Heb een 30 jarige Mercedes model 123 , een 300 diesel met automatische versnellingsbak , ik rijd er elke dag mee en hij is in perfecte staat , ben er nog verleden zomer zo maar eventjes mee naar Spanje Benidorm geweest zonder enig probleem ,maar wat is nu zo'n wagen feitelijk waard bij verkoop.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
oldtimer Mercedes
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Is het een berline of een break?
300D zonder turbo zeker.
Hoeveel kilometers?
Wij hebben de onze nu zo een jaar of 7 geleden voor 1.000€ verkocht om op de boot te gaan naar Afrika, maar er zijn er die nog 15.000€ durven vragen voor hun bak
Alles is afhankelijk van de staat en de uitrusting, kilometerstand,....
Eigenlijk is dat bij zo een wagens 'wat de gek ervoor geeft'.
Maar tenzij je echt een speciale versie hebt gaat dat niet echt veel meer opleveren dan 4.000€ denk ik.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIs het een berline of een break?
300D zonder turbo zeker.
Hoeveel kilometers?
Wij hebben de onze nu zo een jaar of 7 geleden voor 1.000€ verkocht om op de boot te gaan naar Afrika, maar er zijn er die nog 15.000€ durven vragen voor hun bak
Alles is afhankelijk van de staat en de uitrusting, kilometerstand,....
Eigenlijk is dat bij zo een wagens 'wat de gek ervoor geeft'.
Maar tenzij je echt een speciale versie hebt gaat dat niet echt veel meer opleveren dan 4.000€ denk ik.
Comment
-
Als hij de gebruikelijke plekken heeft zoals 99%. Dus spatbordranden, (kop van) dorpels (meestal verborgen onder voorscherm), een slechte deur, roest rond rubber achterraam, lekke scharnierbakken met inwatering tot gevolg en ga zo maar door. Meestal hebben ze tal van onzichtbare plekken nog ook. Dan kan je er tussen de 1000 en de 3500 voor krijgen volgens mij, in Nederland misschien iets meer.
Voor een redelijke zo'n 3000 euro denk ik.
Als je daadwerkelijk een perfecte hebt, wat niet mogelijk is dan mag je die nooit verkopen en als je dat doet dan zou ik een liefhebber-koper zoeken bij voorkeur in Nederland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenAls hij de gebruikelijke plekken heeft zoals 99%. Dus spatbordranden, (kop van) dorpels (meestal verborgen onder voorscherm), een slechte deur, roest rond rubber achterraam, lekke scharnierbakken met inwatering tot gevolg en ga zo maar door. Meestal hebben ze tal van onzichtbare plekken nog ook. Dan kan je er tussen de 1000 en de 3500 voor krijgen volgens mij, in Nederland misschien iets meer.
Voor een redelijke zo'n 3000 euro denk ik.
Als je daadwerkelijk een perfecte hebt, wat niet mogelijk is dan mag je die nooit verkopen en als je dat doet dan zou ik een liefhebber-koper zoeken bij voorkeur in Nederland.
Comment
-
in 97 of zo had ik een 280s van 78
mijn problemen waren : auto zo lek als een vergiet aan de achterste raamrubbers en koffer...stond in een droge toonzaal dus niet gemerkt...op zich ni onoverkomelijk maar toch niet leuk
chauffage die bleef hangen op warme stand...niet zo fijn in de zomer
een 'zingende' pont, lastig op lange trajecten
auto heeft mij iets meer als 1 jaar lang overal gebracht
Comment
-
-
Als de chauffage blijft hangen is dat "gewoon" de kabel van de bediening naar de kachelkraan die gebroken is.
Tja waar moet je op letten:
Op corossie gewoonweg Het probleem is dat die wagens vaak onder vele beschermlagen zitten waardoor je het roest niet ziet. Zolang de kokerbalken onder de wagen niet doorgerot zijn is corosie echter nauwelijks een probleem bij de keuring van zo'n wagen, zelfs stuurspeling is geen groot probleem want hebben ze allemaal.
Als je interesse hebt in een w116 zou ik eens gaan kijken op het forum van de W116-club, ik denk wel dat dat bestaat.
Als je echt een goede wilt en er geld aan spendeert zou ik toch een kenner meenemen want die weten de slechte plekken beter zitten die je met het blote oog niet ziet onder de beschermlagen.
Ik moet nu helaas weg, typ morgen nog wel wat
groeten
N
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin 97 of zo had ik een 280s van 78
mijn problemen waren : auto zo lek als een vergiet aan de achterste raamrubbers en koffer...stond in een droge toonzaal dus niet gemerkt...op zich ni onoverkomelijk maar toch niet leuk
chauffage die bleef hangen op warme stand...niet zo fijn in de zomer
een 'zingende' pont, lastig op lange trajecten
auto heeft mij iets meer als 1 jaar lang overal gebracht
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenfokking zalig zeg
die voorste plaathouder...
alleen is de 250 motor nou niet de beste motor, maar je hebt wel lekker 6-cylinders
180 000 km is net ingereden voor zo'n model.
Prachtig kleurtje, 6 blok en automaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...ik weet het !
geen garage, en ik kan maar met ene auto rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenEen garage kan je huren... Ik heb ook 2 auto's voor mij.
maar ik ben daar te gierig voor
Comment
Comment