Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Ja, maar door 400pk uit 7-liter te halen doe je nog altijd niets riskants.

    zelfs Corvettes zitten hoger

    Oma hier heeft altijd met Amerikaanders gereden en als je ziet wat er uit haar 6+ liter kwam dan zat die 6.9 nog ferm goed

    En heeft die geen kats en een redelijk groot koppel?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Nuja, 286pk voor 7-liter is nu ook niet alles he.

      momenteel halen 3-liter diesels die cijfers

      Ja maar diesel stinkt....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Nuja, 286pk voor 7-liter is nu ook niet alles he.

        momenteel halen 3-liter diesels die cijfers

        Maar het is wel vet

        En volgens mij zooo hard te tunen


        550pk op z'n sokken. Mits twee turbo's.


        Redelijk gemakkelijk om te bouwen naar't schijnt. Heb ooit eens een hele thread ergens gevolgd waarin een kerel z'n 6.9 turbo'de. Echt vet.

        Comment


        • Link!

          Comment


          • I have no idea meer. Zal wss wel op benzworld ofzo geweest zijn. Althans vroeger zat ik daar nonstop op.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              550pk op z'n sokken. Mits twee turbo's.


              Redelijk gemakkelijk om te bouwen naar't schijnt. Heb ooit eens een hele thread ergens gevolgd waarin een kerel z'n 6.9 turbo'de. Echt vet.
              Maar onbetaalbaar om er mee te rijden. Ik heb het nog al gezegd. Ik heb veel liever een 5(,6)l (V dan een 6l (V12). Makkelijker om aan te werken nog betaalbaar in verbruik en toch voldoende snel (voor diegene die daar nood aan hebben).

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Maar onbetaalbaar om er mee te rijden. Ik heb het nog al gezegd. Ik heb veel liever een 5(,6)l (V dan een 6l (V12). Makkelijker om aan te werken nog betaalbaar in verbruik en toch voldoende snel (voor diegene die daar nood aan hebben).

                Zo'n 6.9 heb je dan ook niet om elke dag mee te rijden. Gewoon, 's zondags eerst naar de bakker en daarna en ritje doen of een meetingetje.

                Eventueel, als je een maand of 2 gespaard hebt, een nurburgringtripje met die ketel.

                En zo'n M120 blok is idd een hel om aan te sleutelen. Maar het is echt hypervet wel.

                5 liter V8 is ook al oké.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Zo'n 6.9 heb je dan ook niet om elke dag mee te rijden. Gewoon, 's zondags eerst naar de bakker en daarna en ritje doen of een meetingetje.

                  Eventueel, als je een maand of 2 gespaard hebt, een nurburgringtripje met die ketel.

                  En zo'n M120 blok is idd een hel om aan te sleutelen. Maar het is echt hypervet wel.

                  5 liter V8 is ook al oké.
                  En daar komt het op neer. Je kunt zeggen: "ik heb de grootste" maar voor de rest is er eigenlijk niet veel fun aan.

                  Eigenlijk zijn zulke wagens gemaakt om naar te kijken en te luisteren maar niet om te gebruiken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    Eigenlijk zijn zulke wagens gemaakt om naar te kijken en te luisteren maar niet om te gebruiken.

                    Ik deel die mening absoluut niet. Een 6.9, een 600SEL, etc. zijn wagens die juist wel gemaakt zijn om écht te rijden. geen 7000km per jaar, maar 80.000. Dat is waarvoor ze ontworpen en geproduceerd zijn. Niet voor in een garage te staan onder een doek. Daarvoor heb je geen 6.9 V8 motor nodig.


                    Ongelukkiglijk genoeg is het vandaag de dag inderdaad zodanig duur geworden om met zo'n auto's nog effectief te RIJDEN, maar gewoon stilstaan in een showroom, en elke maand een verse laag wax erop, dat vind ik pas zonde.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Ja, bepaalde 250C's hadden dat. 250CE nooit.

                      Er is zijn volgende versies gemaakt:

                      1968-1972: 250C (C114 V 25) => 2496cc 130pk
                      1969-1976: 250C (C114 V28 ) => 2778cc 140pk
                      1968-1972: 250C (C114 V28 ) => 2778cc 130pk (118pk op verzoek)
                      1968-1972: 250CE => 2496cc 150pk (130pk op verzoek)
                      1972-1976: 280C => 2746cc 160pk (145pk op verzoek)
                      1972-1976: 280CE => 2746cc 185pk
                      het nut van dit forum is weer maar eens bewezen: delen van kennis

                      Comment


                      • wel, die op verzoek...heeft dat wat te maken met de compressieverhouding en het eventueel kunnen tanken van 'slechtere' benzine ?

                        of fiscaliteit elders in de wereld ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Ja maar diesel stinkt....
                          Dat is inderdaad zo.

                          Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Zo'n 6.9 heb je dan ook niet om elke dag mee te rijden. Gewoon, 's zondags eerst naar de bakker en daarna en ritje doen of een meetingetje.

                          Eventueel, als je een maand of 2 gespaard hebt, een nurburgringtripje met die ketel.

                          En zo'n M120 blok is idd een hel om aan te sleutelen. Maar het is echt hypervet wel.

                          5 liter V8 is ook al oké.
                          Leg dat op gas en het is nog enigszins betaalbaar.
                          Ik zou dat nog durven eigenlijk Alleen haat ik het dat je dan om de 300km moet gaan tanken omdat je 100l LPG op is

                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          wel, die op verzoek...heeft dat wat te maken met de compressieverhouding en het eventueel kunnen tanken van 'slechtere' benzine ?

                          of fiscaliteit elders in de wereld ?
                          Ik denk dat laatste.

                          Comment


                          • + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                            Comment


                            • Dat zou een mooie upgrade zijn voor de 240TD
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • das dus ook de mooiste break ooit gebouwd

                                Comment


                                • Kont is wel moddervet ja

                                  Comment


                                  • 280TE op LPG!!!



                                    Die letzten Worte ...
                                    ... eines Diesel-Fahrers:
                                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                    W201 BENZIN

                                    Comment




                                    • automaat en airco

                                      Comment


                                      • g*dver ik heb zin om te kopen

                                        Comment


                                        • en lekker zo met die ronde koplampen, underestimated

                                          Comment

                                          Working...
                                          X