Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou die 300TD nog zien zitten tot de 300SE gemaakt is. Maar ie staat weer zo ver en ik ben de afgelopen week al 5x naar een auto gaan zien en teleurgesteld terug gekomen .
Heb juist gebeld naar de eigenaar van een mercedes 123 240D. De man heeft de Mercedes dagelijks gebruikt tot 2005. Staat sindsdien altijd stil. Hij laat hem om de paar maanden nog eens gewoon laten draaien.
Het betreft er één te zijn van 1983. Met vierkante koplampen, nieuwere bekleding, servo, 5-versnellings-bak, wieldoppen en een elektrisch open dak.
Kleur is grijs-licht blauw metalic.
Hij was niet meer zeker van de km-stand maar hij zou rond de 200.000km hebben gereden. (de benz staat in de garage van zijn ouders, hij heeft zelf nog een Mercedes G van 1979, 2 W124'ers een oude ML en een E-Break van 2000.)
Hij heeft de Benz midden jaren 90 gekocht en heeft een volledig onderhoudsboekje.
Hij was niet van plan de Benz te verkopen maar omdat hij mijn vader goed kent en mij ook een beetje, wil hij mij die kans wel gunnen. Ook omdat hij weet dat ik van originele Oldtimers hou en ik hem goed zal onderhouden. Hij moest het nog eens bespreken met zijn vrouw.
Ik heb wel gezegd dat het de bedoeling is om hem dagelijks te gebruiken. Als hij en zijn vrouw de Mercedes willen verkopen zou hij de Benz in orde zetten voor dagelijkse keuring.
De min punten zijn.
Instap schade aan de bestuurderszetel
hier en daar wat roest
De 123 heeft 5 jaar niet meer gereden
Dus: nog allemaal afwachten en eens een kijkje gaan nemen. Als het mij aanstaat en de eigenaar wil hem verkopen dan zal hij hem in orde maken tegen Oktober-November.
Ik zou die 300TD nog zien zitten tot de 300SE gemaakt is. Maar ie staat weer zo ver en ik ben de afgelopen week al 5x naar een auto gaan zien en teleurgesteld terug gekomen .
Wat was het probleem: de wagens waren niet afgeragd en men vroeg er nog een eerlijke prijs voor
Instap schade aan de bestuurderszetel
hier en daar wat roest
De 123 heeft 5 jaar niet meer gereden
Klinkt goed!
De eerste 2 punten zijn vrij normaal.
Punt 3 => kan wel zijn dat er rubbers in de ophanging versleten zijn.
De mijne had 8j maar af en toe eens gereden en daar heb ik die kosten moeten aan doen om die gekeurd te krijgen toen ik hem kocht.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Instap schade aan de bestuurderszetel
hier en daar wat roest
De 123 heeft 5 jaar niet meer gereden
Het belangrijkste is dat er zo weinig mogelijk roest is.
En ofwel moet je je van het roest niet te veel aantrekken en gewoon rijden, wat roest op de carrosserie is voor zo'n wagen geen probleem.
Ofwel moet je al het roest zeer grondig aanpakken zodat hij weer tegen weer en wind kan. (Veel slijpen en lassen dus).
Bij mijn 240d zijn er afwateringskanalen onder de motorkap (water volgen vanin de bak waarin de spiraalveren zitten) doorgerot waardoor de wagen vol water loopt bij regen. Die kanalen herstellen vergen een enorm ingewikkeld carosserieklusje.
Ik heb ook roest aan de wielranden achteraan etc maar dat is betaalbaar te laten herstellen maar natuurlijk de moeite niet zolang ik nog met andere rotte plaatsen zit. Daardoor is de mijne eigenlijk niet meer geschikt als daily terwijl dat die er erg goed uit ziet.
Een jongere is wel veel minder gevoelig op die plek. Ik zou wel alleszins iemand meenemen die er wat van kent want er zijn nogal wat typische plaatsen. Een auto die al jaren binnenstaat zal ook niet nat zijn onder de matten en da's nochtans een belangrijke contra-indicatie voor aankoop (wat mij betreft).
De eerste 2 punten zijn vrij normaal.
Punt 3 => kan wel zijn dat er rubbers in de ophanging versleten zijn.
De mijne had 8j maar af en toe eens gereden en daar heb ik die kosten moeten aan doen om die gekeurd te krijgen toen ik hem kocht.
Het belangrijkste is dat er zo weinig mogelijk roest is.
En ofwel moet je je van het roest niet te veel aantrekken en gewoon rijden, wat roest op de carrosserie is voor zo'n wagen geen probleem.
Ofwel moet je al het roest zeer grondig aanpakken zodat hij weer tegen weer en wind kan. (Veel slijpen en lassen dus).
Bij mijn 240d zijn er afwateringskanalen onder de motorkap (water volgen vanin de bak waarin de spiraalveren zitten) doorgerot waardoor de wagen vol water loopt bij regen. Die kanalen herstellen vergen een enorm ingewikkeld carosserieklusje.
Ik heb ook roest aan de wielranden achteraan etc maar dat is betaalbaar te laten herstellen maar natuurlijk de moeite niet zolang ik nog met andere rotte plaatsen zit. Daardoor is de mijne eigenlijk niet meer geschikt als daily terwijl dat die er erg goed uit ziet.
Een jongere is wel veel minder gevoelig op die plek. Ik zou wel alleszins iemand meenemen die er wat van kent want er zijn nogal wat typische plaatsen. Een auto die al jaren binnenstaat zal ook niet nat zijn onder de matten en da's nochtans een belangrijke contra-indicatie voor aankoop (wat mij betreft).
Bekijk hem goed!
Merci voor de info allemaal.
Als ik ga zien neem ik mijn vader mee . Die werkt al 35 jaar voor mercedes. Mijn vader kent de auto ook al 15 jaar. (hij heeft hem wel de laatste 5 jaar niet meer gezien) + Wij kennen de eigenaar goed. Dus er is een vertrouwen tussen ons en hem.
Maar ja eerst nog even afwachten en idd goed kijken en nadenken vooraleer te kopen. En ik heb geduld ... Ik heb nog een goede Golf die blijft rijden.
Comment