Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Ik snap niet veel van die types:

[img]http://imcdb.org/images/060/763.jpg[\img]

bovensete foto is een w108 de onderste zijn IMA's , eigenlijk mogen we best trots zijn was uiteindelijk een "belgisch ontwerp" alleen jammer dat ze zo rot waren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Ik snap er zodanig weinig van dat ik nu niet eens deftig meer kan uitleggen wat ik niet snap.

De voorkant met de ronde lichten (W110) heeft als 190 versie een bepaalde achterkant (nogal sedan-achtig) en de 200-230 versie met dezelfde voorkant heeft dan die andere achterkant met de kleinere achterlichten. Maar die achterkant zie ik ook op een W111?
      't is eigenlijk nie zo simpel ook Gere, bij IMA bouwden ze zowel op basis van de W 110 als op basis van de W111 ( zeg maar de S reeks) een break, de S reeks is wel uiterst zeldzaam, ze hebben zelfs een 6.3 gehad in break, waarschijnlijk speciaal voor de wakkere bakker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
        bovensete foto is een w108 de onderste zijn IMA's , eigenlijk mogen we best trots zijn was uiteindelijk een "belgisch ontwerp" alleen jammer dat ze zo rot waren
        verkeerd uitgedrukt, wij zeggen tegen een W110 steds een IMA, beiden zijn eigenlijk bij IMA gebouwd

Comment

verkeerd uitgedrukt, wij zeggen tegen een W110 steds een IMA, beiden zijn eigenlijk bij IMA gebouwd
          Deze is toch geen 108?

Comment

• Vergeef me allen... maar vind die echt nie mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Deze is toch geen 108?

sorry W111, de lange dagen maken m'n geest troebel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                Vergeef me allen... maar vind die echt nie mooi
                is ook nie echt m'n ding, leve de W126

Comment

• i love tha breaks

Comment

is ook nie echt m'n ding, leve de W126
                    Stiekem wel ja

Alhoewel... ik blijf onder de indruk van je W109

Comment

• Eén van de +/- 7 stuks die in Essen stonden:

123

Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

Comment

• Die letzten Worte ...
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                        W201 BENZIN

Comment

• Die letzten Worte ...
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten

die groene, mijn ouders hadden vroeger net dezelfde, ook het kleur, heeft 15 jaar trouwe dienst bewezen

Comment

• Die letzten Worte ...
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201 BENZIN

Comment

• Mijn oma rijdt momenteel met een W124, voor de motorisatie is het gokken, maar ik denk dat het een 200E is. Het beestje heeft alleszins paardjes te kort. Nu heeft die auto me al altijd geïnteresseerd en dus wil ik hem overnemen/krijgen. Omdat hij is afgekeurd willen ze de W124 vervangen door een nieuwe C180 met automaat.

Hij kreeg opmerkingen op volgende onderdelen
                                • Ophanging (dempers)
                                • Roest (al weet ik niet waar, daarom zou ik ook graag de pijnpunten van dit type weten.)
                                • Uitstoot (wordt aangepakt)

Alleen de uitstoot was kritisch, voor de rest was hij goedgekeurd.

De auto is van 1988/89 naargelang aan wie ik het vraag en is altijd overdekt en verlucht geparkeerd.
                                Op de teller staat 185k km.

Nadelen zijn dan weer dat oma met de rechterflank terhoogte van het voorwiel iets geraakt heeft (is misschien nog uit te kloppen), en vanachter heeft ze precies een paaltje gepakt (gebarsten bumper). Zou men nog aan zo'n wisselstukken OEM kunnen geraken? En is dit betaalbaar?

Anders lijkt dit mij een geweldige kans om een oldie in mijn bezit te hebben.

Dus om een lang verhaal kort te maken, wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten bij aanschaf van een W124.

Alvast bedankt voor de wijze raad :p

Comment

die groene, mijn ouders hadden vroeger net dezelfde, ook het kleur, heeft 15 jaar trouwe dienst bewezen
                                  wij hadden ook die kleur, wel 123 240d en beige interieur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                                    Mijn oma rijdt momenteel met een W124, voor de motorisatie is het gokken, maar ik denk dat het een 200E is. Het beestje heeft alleszins paardjes te kort. Nu heeft die auto me al altijd geïnteresseerd en dus wil ik hem overnemen/krijgen. Omdat hij is afgekeurd willen ze de W124 vervangen door een nieuwe C180 met automaat.

Hij kreeg opmerkingen op volgende onderdelen
                                    • Ophanging (dempers)
                                    • Roest (al weet ik niet waar, daarom zou ik ook graag de pijnpunten van dit type weten.)
                                    • Uitstoot (wordt aangepakt)

Alleen de uitstoot was kritisch, voor de rest was hij goedgekeurd.

De auto is van 1988/89 naargelang aan wie ik het vraag en is altijd overdekt en verlucht geparkeerd.
                                    Op de teller staat 185k km.

Nadelen zijn dan weer dat oma met de rechterflank terhoogte van het voorwiel iets geraakt heeft (is misschien nog uit te kloppen), en vanachter heeft ze precies een paaltje gepakt (gebarsten bumper). Zou men nog aan zo'n wisselstukken OEM kunnen geraken? En is dit betaalbaar?

Anders lijkt dit mij een geweldige kans om een oldie in mijn bezit te hebben.

Dus om een lang verhaal kort te maken, wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten bij aanschaf van een W124.

Alvast bedankt voor de wijze raad :p
                                    zelfs voor auto's van 40 jaar oud is alles nog OEM te verkrijgen ! een spatbordje kost de wereld nie, mercedes is eigenlijk zeer goedkoop in onderdelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      wij hadden ook die kleur, wel 123 240d en beige interieur
                                      da waren tenminste auto's !

Comment

da waren tenminste auto's !
                                        wij vroeger een witte 240TD met blauw MB-tex (voor lekker warme billen in de zomer )
                                        Die letzten Worte ...
                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                        W201 BENZIN

Comment

• Wat een pareltjes
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X