Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik begin ook wat gevoelens te krijgen voor een 123 ...
Zijn deze nog goed te gebruiken als daily ? Mijn intresse zou dan uitgaan naar een Diesel: 200,240, 300 . Vind je nog mooie die niet afgereden zijn voor een goede prijs.
Ik zou tegen oktober-november een nieuwe daily willen kopen. Ben nog aan het twijfelen tussen oude VW's & oude Benz'en
Ik begin ook wat gevoelens te krijgen voor een 123 ...
Zijn deze nog goed te gebruiken als daily ? Mijn intresse zou dan uitgaan naar een Diesel: 200,240, 300 . Vind je nog mooie die niet afgereden zijn voor een goede prijs.
Ik zou tegen oktober-november een nieuwe daily willen kopen. Ben nog aan het twijfelen tussen oude VW's & oude Benz'en
Ik doe nu woon-werk met de 240TD. Dat gaat zeker, vermogen is net goed.
Ik heb nog nooit met een 200D gereden maar iemand die ik ken, heeft zo'n 200D verkocht omdat het echt gevaarlijk traag is (weg oversteken etc.). Ik zou dus minstens een 240D zoeken. 300D is beter natuurlijk, maar best moeilijk te vinden.
Bij een W124 ga je wel een betere verhouding prijs/geboden kwaliteit in het aanbod kunnen vinden, een 123 is duurder.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Ik doe nu woon-werk met de 240TD. Dat gaat zeker, vermogen is net goed.
Ik heb nog nooit met een 200D gereden maar iemand die ik ken, heeft zo'n 200D verkocht omdat het echt gevaarlijk traag is (weg oversteken etc.). Ik zou dus minstens een 240D zoeken. 300D is beter natuurlijk, maar best moeilijk te vinden.
Bij een W124 ga je wel een betere verhouding prijs/geboden kwaliteit in het aanbod kunnen vinden, een 123 is duurder.
Een tijdje geleden -en nu nog maar niet meer actief- was ik aan't zoeken naar een 123 280, als ik zo op youtube eens zie ... fuck jong, das behoorlijk snel?!
Ik doe nu woon-werk met de 240TD. Dat gaat zeker, vermogen is net goed.
Ik heb nog nooit met een 200D gereden maar iemand die ik ken, heeft zo'n 200D verkocht omdat het echt gevaarlijk traag is (weg oversteken etc.). Ik zou dus minstens een 240D zoeken. 300D is beter natuurlijk, maar best moeilijk te vinden.
Bij een W124 ga je wel een betere verhouding prijs/geboden kwaliteit in het aanbod kunnen vinden, een 123 is duurder.
Een tijdje geleden -en nu nog maar niet meer actief- was ik aan't zoeken naar een 123 280, als ik zo op youtube eens zie ... fuck jong, das behoorlijk snel?!
Wat weegt zo'n CE, E of TE?
280E limo weegt 1475kg
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Ik begin ook wat gevoelens te krijgen voor een 123 ...
Zijn deze nog goed te gebruiken als daily ? Mijn intresse zou dan uitgaan naar een Diesel: 200,240, 300 . Vind je nog mooie die niet afgereden zijn voor een goede prijs.
Ik zou tegen oktober-november een nieuwe daily willen kopen. Ben nog aan het twijfelen tussen oude VW's & oude Benz'en
Daarnet even naar een 123 gaan kijken die ik gisteren te koop had zien staan langs de weg. 200D, 157.000km, zag er eerste eigenaar uit aan de auto te zien, heel mooi interieur maar helaas te veel roest: dorpelkoppen, krikpunten, wielkassen en onderaan de wielkassen moesten allemaal hersteld worden.
Wat vroegen ze voor die groene?
Wel een frisse kleur vind ik!
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
mocht ik nu opnieuw aan de zoektocht weet ik écht niet of ik een benzine of een diesel zou willen. De kans dat je een goede diesel tegenkomt is een pak kleiner dan dat je een benzine tegenkomt is natuurlijk een pak kleiner, omdat de eerste vooral werkpaarden waren. Maar zoals een oudere man het mij gisteren zei: bij die diesels verslijt enkel het koetswerk, de motor blijft in orde.
200d is inderdaad pokketraag, een 240d valt volgens mij best mee maar een 300d heeft een lekkere vijfcylinder
bij een benzine zou ik eerder opteren voor een injectiemotor, omdat ik het niet zo voor carburateurs heb, bij mij Dax al genoeg mee afgezien. nu blijkt wel dat zo een injectiemotor ook niet je dat is, maar dat is andere koek, 'k vertrouw er wel op dat dat in orde komt, zo niet komt er gas in voordeel van de mijne (138 pk) is dat je volledig meekan met het dagelijkse verkeer, aan de lichten ben je vaak als de eerste weg. enkel op de autostrade wordt hij een dweil boven de 110km/u, maar sneller moet zo'n ding niet rijden.
mocht ik nu opnieuw aan de zoektocht weet ik écht niet of ik een benzine of een diesel zou willen. De kans dat je een goede diesel tegenkomt is een pak kleiner dan dat je een benzine tegenkomt is natuurlijk een pak kleiner, omdat de eerste vooral werkpaarden waren. Maar zoals een oudere man het mij gisteren zei: bij die diesels verslijt enkel het koetswerk, de motor blijft in orde.
200d is inderdaad pokketraag, een 240d valt volgens mij best mee maar een 300d heeft een lekkere vijfcylinder
bij een benzine zou ik eerder opteren voor een injectiemotor, omdat ik het niet zo voor carburateurs heb, bij mij Dax al genoeg mee afgezien. nu blijkt wel dat zo een injectiemotor ook niet je dat is, maar dat is andere koek, 'k vertrouw er wel op dat dat in orde komt, zo niet komt er gas in voordeel van de mijne (138 pk) is dat je volledig meekan met het dagelijkse verkeer, aan de lichten ben je vaak als de eerste weg. enkel op de autostrade wordt hij een dweil boven de 110km/u, maar sneller moet zo'n ding niet rijden.
Merci voor de info !
Voor mij kan een trage auto niet veel kwaad ben het toch al gewoon en kan er zo van genieten !
Maar idd een 200d is nog eens 10à15 sec trager als mijn Golf . Dus het zou dan op zen minst een 240d worden.
Comment