Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is toch met ketting niet?
Zal misschien de multiriem zijn?
nvd: ik ben anders niet geïnteresseerd in auto's met chromen wielbogen
Of ketting vervangen (de M102 : motor heeft enkele ketting en dat is kloten!) of 2 V-riemen. (3 bij airco). Dus mijn vermoeden : er zitten nieuwe riemen op.
Sneller kans op rek, en rek is niet goed, want dan klopt je timing van je nokkenas niet volledig meer.
Ook slaat een enkele meer en slijt de spanner dus meer.
Bij de eerste w124 en w201 met M102-motor hebben dat ook nog die enkele, dit is dan later een dubbele geworden. Helaas is de ombouw niet zo fijn.
Ik dacht dat matteus zijn amg-ding ook nog een enkele heeft.
Ik denk ook dat Yacub er 2 heeft (al ben ik dat niet zeker van zijn 200TE)
De meeste diesels hebben een dubbele en draaien niet zoveel toeren, wat natuurlijk het levenslange van de kettingen bevestigd. (en de meeste dubbele ook wel)
Ik heb toch nog nooit een M102 geweten waarvan de ketting moet vervangen worden.
Tenzij de 16-kleppers.
Ik heb al meer dan 4-graden rek: bij 4a5 graden is vervangen aangewezen
Bij de w123 komt het af en toe voor dat dit moet gebeuren. Maar onze nederlandse vrienden trekken dan de ketting door en klaar (en sommige zetten daarbij hun nokkenas nooit terug goed , wat natuurlijk helemaal fantastisch is).
De latere (maar ik weet niet welk jaar : kan dat samen met de hydraulische klepstoters zijn?) hebben een dubbele en die is goed.
Hebben die 16kleppers ook een enkele ketting? Dat zijn toch hoogtoerige motortjes?
Ik heb al meer dan 4-graden rek: bij 4a5 graden is vervangen aangewezen
Bij de w123 komt het af en toe voor dat dit moet gebeuren. Maar onze nederlandse vrienden trekken dan de ketting door en klaar (en sommige zetten daarbij hun nokkenas nooit terug goed , wat natuurlijk helemaal fantastisch is).
De latere (maar ik weet niet welk jaar : kan dat samen met de hydraulische klepstoters zijn?) hebben een dubbele en die is goed.
Hebben die 16kleppers ook een enkele ketting? Dat zijn toch hoogtoerige motortjes?
Ja, de 16 kleppers hebben een enkele ketting.
Daarom heb ik die bij de mijne meteen laten wisselen nadat ik hem gekocht heb.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Ik had een aantal dagen geleden een fotoshoot gezien van een oude garage in het Gentse, waarin onder andere een 2.3-16v blok lag. Heb meteen een mailtje gestuurd naar de fotograaf (tevens autoliefhebber) maar die meldde me dat de garage intussen volledig gesloopt was en alles wat er in lag (onder andere ook AMG-velgen en verschillende auto's) in de container was beland omdat de kinderen van de overleden garagist er geen interesse in hadden. Jammer!
Ik had een aantal dagen geleden een fotoshoot gezien van een oude garage in het Gentse, waarin onder andere een 2.3-16v blok lag. Heb meteen een mailtje gestuurd naar de fotograaf (tevens autoliefhebber) maar die meldde me dat de garage intussen volledig gesloopt was en alles wat er in lag (onder andere ook AMG-velgen en verschillende auto's) in de container was beland omdat de kinderen van de overleden garagist er geen interesse in hadden. Jammer!
Ik had een aantal dagen geleden een fotoshoot gezien van een oude garage in het Gentse, waarin onder andere een 2.3-16v blok lag. Heb meteen een mailtje gestuurd naar de fotograaf (tevens autoliefhebber) maar die meldde me dat de garage intussen volledig gesloopt was en alles wat er in lag (onder andere ook AMG-velgen en verschillende auto's) in de container was beland omdat de kinderen van de overleden garagist er geen interesse in hadden. Jammer!
Ik had een aantal dagen geleden een fotoshoot gezien van een oude garage in het Gentse, waarin onder andere een 2.3-16v blok lag. Heb meteen een mailtje gestuurd naar de fotograaf (tevens autoliefhebber) maar die meldde me dat de garage intussen volledig gesloopt was en alles wat er in lag (onder andere ook AMG-velgen en verschillende auto's) in de container was beland omdat de kinderen van de overleden garagist er geen interesse in hadden. Jammer!
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
haha neenee : ik ken iemand die in het Gentse werkt op die grote sloperij daar, maar hij wist van niets.
(een 2.3 16v is dacht ik ook een M102 en laat dat nu toevallig passen )
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Tips and Tricks for repairing your older Mercedes!
Our website is the number one source for Mercedes specialty repair kits, tools and repair information
that will help you repair your older Benz yourself.
Our primary focus is providing solutions to the most common technical problems that owners face on the 110 111 108 109 114 115 107 116 123 201 and 124 chassis. If you love those Mercedes gas and diesel models and are a do-it-yourself ( D.I.Y. ) mechanic you have come to the right place. Even if you have never worked on a car before we can help teach you how to fix those little annoying problems, improve mileage and performance and save hundreds of dollars in the process
Learn more about Kent Bergsma Here: https://mercedessource.com/history
Comment