Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• oldtimer Mercedes

Heb een 30 jarige Mercedes model 123 , een 300 diesel met automatische versnellingsbak , ik rijd er elke dag mee en hij is in perfecte staat , ben er nog verleden zomer zo maar eventjes mee naar Spanje Benidorm geweest zonder enig probleem ,maar wat is nu zo'n wagen feitelijk waard bij verkoop.

Is het een berline of een break?
    300D zonder turbo zeker.

Hoeveel kilometers?

Wij hebben de onze nu zo een jaar of 7 geleden voor 1.000€ verkocht om op de boot te gaan naar Afrika, maar er zijn er die nog 15.000€ durven vragen voor hun bak
    Alles is afhankelijk van de staat en de uitrusting, kilometerstand,....

Eigenlijk is dat bij zo een wagens 'wat de gek ervoor geeft'.
    Maar tenzij je echt een speciale versie hebt gaat dat niet echt veel meer opleveren dan 4.000€ denk ik.

Comment

123

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Is het een berline of een break?
        300D zonder turbo zeker.

Hoeveel kilometers?

Wij hebben de onze nu zo een jaar of 7 geleden voor 1.000€ verkocht om op de boot te gaan naar Afrika, maar er zijn er die nog 15.000€ durven vragen voor hun bak
        Alles is afhankelijk van de staat en de uitrusting, kilometerstand,....

Eigenlijk is dat bij zo een wagens 'wat de gek ervoor geeft'.
        Maar tenzij je echt een speciale versie hebt gaat dat niet echt veel meer opleveren dan 4.000€ denk ik.
        heeft ongeveer 221.000km en is een berline wel van 1978 en zonder turbo maar wel met automatische versnellingsbak , ik rij er nog elke dag mee.

Comment

Als hij de gebruikelijke plekken heeft zoals 99%. Dus spatbordranden, (kop van) dorpels (meestal verborgen onder voorscherm), een slechte deur, roest rond rubber achterraam, lekke scharnierbakken met inwatering tot gevolg en ga zo maar door. Meestal hebben ze tal van onzichtbare plekken nog ook. Dan kan je er tussen de 1000 en de 3500 voor krijgen volgens mij, in Nederland misschien iets meer.
          Voor een redelijke zo'n 3000 euro denk ik.

Als je daadwerkelijk een perfecte hebt, wat niet mogelijk is dan mag je die nooit verkopen en als je dat doet dan zou ik een liefhebber-koper zoeken bij voorkeur in Nederland.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
            Als hij de gebruikelijke plekken heeft zoals 99%. Dus spatbordranden, (kop van) dorpels (meestal verborgen onder voorscherm), een slechte deur, roest rond rubber achterraam, lekke scharnierbakken met inwatering tot gevolg en ga zo maar door. Meestal hebben ze tal van onzichtbare plekken nog ook. Dan kan je er tussen de 1000 en de 3500 voor krijgen volgens mij, in Nederland misschien iets meer.
            Voor een redelijke zo'n 3000 euro denk ik.

Als je daadwerkelijk een perfecte hebt, wat niet mogelijk is dan mag je die nooit verkopen en als je dat doet dan zou ik een liefhebber-koper zoeken bij voorkeur in Nederland.
            Jij lijkt me wel op de hoogte te zijn van oldtimer Mercedessen ! waar moet ik speciaal op letten bij een w116 ? die moet niet perfect zijn omdat we er maar een paar jaar mee willen rijden totdat de Maser oldtimer is (3jaar)

Comment

in 97 of zo had ik een 280s van 78
              mijn problemen waren : auto zo lek als een vergiet aan de achterste raamrubbers en koffer...stond in een droge toonzaal dus niet gemerkt...op zich ni onoverkomelijk maar toch niet leuk

chauffage die bleef hangen op warme stand...niet zo fijn in de zomer

een 'zingende' pont, lastig op lange trajecten

auto heeft mij iets meer als 1 jaar lang overal gebracht

Comment

Reclame voor oude Mercedes motoren :

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Als de chauffage blijft hangen is dat "gewoon" de kabel van de bediening naar de kachelkraan die gebroken is.

Tja waar moet je op letten:
                  Op corossie gewoonweg Het probleem is dat die wagens vaak onder vele beschermlagen zitten waardoor je het roest niet ziet. Zolang de kokerbalken onder de wagen niet doorgerot zijn is corosie echter nauwelijks een probleem bij de keuring van zo'n wagen, zelfs stuurspeling is geen groot probleem want hebben ze allemaal.

Als je interesse hebt in een w116 zou ik eens gaan kijken op het forum van de W116-club, ik denk wel dat dat bestaat.

Als je echt een goede wilt en er geld aan spendeert zou ik toch een kenner meenemen want die weten de slechte plekken beter zitten die je met het blote oog niet ziet onder de beschermlagen.

Ik moet nu helaas weg, typ morgen nog wel wat

groeten
                  N
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                    Reclame voor oude Mercedes motoren :

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    benzine

280

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      in 97 of zo had ik een 280s van 78
                      mijn problemen waren : auto zo lek als een vergiet aan de achterste raamrubbers en koffer...stond in een droge toonzaal dus niet gemerkt...op zich ni onoverkomelijk maar toch niet leuk

chauffage die bleef hangen op warme stand...niet zo fijn in de zomer

een 'zingende' pont, lastig op lange trajecten

auto heeft mij iets meer als 1 jaar lang overal gebracht
                      Dat is het :
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

zalige W123

Comment

fokking zalig zeg

die voorste plaathouder...

alleen is de 250 motor nou niet de beste motor, maar je hebt wel lekker 6-cylinders

Comment

fokking zalig zeg

die voorste plaathouder...

alleen is de 250 motor nou niet de beste motor, maar je hebt wel lekker 6-cylinders
                            Eigenlijk is dat echt geen geld hé zeg.
                            180 000 km is net ingereden voor zo'n model.
                            Prachtig kleurtje, 6 blok en automaat.

Comment

...ik weet het !

geen garage, en ik kan maar met ene auto rijden

Comment

Löwe, wanneer koop je iets?

Comment

...ik weet het !

geen garage, en ik kan maar met ene auto rijden
                                  Een garage kan je huren... Ik heb ook 2 auto's voor mij.

Comment

die bandjes met de stoepbescherming

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                      Een garage kan je huren... Ik heb ook 2 auto's voor mij.
                                      inow

maar ik ben daar te gierig voor

Comment

'k zou 'm wel durven kopen, als de picasso verkocht wordt.
                                        uiteraard liever dit, dan de beejemwee die in de plaats komt.

fokking bedrijfspolitiek.

Comment

Working...
                                        X