op dat de volgorde in het lijstje met de beste 0-200 tijd en de beste rondetijd dezelfde is). Dus als je met je RS6 vroeger op het gas kan en dan ook nog eens vlugger herneemt, kan je de concurrentie op een rondje van een kleine 2min wel eens een seconde of 2-3 aan de broek smeren (of 5 in het geval van de M5).

Comment

Neem nu het volgende:

allebei evenveel vermogen en ze wegen exact evenveel.

de ene heeft RWD de andere AWD (torque-split 40/60)

welke is het snelst op het circuit?

Good question. Dan de AWD vermoed ik, hoewel sommigen beweren dat er bij de AWD nog wat extra "vermogen" verloren gaat.

Comment

• ja, dat extra diffje zal wel voor een beetje vermogensverlies zorgen aan de wielen maar ik denk niet dat dat de tijd gaat bepalen.

volgens mij gaat een RWD toch sneller zijn omwille van z'n fijner sturen, zolang een RWD grip heeft is hij sneller.

maar ik kan er ook naast zitten

Comment

• Tja, de eeuwige discussie he. Mij is het nooit om tijden te done geweest eigenlijk, ik heb (buiten het feit dat ik natuurlijk enorm verliefd ben op het model en dito motor, altijd al men droom geweest) de RS6 (en dus quattro) vooral gekozen uit gemakzucht. Ik heb geen zin om te bibberen als ik tegen 250 in het nat op de autostrade een bocht aansnij. ALS ik begin te schuiven is er maar 1 richting mogelijk, en da's een vrij geruststellend gevoel voor mij.

En op de Ring en diverse baantjes heb ik mij ook al prachtig geamuseerd. No doubt dat dat met een bmw M of eventueel zelfs een Merc nog boeiender kan zijn, en vooral uitdagender. Ik heb nooit ander beweerd. Het probleem ligt em erin dat sommigen dat niet willen gehoord hebben.

Moest ik meer tijd hebben, voor het hele auto gedoe: dan zou ik een auto willen die een iets grotere uitdaging biedt. Maar dat zit er de eerste 5 jaar wsl niet in. Als 2de wagen eventueel wel eerder, maar dan denk ik eerder in de richting van Porsche.

Comment

ja, dat extra diffje zal wel voor een beetje vermogensverlies zorgen aan de wielen maar ik denk niet dat dat de tijd gaat bepalen.

volgens mij gaat een RWD toch sneller zijn omwille van z'n fijner sturen, zolang een RWD grip heeft is hij sneller.

maar ik kan er ook naast zitten
                                        Dat verlies is quasi te verwaarlozen als je spreekt over vermogens van 500 of zelfs 580pk.

In korte, trage bochten zal een AWD vlugger uit kunnen accelereren zonder al te veel gripverlies, terwijl daar een RWD z'n kont al eens kan zwiepen (bij bv iets teveel gas aan 4-5000 rpm in tweede). In iets snellere bochten is een RWD dan weer in het voordeel, omdat je minder de neiging hebt om rechtdoor te gaan en zo met minder sturen en meer gas toch vlug je bocht kan nemen (sturen met het gas ook)! Bij de AWD zal je dus meer moeten sturen + er komen nog aandrijfkrachten op je banden => kans om buiten de cirkel van Kamm te geraken. Er zal dan meer kracht gaan naar je achterwielen, maar tegen dat je dan de bocht door bent heeft de RWD al enkele tienden gewonnen volgens mij.

Comment

• AWD of RWD, persoonlijk liever RWD maar met AWD kan je echt wel fucking goed amuseren hoor

een voorbeeld

natte grasweide + X5 V8 4.4i

of

pendulum swing op gravel

Comment

Working...
                                          X