Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
oldtimer Mercedes
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennaar die 280te, wacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
Behalve de deze zijn verlaging dan, vindt ik de W108/109 een bangelijke knappe auto.......misschien daarom dat ik onlangs een Californische W108 280 sel 4.5 kocht .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenEn? Heb je'm gekocht?
ik sprak met hem af om de kar te keuren, daar aangekomen bleek er opeens 300 euri meerprijs voor de keuring
niet leuk als je een end rijdt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door six-tee-nine Bekijk BerichtenBehalve de deze zijn verlaging dan, vindt ik de W108/109 een bangelijke knappe auto.......misschien daarom dat ik onlangs een Californische W108 280 sel 4.5 kocht .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichtenproficiat, heb er ook eentje, maar in 2.8 uitvoering
Ik wil die nog eens zien, heb je niks te doen toevallig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door six-tee-nine Bekijk BerichtenBehalve de deze zijn verlaging dan, vindt ik de W108/109 een bangelijke knappe auto.......misschien daarom dat ik onlangs een Californische W108 280 sel 4.5 kocht .
Goede staat? Kleur? Uitrusting?
Speciale reden om voor de 4.5 te gaan?
Moet wel leuk rijden met 195 pk
Comment
-
Hij is origineel ongerestaureerd. Dus zeker niet perfect, maar het zachte californische klimaat heeft de caressorie zeker gespaard en Robert en Dolores reden niet veel denk ik want er staan amper 8500 miles op de "odometer"....
Waarom een 4.5? Met mijn voorliefde voor V8 motoren was de keuze simpel. hoewel niet echt een must. ik zocht een 280 in degelijke staat, en als het even kon een V8 als 3.5 in de Europese versie of een 4.5 in de U.S. versie. Uiteindelijk vondt ik deze...
Mijne is een witte,niet direct wow maar al de rest wat je maar wil is erop en eraan.
Het is een sel (saloon-einspritz-lang) dus een lange versie met extra beenruite achterin
Leer, electrische ruiten rondom, automaat met 4 versnellingen, airco, servostuur, centrale vergrendeling, zelfs bekrachtigde schijfremmen rondom (bewijst dat men in Stuttgart wel wist waar ze mee bezig waren toen).
zelfs de kleine dingen die voor een niet oldtimerkenner voor de hand liggen heeft deze auto al, zoals ruitenwissers met 2 snelheden, gordels vooraan en achteraan, achteruitontdooing, getinte ruiten rondom, interieurverlichting die aan en uit gaat bij openen en sluiten van de deur.
Alleen jammer dat een toerenteller alleen verkrijgbaar was op de 300sel 6.3, dus dat instrument moet ik ontberen, een oliedrukmeter was echter standaard.
Het zitcomfort in deze auto is eigenlijk geweldig, hoewel de rugleuning nog niet beantwoord aan de vandaag gekende standaarden (lage rugleuning zonder kopsteunen).
Het rijcomfort is voor zijn leeftijd op z'n minst opmerkelijk, zeer zacht en eigenlijk vrij stil.
Buiten hoor je de V8 duidelijk maar binnenin is hij verbazend stil.
Hoewel de automaat iets bruter schakelt als hij koud is doet hij z'n werk degelijk wanneer hij goed op temperatuur is (het tamelijk hoge wagengewicht draagt hiertoe waarschijnlijk wel bij).
De V8 doet zijn werk zeer rustig en in alle kalmte hoewel er toch wel een beetje een beest in hem schuil gaat want bij een stevige druk op het rechtse pedaal schreeuwen de beide achterbanden het al snel uit.....het zijn dan ook maar 195 bandjes op 14 duimse velgen.
Hoe sneller de naald van de snelheidsmeter omhoog schiet hoe groter de dorst van "het beest" natuurlijk, maar hey, je wil een oldie of niet hè.....
Ik zou met deze kilometervreter best naar zuid Frankrijk durven bollen. Hoewel ik dan wel eerst mijn airco zou willen reviseren en opnieuw afvullen zodat ik lekker fris zit.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik vind vandevelde niet gelijk met google
maar ik zou graag een ori-mercedes plaathouder vinden
iemand een tip ??
Stap even bij vriesdonk binnen, die hebben die wel liggen die metalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik vind vandevelde niet gelijk met google
maar ik zou graag een ori-mercedes plaathouder vinden
iemand een tip ??
Welk type plaathouder?
Voor op de W124? Dus niet de moderne veronderstel ik?
Comment
-
Aja blank alu, dit type:
Van De Velde moet dat zeker hebben maar of hij je ervoor te woord gaat willen staan aan de telefoon da's kwestie van geluk hebben
Zorg dat je die plastic M5 boutjes erbij hebt want in die alu busjes mag je geen staal draaien.
Er is ook een type gewest met uitsparing voor kofferslot (op W123 bv.):
Last edited by Gere; 02/06/2009, 21:41.
Comment
Comment