Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
    goeiemiddag

o-platen zijn kut.
    Je betaalt zowiezo enkel dat forfetair bedrag. O-platen of gewone dagelijkse platen, maakt niet uit. O-platen maken alleen verschil dat je maar één keer naar de keuring moet.

Ik weet alleen niet heel zeker hoe dat met de verzekering van een oldtimer op normale platen zit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
      Ik weet alleen niet heel zeker hoe dat met de verzekering van een oldtimer op normale platen zit...
      Goeieavond.

Dat kost evenveel als op 0-platen (€90bv.)
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Goeieavond.

Dat kost evenveel als op 0-platen (€90bv.)
        ja, maar zit je dan met een soort classic-beperking, of op z'n minst dat dat een tweede wagen moet zijn? (wat het geval is als je een wagen ouder dan 15 jaar aan een voordeliger classic-tarief wil verzekeren)

Of kan ik nu een oldtimer kopen als enige wagen, en die als daily gebruiken? Ik loop al een tijdje met dat idee rond... liefst van al een S123, of een SLC, of eventueel een SE/SEC...

Comment

• Daily is helaas nooit echt mogelijk. Bij elke oldtimerverzekering zal woon/werkverkeer uitgesloten zijn

Op gewone platen heb je dan bij mijn verzekeraar verder geen enkele beperking en ik veronderstel dat dat algemeen is. Op O-platen zitten de gekende beperkingen (25 km straal, tussen zons-op en ondergang)

Het is wel zo dat mijn moeder haar polis ook heeft moeten overbrengen naar die verzekeraar anders wou hij mijn oldtimer niet verzekeren als enige wagen voor mij aan 20 jaar. Maar dat is niet echt een probleem want de prijzen zijn de laagste (volgens mij) bij die makelaar.

Het is ook zo dat de prijs lager ligt als het je tweede wagen is, als je enkel een oldtimer verzekerd (wat ik nu niet kon omwille van mijn leeftijd) betaal je €30 meer.

Comment

Daily is helaas nooit echt mogelijk. Bij elke oldtimerverzekering zal woon/werkverkeer uitgesloten zijn

Op gewone platen heb je dan bij mijn verzekeraar verder geen enkele beperking en ik veronderstel dat dat algemeen is. Op O-platen zitten de gekende beperkingen (25 km straal, tussen zons-op en ondergang)

Het is wel zo dat mijn moeder haar polis ook heeft moeten overbrengen naar die verzekeraar anders wou hij mijn oldtimer niet verzekeren als enige wagen voor mij aan 20 jaar. Maar dat is niet echt een probleem want de prijzen zijn de laagste (volgens mij) bij die makelaar.

Het is ook zo dat de prijs lager ligt als het je tweede wagen is, als je enkel een oldtimer verzekerd (wat ik nu niet kon omwille van mijn leeftijd) betaal je €30 meer.
            woon/werkverkeer my ass, ik studeer nog. En die één keer per week da'k met de auto naar m'n werk ga, zal er wel van af kunnen

't is vooral die beperking dat je daar al een auto moet hebben. Weet jij vanaf welke leeftijd dat niét het geval was?
            Bij ethias moest ik daar ook al een wagen verzekerd hebben om er eentje als classic te kunnen verzekeren, vanaf m'n 22 moet die wagen niet meer DAAR verzekerd zijn, maar moet ik nog steeds kunnen aantonen dat ik elders nog altijd een eerste wagen verzekerd heb.

'k ga m'n makelaar nog eens aan het werk zetten....

edit: bij welke maatschappij zit je?

Comment

• BIV is leeftijdsafhankelijk, maar jaarlijkse taks is toch afhankelijk van het aantal fiscale pk's tenzij het een oldtimer is? (of ben'k verkeerd)

Ik denk dat deze toch wel wat fiscale pk's heeft nee?

Comment

BIV is leeftijdsafhankelijk, maar jaarlijkse taks is toch afhankelijk van het aantal fiscale pk's tenzij het een oldtimer is? (of ben'k verkeerd)

ja, en deze is ouder dan 25 jaar, dus zowiezo oldtimer. Dus zowiezo dat laag oldtimerbedrag als jaarlijkse tax.

Een wagen van ouder dan 25 jaar zonder O-plaat is evenzeer oldtimer hé.... alleen moet die elk jaar nog naar de keuring, in ruil mag je er wel 'onbeperkt' mee rijden

Kijk maar naar Gere z'n 123, de 635csi's hier op het forum etc. Allemaal op normale platen, en toch oldtimertax.

Comment

ja, en deze is ouder dan 25 jaar, dus zowiezo oldtimer. Dus zowiezo dat laag oldtimerbedrag als jaarlijkse tax.

Een wagen van ouder dan 25 jaar zonder O-plaat is evenzeer oldtimer hé.... alleen moet die elk jaar nog naar de keuring, in ruil mag je er wel 'onbeperkt' mee rijden

Kijk maar naar Gere z'n 123, de 635csi's hier op het forum etc. Allemaal op normale platen, en toch oldtimertax.
                  Da's wel moddervet

Comment

• Dus het voordeel van o-platen is, dat je niet jaarlijks meer naar de keuring moet?

Toch twijfelachtig

Comment

Dus het voordeel van o-platen is, dat je niet jaarlijks meer naar de keuring moet?

Toch twijfelachtig
                      O-platen zijn ideaal voor echte verzamelaars enzo want dan is die jaarlijkse keuring een dure grap en heel erg vervelend (als je er 20 ingeschreven hebt bv )
                      En ook natuurlijk handig om echte wrakken op de baan te houden.

Op een oldtimer betaal je geen BIV, enkel jaarlijkse taks van €29.

Ikzelf zit bij Erard. www.erard.org Ik heb die ook toevallig ontdekt omdat ik enkele jaren terug een oldtimerbrommer wou inschrijven. Het kan best zijn dat hij voor jou hem wel als enig voertuig wil inschrijven hoor. Ik denk dat ik toen 19 was en jij bent al wat ouder. Er staat niet echt een leeftijd op. Ik denk dat hij gewoon beslist of hij al dan niet het risico wilt nemen en bij mij wou hij het pas in ruil voor een extra polis toen maar in principe is er geen leeftijdsbeperking. Het is niet dat ik moest bewijzen dat ik nog een ander voertuig ter beschikking had. Bovendien zijn zijn prijzen ook voor andere polissen echt zeer scherp (Ik maak normaalgezien niet snel reclame maar ik ben er heel erg tevreden van). Het was dus voor mijn moeder geen probleem om haar auto daar ook te verzekeren. Zij was zeer goedkoop verzekerd via een telefonische verzekeraar en Erard heeft daar nog wat kunnen vanaf doen. Wij zitten daar nu met zowat alle verzekeringen.

Let wel: ook woon-schoolverkeer is niet toegelaten in een oldtimerpolis
                      Last edited by Gere; 04/05/2008, 19:46.

Comment

BIV is leeftijdsafhankelijk, maar jaarlijkse taks is toch afhankelijk van het aantal fiscale pk's tenzij het een oldtimer is? (of ben'k verkeerd)

Vanaf ze 25 jaar oud zijn is elk model toegankelijk

De vraag is wel of er verzekeraars jou als 22-jarige een sportwagen met 200 pk gaan willen verzekeren (voor €90/jaar).

Comment

• Zo vet

Comment

De vraag is wel of er verzekeraars jou als 22-jarige een sportwagen met 200 pk gaan willen verzekeren (voor €90/jaar).
                            en dan gaat het nog ineens niet sneller als een golf tdi 110 pk, waarmee je contenu de behoefte hebt om te 'vlammen'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              en dan gaat het nog ineens niet sneller als een golf tdi 110 pk, waarmee je contenu de behoefte hebt om te 'vlammen'
                              dat hoeft ook niet, het is het idee dat telt.

Comment

Je betaalt zowiezo enkel dat forfetair bedrag. O-platen of gewone dagelijkse platen, maakt niet uit. O-platen maken alleen verschil dat je maar één keer naar de keuring moet.

Als je die als daily gebruikt is het het gewoon verzekeringstarief.

Comment

ja, maar zit je dan met een soort classic-beperking, of op z'n minst dat dat een tweede wagen moet zijn? (wat het geval is als je een wagen ouder dan 15 jaar aan een voordeliger classic-tarief wil verzekeren)

Of kan ik nu een oldtimer kopen als enige wagen, en die als daily gebruiken? Ik loop al een tijdje met dat idee rond... liefst van al een S123, of een SLC, of eventueel een SE/SEC...
                                  Wil je deze niet fiddy? Gisteren mee gereden

Comment

• niet mijn lievelingskleurcombo, maar voor de rest..... say me your price

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                                      Wil je deze niet fiddy? Gisteren mee gereden

is dit te koop ??

Comment

• knappe pedalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                          is dit te koop ??
                                          Moet eerst in orde gezet worden... Hoeveel geef je?

Comment

Working...
                                          X