Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Dat afdalingske was wel een heuse lange afdaling met 4 man, en een tempo om U tegen te zeggen... ik vond dat die remmen het nog lang volgehouden hebben...

Om de 5 botten nieuwe schijven steken?
    Na 40.000km nieuwe schijven moeten steken met zo'n rijstijl... das vind ik echt impressive! Dat zo'n ding blokken vreet -> logisch!

Op rs6.com zal je vinden dat de remmen heel goed zijn, maar dat ze geen mirakels kunnen verrichten op uithoudingsvermogen

Er is een reden waarom zoveel RS6 eigenaars die Phaeton-scoops, andere remblokken, leidingen, vloeistof laten steken hé.
    En dat zal waarschijnlijk niet zijn omdat ze zo 'héél goed zijn'.

Voor sportief (tja, bepaal zelf je interpretatie over 'de mate') gebruik zijn ze gewoon nét niet goed genoeg. It's that simple.

En dan heb ik het niet persé over 'fading'.

Comment

Dat afdalingske was wel een heuse lange afdaling met 4 man, en een tempo om U tegen te zeggen... ik vond dat die remmen het nog lang volgehouden hebben...

Om de 5 botten nieuwe schijven steken?
      Na 40.000km nieuwe schijven moeten steken met zo'n rijstijl... das vind ik echt impressive! Dat zo'n ding blokken vreet -> logisch!

Op rs6.com zal je vinden dat de remmen heel goed zijn, maar dat ze geen mirakels kunnen verrichten op uithoudingsvermogen
      Inderdaad, daar zat ie er door, maar da's dan ook een vrij 'extreem' geval gelijk ik er al bij zei.
      Een kleine 600m hoogteverschil, over 10km lang, ruw geschat een 20-tal scherpe bochten, en dan met 4 man volgas van bocht naar bocht knallen... da's nog net iets zwaarder dan even van 250 naar 100 afremmen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Dat woordje heb ik niet getypt.
        Dan maak je de vergissing om "rubbeln" (brommen) en evt. een trilgevoel in 't stuur, als 'n negatieve eigenschap te zien? Want alle remmen (op de spreekwoordelijke uitzonderingen na) hebben dat, hoor, bij zo'n zware inspanningen. Da's compleet normaal. Zelfs 'n SL 65 AMG, een auto met (naar verluidt) ook van dé beste remmen die je standaard krijgen kan (samen met Porsche), gaat al bij de éérste noodstop uit 300 km/u zéér luid brommen. De onmiddellijke warmte-uitzetting van de remmen onder zo'n compleet geschifte omstandigheden, is per definitie niet lineair, waardoor je onevenwicht krijgt, en een (zéér) minimaal scheeftrekkende remschijf (= ellips-vorm), waardoor je dat trillen en brommen krijgt.

Ik heb al een pak auto's gereden (en 'k spreek nu over de leukere van de sector, de snelle en sportieve ketels, dus) en ik heb nog maar weinig remmen meegemaakt die niet hoorbaar hun werk deden als je ze serieus aansprak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Hier heb je toch wel het woord fading gebruikt volgens mij

Lees mijn post en gTa z'n post eens opnieuw.

En lees vooral mijn reactie op gTa's post eens.

Achja....

Comment

Er is een reden waarom zoveel RS6 eigenaars die Phaeton-scoops, andere remblokken, leidingen, vloeistof laten steken hé.

Voor sportief (tja, bepaal zelf je interpretatie over 'de mate') gebruik zijn ze gewoon nét niet goed genoeg. It's that simple.

En dan heb ik het niet persé over 'fading'.
            We hebben het toch over de schijven?

En ja die zaken die je aanhaalt zijn interessante upgrade's die het remmen verbeteren.
            Ik vind ze voor sportief gebruik, gezien met wat voor een auto je onderweg bent, dik inorde

Nooit zal LL in het midden van een rondje ring moet stoppen omdat z'n remmen het plots begeven door complete fading. Die remmen zien POKKEhard af, maar z'n rondje afknallen tegen tempo maxi lukt wel steeds

roken en krakken zullen ze doen... maar hij bolt er wel 40k mee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
              Inderdaad, daar zat ie er door, maar da's dan ook een vrij 'extreem' geval gelijk ik er al bij zei.
              Een kleine 600m hoogteverschil, over 10km lang, ruw geschat een 20-tal scherpe bochten, en dan met 4 man volgas van bocht naar bocht knallen... da's nog net iets zwaarder dan even van 250 naar 100 afremmen
              Dat is 't extreemste wat er bestaat. AMS doet jaarlijks zo'n test met de nieuwste auto's van dat jaar. De nieuwe Lexus GS moest zelfs uit de test worden genomen omdat z'n remmen in de fik schoten.

Comment

Andere leidingen, blokken en vloeistof. Da's iets wat ze niet alleen bij een RS6 aanraden, maar bij elke wagen die zeer sportief wordt bereden en toch wel wat paardjes heeft

Comment

roken en krakken zullen ze doen... maar hij bolt er wel 40k mee!
                  En aan zijn rijstijl... goeie remmen dus (wat mij betreft).

Wat op een carnut-forum gezegd wordt, vind ik doorgaans een slechte referentie. Dat zijn meestal jongere en vooral de meest sportieve bestuurders van die karren, die online komen om o.a. af te spreken om naar circuit te gaan, o.i.d. En dan, op circuit, schiet je toch het bedoelde werkterrein van een standaard remsysteem (zelfs op 'n zeer sportieve auto) voorbij. Vind ik, toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Dan maak je de vergissing om "rubbeln" (brommen) en evt. een trilgevoel in 't stuur, als 'n negatieve eigenschap te zien? Want alle remmen (op de spreekwoordelijke uitzonderingen na) hebben dat, hoor, bij zo'n zware inspanningen. Da's compleet normaal. Zelfs 'n SL 65 AMG, een auto met (naar verluidt) ook van dé beste remmen die je standaard krijgen kan (samen met Porsche), gaat al bij de éérste noodstop uit 300 km/u zéér luid brommen. De onmiddellijke warmte-uitzetting van de remmen onder zo'n compleet geschifte omstandigheden, is per definitie niet lineair, waardoor je onevenwicht krijgt, en een (zéér) minimaal scheeftrekkende remschijf (= ellips-vorm), waardoor je dat trillen en brommen krijgt.

Ik heb al een pak auto's gereden (en 'k spreek nu over de leukere van de sector, de snelle en sportieve ketels, dus) en ik heb nog maar weinig remmen meegemaakt die niet hoorbaar hun werk deden als je ze serieus aansprak.

Als dat een BLIJVENDE eigenschap is (en dat is/was zo ook bij LL's auto), zie ik dat inderdaad als een negatieve eigenschap.

Het is in élk geval zeer irritant en oncomfortabel.

Bij de 300TD heb ik wat jij beschrijft. Rem ik hard af van 190 per uur, dan hoor en voel je dat brommen. Maar dat gaat min of meer voorbij.

Comment

Wat 'n beest!

Mss eentje bestellen voor in stock te nemen???

Comment

Andere leidingen, blokken en vloeistof. Da's iets wat ze niet alleen bij een RS6 aanraden, maar bij elke wagen die zeer sportief wordt bereden en toch wel wat paardjes heeft
                        Je moet daar zelfs geen paardjes voor hebben. Bij wijze van spreken.

Mijn 320d heeft goeie remmen voor weggebruik, laten je nooit in de steek, maar op circuit zijn ze waardeloos ... maar de mods die je opnoemt zouden al zéér veel moeten verhelpen.

Comment

Ik denk dat het minstens het dubbele aantal bochten was.

Comment

Bij de 300TD heb ik wat jij beschrijft. Rem ik hard af van 190 per uur, dan hoor en voel je dat brommen. Maar dat gaat min of meer voorbij.
                            Ha ja logisch want de volgende keer dat je aan 190 km/u zit hebben de remmen al weer 5 minuten de tijd gehad om af te koelen.

Comment

We hebben het toch over de schijven?

Ik heb het nooit over de schijven alleen gehad. Wel steeds over 'de remmen'.

(wat volgens mij een een andere naam is voor 'het remsysteem', of dus een verzamelnaam voor de onderdelen schijven, blokken, klauwen, leidingen, vloeistof en zelfs de koel-installatie).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Ha ja logisch want de volgende keer dat je aan 190 km/u zit hebben de remmen al weer 5 minuten de tijd gehad om af te koelen.

Vozen.

Comment

Ik heb het nooit over de schijven alleen gehad. Wel steeds over 'de remmen'.

(wat volgens mij een een andere naam is voor 'het remsysteem', of dus een verzamelnaam voor de onderdelen schijven, blokken, klauwen, leidingen, vloeistof en zelfs de koel-installatie).

schijven die om weg te gooien zijn?

Comment

580pk zotjes

Comment

Ik denk dat het minstens het dubbele aantal bochten was.
                                      tel ze eens

als je écht wil, rijd ik er zaterdag nog wel eens over. Maar dan alleen maar om u een plezier te doen

Comment

Jullie zitten allemaal mis

Met de schijven/blokken etc is er niks mis. Dat is allemaal prachtig materiaal.

Het enige probleem is KOELING.

Ik kan bv. nooit meerdere rondjes na elkaar op de Ring rijden: dan vliegt de boel in de fik denk ik. Hou daarnaast rekening met het feit dat de Ring nog een enigszins remmenvriendelijk circuit is (lange rechte stukken), en dan weet je het wel.

Ik hoop dus vooral dat ze bij de nieuwe iets aan de koeling hebben gedaan, een betere lucht-toevoer én afvoer dus.

Comment

• Ik zal hier eens even ingaan op de discutie remmen:

1 het gaat om een productie auto voor dag dagelijks gebruik; Ontwikkelingskosten moeten rendabel gemaakt worden over x aantal voertuigen;
                                          De standaard schijven zijn meer dan voldoende voor dit soort gebruik; Al die artikels waar ze zitten te memmen over de M3 en zijn remmen .. B***shi* dat zijn neuters; of net als je kritische film recensisten (of zo iets) hebt .. het is makkelijk iets af te kraken, zeker wanneer je gefrustreerd bent dat jij niet één van de ontwikkelaars van de auto was ..

2 ikzelf heb Mov'it remmen geplaatst; Why? NIET omdat de standaard remmen niet voldoen, NIET omdat ik fading heb..
                                          Waarom wel omdat ik zo ne zot ben geweest .. die effectief het uiterst wil wanneer je sporadisch eens het circuit op zoekt ..
                                          Eigenlijk om heel eerlijk te zijn; De standaard remmen zijn veel comfortabeler en bij nat zelfs beter!!!!
                                          Voor het extra remgeweld betaal je een dure prijs .. + moet je ermee kunnen leven dat EN je banden meer afzien EN je piep geluidjes hebt en van tijd tot tijd trillingen ..
                                          Maar het klopt eens ze warm staan = zotte rempower..

Maar een andere waarheid is deze: Met zulk een remsysteem heb je discipline nodig om het te onderhouden: zien dat er geen remstof in de perforaties blijft zitten, de schijven en blokjes controleren om de 2000 km .. enz .. maw NOT DUMMIE PROOF!!

Met deze kom ik dus terug op de remmen ontwikkeld door de fabrikant zelf .. deze moeten haast dummie proof zijn .. geef eerlijk toe; zelfs hier onder autofreaks .. wie kuist zijn remmen met de compressor zodanig dat de remstof weg is? Ge zult ze hier op één hand kunnen tellen;

Fermer is dat Audi en Porsche die keramische schijven voor freaks aanbieden!

Wil je een circuit wagen .. koop dan iets licht en wat ervoor gemaakt is!

De RS6 is een bom een lekker geval net zoals de M5 dat ook is en de E63 eveneens.
                                          Elk heeft zijn doelgroep elk heeft zijn voor en nadelen .. en degene die de mogelijkheid hebben zulke wagens te kopen zijn in 85% van de gevallen niet eens bezig met de discutie of denken niet eens na over deze redevoering! Die kopen de wagen uit prestige punt uit

Greets

Nas

Comment

Working...
                                          X