Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS6 Avant
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
zien dat er geen remstof in de perforaties blijft zitten .. enz .. maw NOT DUMMIE PROOF!!
Bij mij zitten die al redelijk lang vol, en om ze eens deftig te ledigen zou ik m'n velgen moeten afhalen. Dan kom je weer op het punt van de luiheid
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenMet deze kom ik dus terug op de remmen ontwikkeld door de fabrikant zelf .. deze moeten haast dummie proof zijn .. geef eerlijk toe; zelfs hier onder autofreaks .. wie kuist zijn remmen met de compressor zodanig dat de remstof weg is? Ge zult ze hier op één hand kunnen tellen;
Nas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJullie zitten allemaal mis
Met de schijven/blokken etc is er niks mis. Dat is allemaal prachtig materiaal.
Het enige probleem is KOELING.
Ik kan bv. nooit meerdere rondjes na elkaar op de Ring rijden: dan vliegt de boel in de fik denk ik. Hou daarnaast rekening met het feit dat de Ring nog een enigszins remmenvriendelijk circuit is (lange rechte stukken), en dan weet je het wel.
Ik hoop dus vooral dat ze bij de nieuwe iets aan de koeling hebben gedaan, een betere lucht-toevoer én afvoer dus.
Uiteraard is koeling het probleem.
Koeling is ALTIJD het probleem, bij gelijk welk remsysteem.
Maar door dat 'koelingsprobleem' kan je wel fading hebben, of warpen je schijven, of verglazen je blokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenAwel dat geloof ik graag; een simpele oplossing is iets grotere schijven nemen zodat het koeloppervlakte toeneemt. en uiteraard degressief remmen .. maar dat zal je wellicht altijd wel al doen ..
Grotere schijven gaat imo geen zak helpen....het is nu niet dat die schijven klein zijn he, 15mm gaat daar niks aan helpen. Koeling, verse lucht, dat hebben ze nodig!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenUiteraard is koeling het probleem.
Koeling is ALTIJD het probleem, bij gelijk welk remsysteem.
Maar door dat 'koelingsprobleem' kan je wel fading hebben, of warpen je schijven, of verglazen je blokken.
Koeling is niet altijd een probleem...als de wagen zo gedesigned is dat de remmen genoeg koeling krijgen, is het geen probleem.
En net dat was IMO het probleem bij de RS6.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenKoeling is niet altijd een probleem...als de wagen zo gedesigned is dat de remmen genoeg koeling krijgen, is het geen probleem.
En net dat was IMO het probleem bij de RS6.
Ja, dat bedoel ik dus.
Comment
-
Maar bon: met welke andere wagen kun je
én de halve familie meenemen
én je vreselijk snel verplaatsen
én meubels verhuizen
én in alle comfort van luxe genieten
én je af en toe eens op de Ring amuseren
edit: én in de sneeuw bergop vooruit raken ( anders krijg ik als eerste antwoord AMG kombi's of M tourings)
?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenGrotere schijven gaat imo geen zak helpen....het is nu niet dat die schijven klein zijn he, 15mm gaat daar niks aan helpen. Koeling, verse lucht, dat hebben ze nodig!!
En anders na elk rondje ring, even tegen je schijven pissen.
Achteraf gaan ze wel nogal hard rammelen, maar ach, ze zijn toch al afgekoeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenMaar bon: met welke andere wagen kun je
én meubels verhuizen
?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenE63 Combi. Iets minder ring, maar nog iets (of veel) meer comfy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenMaar bon: met welke andere wagen kun je
én meubels verhuizen
edit: én in de sneeuw bergop vooruit raken ( anders krijg ik als eerste antwoord AMG kombi's of M tourings)
?
Dat doet me eraan denken!
Ik wil eens een 'Stationwagon-meeting' organiseren. Elke break die komt moet groots vervoeren (bij voorkeur met de zetels plat), of minstens 4 personen én bagage.
Comment
Comment