Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• die staat op 300 meter van m'n deur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
      ah. dus toch te koop.
      gaan we zien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        gaan we zien?
        nee. ik koop niets bij. de verleiding zou te groot zijn.

Comment

• punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Wat is dat van beest?
            dit is idd de C111, een prototype met wankelmotor, aanvakelijk een 3rotor van 280 pk en later een 4 rotor van boven de 400 pk de oliecrisis begin de jaren 70 heeft echter het project een halt toegeroepen, later is de wagen gebruikt om rekords met dieselmotoren te verbeteren nl 404 km/u jammergenoeg is de wagen nooit verkocht geweest

Comment

• Volgens mij haalde de C111-III diesel slechts 325km/u topsnelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Volgens mij haalde de C111-III diesel slechts 325km/u topsnelheid.
                idd, maar er is een C111 IV geweest die iets aerodynamischer en nog lichter was en die haalde 404km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  die staat op 300 meter van m'n deur
                  ben jij die band gaan oppompen?

Comment

• Die W115, zou die zn geld waard zijn? Zouden er veel kosten aan zijn (ik denk dan vooral aan koetswerk...) of is ie even betrouwbaar als de 123 en 124?

En dan de verzekering en tax (moest het als 'normaal' voertuig worden ingeschreven?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                      ben jij die band gaan oppompen?
                      toen ik er daarstraks voorbij reed stonden er mensen bij. Benieuwd of ie al verkocht is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
                        Die W115, zou die zn geld waard zijn? Zouden er veel kosten aan zijn (ik denk dan vooral aan koetswerk...) of is ie even betrouwbaar als de 123 en 124?

En dan de verzekering en tax (moest het als 'normaal' voertuig worden ingeschreven?)
                        de meeste W115 zijn redelijk rot, goed kijken in de buurt van de achteras en net na de voorwielen, zijn serieuse waterbakken en daar rotten ze, de motor is nagenoeg identiek aan die van de w123, verwacht echter geen te sportieve prestaties van de dieselmodellen, ze zijn wel baanvaster ( of geven toch dat gevoel ) dan de W123 en 't is een zeer leuke auto om mee te rijden, qua tax valt dat zeer goed mee hoor daar die auto's meer dan 25 jaar oud zijn valt da onder de forfaitaire prijs van , 'k dacht 60 euro of iets in die buurt, en de verzekering hangt van tal van faktoren van de bestuurder af, maar aangezien het geringe vermogen( bij de diesels) zal dat ook wel meevallen,

Comment

• Dus, budgettair gezien, ben ik beter dat ik op zoek ga naar een W124? Kzou eentje willen die in zo goed mogelijke staat is, liefst een van de laatste, en een diesel. Prestaties boeien me niet echt.

Ik heb dit weekend staan praten met een eigenaar van een knappe W124T die hij uit Duitsland had gehaald. Zo een T-model is natuurlijk een pak mooier, maar zijn deze gevoeliger voor roest? Duurder zijn ze wel dacht ik?

Comment

• Als je een auto zoekt om dagelijks mee te rijden, zou ik toch voor een 124 proberen gaan.

Het verschil in rijden en 'comfortgevoel' tussen een 123 en een 124 is echt heel erg groot.

Last van roest hebben alle mercedessen. 123'ers rotten voor je ogen, 124'ers in iets mindere mate, maar kunnen er ook goed weg mee.
                            De sedan en de T-modell zijn even gevoelig voor roest.

Voor een facelift 124 diesel (= multikleppers) in goede staat, betaal je toch snel wat geld hoor.
                            Ze zijn iets stiller, maar hebben imo minder soepelheid en zijn niet persé sneller dan de 'enkel'kleppers van de pré-facelift.

Comment

• Het leuke is dat de 124'ers stilaan oldtimer beginnen worden. M'n nonkel heeft nog een basis muisgrijze staan, denk een 200D uit '86. Misschien dat ik die kan overkopen, het ding staat daar toch maar stil te staan.

Comment

• Nice idd. Weinig tax en zalige betrouwbare zuinige cruisebak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk Berichten
                                  Het leuke is dat de 124'ers stilaan oldtimer beginnen worden. M'n nonkel heeft nog een basis muisgrijze staan, denk een 200D uit '86. Misschien dat ik die kan overkopen, het ding staat daar toch maar stil te staan.
                                  Doe dat aljeblieft. Die wagens dienen niet om stil te staan!

Cruisen moet die doen!
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Doe dat aljeblieft. Die wagens dienen niet om stil te staan!

Cruisen moet die doen!
                                    Die wagens zijn gemaakt om stil te staan.

Zelfs plankgas sta je precies nog stil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Die wagens zijn gemaakt om stil te staan.

Zelfs plankgas sta je precies nog stil
                                      Jij zal later vrij uniek zijn met je W124 E60 AMG als daily, da's een feit.
                                      Die letzten Worte ...
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201 BENZIN

Comment

• Ja, er zijn geen andere auto's dan oude vierkante benzen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Ja, er zijn geen andere auto's dan oude vierkante benzen
                                          Tuurlijk wel, een mooie BMW of Italiaan is ook niet lelijk.
                                          Die letzten Worte ...
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201 BENZIN

Comment

Working...
                                          X