Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
    In een R107, wat is 'the engine to go for'?
    Bepaalde motoren die je ten allen tijde moet vermijden?
    Welke jaargangen zijn te verkiezen, en welke moet je tout court vermijden?
    V8 te zwaar op de neus, beter een 6cil verkiezen?
    V8 is inderdaad best zwaar op de neus.

Motoren die je best kiest zijn de 280SL met de M110, of de 300SL met de M103

Jaargangen zijn niet zoveel verschillen in, geen die je moet mijden. 280 = prefacelift 300=facelift

Comment

• Bedankt!
      1985 werd de elektronische injectie er ook zeker ingestopt, niet?

Als je tips hebt van plaatsen waar ze top notch R107's verkopen, altijd welkom!

Comment

• 280 is meer retrofun denk ik dan een 300...
        300 is dan wel weer überoerbetrouwbaarheid, maar geen racequeen.

Comment

• Racequeen is niet wat aan de orde is, erg betrouwbaar is wel 'n belangrijk punt.
          Iemand die 'n link heeft naar de toen beschikbare binnen- en buitenkleuren? Dank!

Comment

• Neem een 70's hip kleur en geen voos grijs!

Comment

• hoeft niet 70ties
              eighties signalrot is top voor een 107!!!!!

Comment

• Rood heeft inderdaad de voorkeur.
                Wélk rood, geen flauw idee. Ik zoek naar een link waar de originele R107-kleuren te zien zijn.

Wat is dit voor rood?

Zonder chromé rond de wielkasten en met gulli's zijn een must.

Comment

• gulli's ... zijn die niet pas ori geleverd op de laatste versie met sacco's?

is dat niet pajetrot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                    gulli's ... zijn die niet pas ori geleverd op de laatste versie met sacco's?

is dat niet pajetrot?
                    Pajettrot is helemaal anders hoor.

Edit: Alhoewel, het kan wel kloppen.
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Ik heb hier wel enkele afbeeldingen met het kleurenpalet van de W124.
                      Wil je dat ik die even plaats?
                      Current:
                      Ex:

Comment

• Zal ze voor de volledigheid even hier neerpoten.

Geen idee of je er iets mee bent, maar indien nodig.
                        Current:
                        Ex:

Comment

• Merci, most helpful!
                          Leitner biedt er twee aan, en zoals geweten verkoopt die geen prul, maar toch nogal hoge prijzen
                          Andere interessante verkopers? Mobile.de, autoscout, classicdriver... afgeschuimd maar niet erg veel bijzonders, of je zit bij RHD's.

Comment

Racequeen is niet wat aan de orde is, erg betrouwbaar is wel 'n belangrijk punt.
                            Iemand die 'n link heeft naar de toen beschikbare binnen- en buitenkleuren? Dank!
                            Zowel 280 als 300 zijn in principe oersterke blokken. Maar veel hangt natuurlijk af van het verleden van de wagen.

Qua motoren is eigenlijk enkel de 380 te mijden, heb ik al veel negatief over gehoord.

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                            Merci, most helpful!
                            Leitner biedt er twee aan, en zoals geweten verkoopt die geen prul, maar toch nogal hoge prijzen
                            Andere interessante verkopers? Mobile.de, autoscout, classicdriver... afgeschuimd maar niet erg veel bijzonders, of je zit bij RHD's.
                            Wat is het budget?
                            Eentje om te knutselen? Of eentje om mee te kunnen rijden zonder problemen direct.

Comment

• Het tweede: kopen & rijden. Moet perfect in orde zijn, 0,0 werk aan te doen.
                              Budget niet specifiek vastgelegd, maar ik veronderstel dat je voor 30 à 35k al heel wat R107 kan vinden. Maar de regel blijft: hoe minder (geld), hoe beter.

Gulli's, geen chromé rond de wielbogen, liefst facelift (aangezien die ongetwijfeld betrouwbaarder is), vooral een rode kleur valt in de smaak, en -ja ik weet het, maar bij een classic vind ik dat je daar wel wat rekening mee mag houden tenzij helemaal gerestaureerd)- een relatief lage kilometerstand, zijnde max 120k. Interieur liefst geen zwart of grijs, maar een beige/bruine/lichte tint.
                              Last edited by ; 01/06/2011, 09:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                Zal ze voor de volledigheid even hier neerpoten.

Dan was dat toch geen leugen dat de mijne een impala kleur heeft...dus blijkbaar 441 impala.

Vandaag nog een W124 impala zien rijden, ori doppen en oude nummerplaat...oude mens met klak der in

Comment

• Dergelijke eisen mogen geen probleem zijn voor dat budget. Ik zou in jouw geval toch eerder neigen naar een 500SL dan naar een zescilinder.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• op zich heeft zo'n 280 of 300 wel genoeg poeier bij stevig gasgeven, het is alleen het hoogtoerig karakter dat - voor mij althans - niet echt het plezierigst is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      op zich heeft zo'n 280 of 300 wel genoeg poeier bij stevig gasgeven, het is alleen het hoogtoerig karakter dat - voor mij althans - niet echt het plezierigst is
                                      iets voor bobo
                                      een 300 SLD

Comment

Het tweede: kopen & rijden. Moet perfect in orde zijn, 0,0 werk aan te doen.
                                        Budget niet specifiek vastgelegd, maar ik veronderstel dat je voor 30 à 35k al heel wat R107 kan vinden. Maar de regel blijft: hoe minder (geld), hoe beter.

Gulli's, geen chromé rond de wielbogen, liefst facelift (aangezien die ongetwijfeld betrouwbaarder is), vooral een rode kleur valt in de smaak, en -ja ik weet het, maar bij een classic vind ik dat je daar wel wat rekening mee mag houden tenzij helemaal gerestaureerd)- een relatief lage kilometerstand, zijnde max 120k. Interieur liefst geen zwart of grijs, maar een beige/bruine/lichte tint.
                                        30-35 is wel al zeer nice.

Die van onze pa heeft er 14k gekost en daar waren eigenlijk enkel een paar prullen aan te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                          Zal ze voor de volledigheid even hier neerpoten.

Het moet wel gezegd dat je puur voor herkenning met zo een pc RGB tabel niet veel bent uiteraard.

Comment

Working...
                                          X