Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS6 Avant
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenZelfs met zo'n verlaging oogt ie nog super hoog. Jammer
Comment
-
testrit met RS6 heeft me helaas niet helemaal kunnen bekoren, een bom van een motor die V10 maar het blijft een A6-gevoel van binnen, niets verkeerd mee alhoewel prijskaartje? Je hebt totaal niet het gevoel dat je 'vliegt', ik denk dat ik mezelf zou doodrijden met zo'n wagen of toch op zn minst binnen de kortste keren rijbewijs kwijt. Jammer dat ze daar bij Audi niet wat meer over hebben nagedacht om dat sportieve gevoel te creëren dat je supergeconcentreerd bent.
Veel alternatieven heb je natuurlijk niet als je een gezinswagen wil combineren met waanzinnige motor... maar toch.
zijn er hier nog mensen die er al mee gereden hebben? zelfde gevoel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtentestrit met RS6 heeft me helaas niet helemaal kunnen bekoren, een bom van een motor die V10 maar het blijft een A6-gevoel van binnen, niets verkeerd mee alhoewel prijskaartje? Je hebt totaal niet het gevoel dat je 'vliegt', ik denk dat ik mezelf zou doodrijden met zo'n wagen of toch op zn minst binnen de kortste keren rijbewijs kwijt. Jammer dat ze daar bij Audi niet wat meer over hebben nagedacht om dat sportieve gevoel te creëren dat je supergeconcentreerd bent.
Veel alternatieven heb je natuurlijk niet als je een gezinswagen wil combineren met waanzinnige motor... maar toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenYep, doe eens een Porsche (en ik was/ben geen Porsche fan) Panamera, voor zelfde budget (een 4s, Turbo iets duurder). Ik heb ook kids.....en wat nood aan ruimte.....
Comment
-
Een RS6 is niet echt gemaakt om het sportwagen gevoel te geven volgens mij. Wel om op comfortabele manier te imponeren met de snelheid waaraan de naald van de snelheidsmeter beweegt en om iedereen op het rechte stuk voorbij te knallen zonder 'sportwagen' te willen uitschreeuwen. Ik denk de ideale wagen voor iemand die constant op de Duitse Autobahn rijdt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenEen RS6 is niet echt gemaakt om het sportwagen gevoel te geven volgens mij. Wel om op comfortabele manier te imponeren met de snelheid waaraan de naald van de snelheidsmeter beweegt.Volgens mij de ideale wagen voor iemand die constant op de Duitse Autobahn rijdt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenwat zijn uw ervaringen met de panamera? heb je een gekocht?
Hij gaat morgen namiddag in bestelling, het besluit is (na wat testritten met verschillende wagens) genomen.
Mijn ervaring: een M5, RS6, Mercedes CL63AMG zijn allemaal "limousines" die omgebouwd zijn tot sportwagens. Een Panamera is een pure sportwagen die omgebouwd is tot een limousine. Hoewel ik niet 100% voor zijn lijn was heeft het rijgevoel, de prestaties en het interieur me overtuigd.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtentestrit met RS6 heeft me helaas niet helemaal kunnen bekoren, een bom van een motor die V10 maar het blijft een A6-gevoel van binnen, niets verkeerd mee alhoewel prijskaartje? Je hebt totaal niet het gevoel dat je 'vliegt', ik denk dat ik mezelf zou doodrijden met zo'n wagen of toch op zn minst binnen de kortste keren rijbewijs kwijt. Jammer dat ze daar bij Audi niet wat meer over hebben nagedacht om dat sportieve gevoel te creëren dat je supergeconcentreerd bent.
zijn er hier nog mensen die er al mee gereden hebben? zelfde gevoel?.
Comment
-
Dezelfde dag ook met een M5 kunnen rijden, en die geeft je een groter gevoel van voldaan te zijn. Natuurlijk is heeft dat (groten)deels met de SMG-bak te maken (al vond ik die niet echt héél héél goed), maar ook met het feit dat allemaal wat meer dat 'hitsige' uitstraalt. De 400/507pk-knop, het afstellen van je schakelsnelheid, de achterwielaandrijving (ook al zit in de RS6 een quattro-aandrijving met grootste deel aan tractie op de achteras, je voelt dat dat anders rijdt dan de M5). Spijtig dat het allemaal zo gemakkelijk gaat, en dat je niet meer moet wérken in je wagen (in de RS6 nog minder dan in de M5). Maar jah, da's nu eenmaal eigen aan dat type wagens.
Je hebt inderdaad een gevoel van gewone berlines die omgebouwd zijn die naar een sportieve wagen, maar je hebt wel'n goddelijk stukje techniek voor/achter/onder je.
Natuurlijk, als je'n gezin wilt met een joekel van'n motor dan zit je daar aan't goeie adres. Maar als je de pingels hebt en je kijkt liever graag eens naar wat exclusiever en mogelijk ook meer comfort (want in de RS6 en M5 zit gewoonweg hetzelfde comfort als in elke A6 en elke 5-reeks, afgezien van de afwezigheid van enkele 'convenience'-opties), dan kan je misschien inderdaad eens gaan kijken naar een Panamera, een Quattroporte of (weliswaar in een serieus hogere prijsklasse) een Continental Flying Spur. Ik weet wat de meesten over deze laatste wagen denken, maar hij geeft zo ongelooflijk veel afwerking en comfort. Over het oubollige imago twijfel ik niet, de (te?) hoge prijs ook niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenJa, geeft toch een zeer sportief gevoel en vooral bij het schakelen krijg je een zware duw in uw rug.
Comment
Comment