Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daar heb je een punt!

Comment

• En zolang we geen regering hebben zitten we safe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
        En zolang we geen regering hebben zitten we safe.
        Dat dachten die van de belspelletjes ook.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Dat dachten die van de belspelletjes ook.
          Inderdaad, maar ik zie de VMMa niet meteen de wet van 25 naar 30 jaar verhogen wat oldtimers betreft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
            Iemand interesse in this one? Staat te koop van een liefhebber (staat nog niet zo lang op platen maar gaat er een E300 bijkopen...)

Mailtje gehad van die kerel:

Mercedes 240 D bouwjaar 1984, donkerblauwe kleur.
            245.000 km met carpass en onderhoudsboekje

Het heeft recent een grote onderhoudsbeurt gehad:
            • nieuwe remolie, servo-olie, motorolie
            • nieuw luchtfilter, mazoutfilter en prefilter
            • remmen en lichten nagezien alsook remmenblokken, schijfremmen, batterij

Deze auto heeft evenwel beperkte opties: servo stuur, centrale vergrendeling, zijspiegel en gordels achteraan waren opties in die tijd;
            Mechanische schijfdak, uitschuifbare antenne en bekabeling aanwezig voor eigen stereo installatie.
            Motorblok zeer goed en vooral geen roest aan carrosserie

Voor meer technische informatie zie www.autoweek.nl (200-300 serie, bouwjaar 1979-1985).
            Bij normale inschrijving voor dagelijks gebruik:
            • 20 euro voor nomale europees nummerplaat (geen oldtimer nummerplaat)
            • 62 euro voor B.I.V. (éénmalig)
            • 30 euro jaarlijkse rijtaks (mag overal en altijd op openbare weg rijden zonder beperking, wel jaarlijkse keuring)

Verzekering : ik betaal 190 euro voor burgelijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand per jaar. Heb wel zelf via makelaar tariefvermindering gevraagd en gekregen. Ik persoonlijk geen ongevallen veroorzaakt sinds jaren....

Verkoopprijs 5.500 euro, prijs is altijd te bespreken.

Enkel voor serieuze kandidaten of liefhebbers. Deze auto is wel geen race of rallyauto .

Comment

• Zal deze eens voorstellen aan m'n vader.

Wat is z'n e-mail adres?

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• op een 240d/84 waren zijspiegel, cv, gordels achteraan en servo geen opties maar standaard

om nog maar eens te zeggen dat een benz nooit kaal is en was

Comment

• Waarschijnlijk een mooie 300SE geweest van '87 voor weinig geld. Er is een dak met asbestgolfplaten op terechtgekomen door de hagel.

Last edited by Gere; 22/01/2011, 18:12.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Waarschijnlijk een mooie 300SE geweest van '87 voor weinig geld. Er is een dak met asbestgolfplaten op terechtgekomen door de hagel.

Ben er al naar gaan zien, en ben momenteel aan het zien hoe ik alles kan in orde krijgen ivm verplaatsing, keuring e.d. Dus gelieve niet onder mijn duiven te schieten!

(Stond al een tijd op internet)

Gert1

Comment

• Is dat een automaat?

Comment

• add zegt ja !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          add zegt ja !
                          andere add zegt van niet...

Comment

• al die asbestvezels zijn in feite niet zo goed voor je longen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                              Ben er al naar gaan zien, en ben momenteel aan het zien hoe ik alles kan in orde krijgen ivm verplaatsing, keuring e.d. Dus gelieve niet onder mijn duiven te schieten!

(Stond al een tijd op internet)

Gert1
                              Waarom is het zoekertje herplaatst? Gaf je geen voorschot?
                              Vertel er eens wat meer over...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Vertel er eens wat meer over...
                                Ja Gert, vertel eens

Comment

• Zou een interessante auto kunnen zijn als donorauto voor mijn kar. Maar ik laat Gert1 graag voor.

Ik heb die auto toch niet nodig tot ie oldtimer is.

Comment

• Manueel!

Comment

• Laat al maar dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                                        En zolang we geen regering hebben zitten we safe.
                                        De hervorming van de verkeersbelasting is een bevoegdheid van de Vlaamse regering, zoals je de laatste dagen wel al zal gemerkt hebben in het nieuws (wegenvignet vanaf 2013). En die is er zeker mee bezig om dingen te gaan veranderen, zoals de leeftijd om van het oldtimerstatuut te kunnen genieten.
                                        In principe was reeds een hervorming gepland vanaf 1 januari 2011, maar omdat ze een grondige hervorming willen doorvoeren, zal de wijziging (gelukkig) nog extra voorbereiding vergen.

Bij de hervorming van het belastingstelsel zal de leeftijd om van een oldtimer te spreken zeer waarschijnlijk opgetrokken worden van 25 jaar naar 30 jaar (zie ook voorstel BFOV http://www.bfov.be/index.php/nl/doss...-voorstel-bfov). Nederland en Duitsland zijn België hierin reeds voorgegaan.

Wanneer juist is dus nog niet zeker, maar wel zeker is, dat bij de volgende hervorming de leeftijd om voor de verkeersbelasting als oldtimer te kunnen worden beschouwd, zal worden opgetrokken tot de leeftijd van 30 jaar.
                                        Als ze nu spreken van 2013, hebben auto's tot 1987 nog kans om op 25 jaar oldtimer te worden, maar als 2013 effectief wordt gehaald, zal een auto van 1988 hoogstwaarschijnlijk pas oldtimer kunnen worden vanaf 2018!

Comment

• Ik begrijp niet goed waarom die oldtimervereniging dat voorstel denkt hoeven te doen?

Comment

Working...
                                          X