Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Jullie zitten allemaal mis

Met de schijven/blokken etc is er niks mis. Dat is allemaal prachtig materiaal.

Het enige probleem is KOELING.

Ik kan bv. nooit meerdere rondjes na elkaar op de Ring rijden: dan vliegt de boel in de fik denk ik. Hou daarnaast rekening met het feit dat de Ring nog een enigszins remmenvriendelijk circuit is (lange rechte stukken), en dan weet je het wel.

Ik hoop dus vooral dat ze bij de nieuwe iets aan de koeling hebben gedaan, een betere lucht-toevoer én afvoer dus.
    Awel dat geloof ik graag; een simpele oplossing is iets grotere schijven nemen zodat het koeloppervlakte toeneemt. en uiteraard degressief remmen .. maar dat zal je wellicht altijd wel al doen ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten

zien dat er geen remstof in de perforaties blijft zitten .. enz .. maw NOT DUMMIE PROOF!!
      Kan dat kwaad als je dat niet doet?
      Bij mij zitten die al redelijk lang vol, en om ze eens deftig te ledigen zou ik m'n velgen moeten afhalen. Dan kom je weer op het punt van de luiheid

Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
      Met deze kom ik dus terug op de remmen ontwikkeld door de fabrikant zelf .. deze moeten haast dummie proof zijn .. geef eerlijk toe; zelfs hier onder autofreaks .. wie kuist zijn remmen met de compressor zodanig dat de remstof weg is? Ge zult ze hier op één hand kunnen tellen;
      Nas
      Tsja... lijkt me vrij logisch, ik denk dat je het aantal mensen met geperforeerde remschijven hier ook op 2 handen kan tellen

Comment

Jullie zitten allemaal mis

Met de schijven/blokken etc is er niks mis. Dat is allemaal prachtig materiaal.

Het enige probleem is KOELING.

Ik kan bv. nooit meerdere rondjes na elkaar op de Ring rijden: dan vliegt de boel in de fik denk ik. Hou daarnaast rekening met het feit dat de Ring nog een enigszins remmenvriendelijk circuit is (lange rechte stukken), en dan weet je het wel.

Ik hoop dus vooral dat ze bij de nieuwe iets aan de koeling hebben gedaan, een betere lucht-toevoer én afvoer dus.

Uiteraard is koeling het probleem.

Koeling is ALTIJD het probleem, bij gelijk welk remsysteem.

Maar door dat 'koelingsprobleem' kan je wel fading hebben, of warpen je schijven, of verglazen je blokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
          Awel dat geloof ik graag; een simpele oplossing is iets grotere schijven nemen zodat het koeloppervlakte toeneemt. en uiteraard degressief remmen .. maar dat zal je wellicht altijd wel al doen ..

Grotere schijven gaat imo geen zak helpen....het is nu niet dat die schijven klein zijn he, 15mm gaat daar niks aan helpen. Koeling, verse lucht, dat hebben ze nodig!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Uiteraard is koeling het probleem.

Koeling is ALTIJD het probleem, bij gelijk welk remsysteem.

Maar door dat 'koelingsprobleem' kan je wel fading hebben, of warpen je schijven, of verglazen je blokken.

Koeling is niet altijd een probleem...als de wagen zo gedesigned is dat de remmen genoeg koeling krijgen, is het geen probleem.
            En net dat was IMO het probleem bij de RS6.

Comment

• aircoleidingen naar trekken

Comment

Koeling is niet altijd een probleem...als de wagen zo gedesigned is dat de remmen genoeg koeling krijgen, is het geen probleem.
                En net dat was IMO het probleem bij de RS6.

Ja, dat bedoel ik dus.

Comment

• Maar bon: met welke andere wagen kun je

én de halve familie meenemen
                  én je vreselijk snel verplaatsen
                  én meubels verhuizen
                  én in alle comfort van luxe genieten
                  én je af en toe eens op de Ring amuseren

edit: én in de sneeuw bergop vooruit raken ( anders krijg ik als eerste antwoord AMG kombi's of M tourings )

?

Comment

Grotere schijven gaat imo geen zak helpen....het is nu niet dat die schijven klein zijn he, 15mm gaat daar niks aan helpen. Koeling, verse lucht, dat hebben ze nodig!!
                    Maar ceramische schijven trekken zich daar ook veel minder van aan, die kunnen tegen die hitte... alleen moet je dan vaker blokken vervangen

En anders na elk rondje ring, even tegen je schijven pissen.
                    Achteraf gaan ze wel nogal hard rammelen, maar ach, ze zijn toch al afgekoeld

Comment

Maar bon: met welke andere wagen kun je

én meubels verhuizen

?
                      E63 Combi. Iets minder ring, maar nog iets (of veel) meer comfy.

Comment

• Ik weet de oplossing voor Leftlane zijn probleem: spinners laten plaatsen. Als hij dan stilstaat blijven die draaien en zorgen zo voor een ventilator-effect.

Dat dat ongetwijfeld vetgeil moet staan op zijn RS6 is een leuke bijkomstigheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                          E63 Combi. Iets minder ring, maar nog iets (of veel) meer comfy.

Je bent een zeiker Robin

Comment

Maar bon: met welke andere wagen kun je

én meubels verhuizen

edit: én in de sneeuw bergop vooruit raken ( anders krijg ik als eerste antwoord AMG kombi's of M tourings )

?

Dat doet me eraan denken!

Ik wil eens een 'Stationwagon-meeting' organiseren. Elke break die komt moet groots vervoeren (bij voorkeur met de zetels plat ), of minstens 4 personen én bagage.

Comment

• STILTE BITTE: Na de discutie weer tijd voor wat moois

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Voor de tech freaks:

Comment

• Comment

• Meer moet je hier toch niet over zeggen he, topklasse! Dat interieur met dat afgeplat stuurtje, damn wat een kar! Audi overklast hiermee toch wel de M5 van BMW imo.
                                          Nice pics Nas!
                                          Last edited by ; 05/09/2007, 12:57.

Comment

Working...
                                          X