Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Weer ne Clio 1.5 dCi. Gij waart toch zo blij over dat koppel ?
    Mijn nek doet er nog pijn van!

    En van die clio moogt ge zeggen wat ge wilt, 't was een top bakske!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
      Mijn nek doet er nog pijn van!

      En van die clio moogt ge zeggen wat ge wilt, 't was een top bakske!


      Ik denk niet dat den bak het probleem was, eerder het optimisme van de eigenaar.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


        Ik denk niet dat den bak het probleem was, eerder het optimisme van de eigenaar.

        Die clio kon alles, dat weet je!

        Mochten we het echt geprobeerd hebben kon ik er misschien 2 gehad hebben

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
          Die clio kon alles, dat weet je!

          Mochten we het echt geprobeerd hebben kon ik er misschien 2 gehad hebben
          Ik zie het u al uitleggen aan uwe chef

          - "Awel, Van Beeck !? Trekoog kapot, trekkabel door de achterruit, koppeling verbrand, ... Leg uit!"

          - "He, chef, ge zult het nooit geloven maar gisteren kwam ik om 11u 's avonds bij ne maat langs en ... velden in Nederhasselt ... en toen liet ik dienen balk in de modderplas vallen ... en ... de sleutels van het tuinhuis zaten in den broekzak van zijn ma hare vent ... Clio 1.5dCi ... dieselkoppel! ... kabel ... etcetc ... "
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Gaat hij die balk in de modder ooit vergeten vraag ik me soms af

            's Nachts met ne range rover door de velden en vast zitten op een betonnen plaat met de 4 wielen van de grond en het chassis tegen den beton


            Oplossing: Clio to de rescjuw!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
              Gaat hij die balk in de modder ooit vergeten vraag ik me soms af

              's Nachts met ne range rover door de velden en vast zitten op een betonnen plaat met de 4 wielen van de grond en het chassis tegen den beton


              Oplossing: Clio to de rescjuw!

              Ik geef toe dat ik ook iets te optimistische ben geweest toen.


              En dienen balk is inderdaad moeilijk te vergeten. Ik sta daar om 1u in mijn schoon kostuum ne Range op te heffen en diene kwakkel zet mij van boven tot onder in de modder ! "Oops, hij gleed uit mijn handen. "



              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Ik zie het u al uitleggen aan uwe chef

              - "Awel, Van Beeck !? Trekoog kapot, trekkabel door de achterruit, koppeling verbrand, ... Leg uit!"

              - "He, chef, ge zult het nooit geloven maar gisteren kwam ik om 11u 's avonds bij ne maat langs en ... velden in Nederhasselt ... en toen liet ik dienen balk in de modderplas vallen ... en ... de sleutels van het tuinhuis zaten in den broekzak van zijn ma hare vent ... Clio 1.5dCi ... dieselkoppel! ... kabel ... etcetc ... "

              Voor degenen die denken dat dit off topic is, ter info, ons ma rijdt me ne Mercedes en zij is nen oldtimer ondertussen.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • met 36 jijzelf ook

                Comment


                • Die vettige balk gleed echt uit m'n handen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                    Volgende meet wil ik eens een ritje in je turboloze lijkwagen, nog nooit meegereden in de "grote" ongeblazen 6L diesel van toen

                    Wil je hem gekuisd vanbinnen of au naturel?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                      Wil je hem gekuisd vanbinnen of au naturel?
                      Hij heeft al genoeg geld aan benzen gehangen
                      die 3L atmo diesel is prachtig. Redline ligt gewoon wat te laag ( ) , maar voor de rest zalig ding. stil genoeg en toch aanwezig.
                      Is natuurlijk manueel, maar ook in automaat tip top. Is echt "naftgevoel" ivm huidige turbopiek dwergen.
                      Als daily he. diesel is diesel
                      Last edited by ; 01/07/2011, 10:08.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        De betrouwbaarheid van mijn 190D heb ik absoluut geen klagen over. Dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten.

                        Het is gewoon het idee dat het nog altijd een wrak is dat me stoort.

                        Dat ding kost me tot nu toe iets van een 5-6k hoe ik ermee rondrij.

                        Als ik de lijst overloop van wat er nog allemaal moet gebeuren om echt een goede 190 te hebben komen daar nog eens zoveel duizenden euro's bij

                        Voor 14k heb je een C-klasse 204, dus pak dat dat 3-4k duurder is qua aankoop.

                        Het verschil tussen een 190 en 204 is wel meer dan 4k waard hoor
                        Het grote verschil zit hem natuurlijk in welke toestand je met die oude wagen wil rijden. Als je die gewoon technisch in orde houdt en meer niet geef je natuurlijk een stuk minder uit dan dat je die perfect wil staan hebben. Maar dan nog zal de oude wagen goedkoper zijn
                        Of je het leuk vindt om met een stuk meer onzekerheid te zitten en minder hedendaags comfort, dat is natuurlijk een andere zaak

                        Met mijn 45 000 kilometer op een jaar zou ik ook geen w201 verkiezen boven de w204 die je hier laat zien hoor. Het zou me wel meer kosten, maar dat zou ik met plezier bijpassen, ook al ligt mijn hart meer bij de 190.

                        Al zou ik met een budget van 15 000 euro zwaar twijfelen tussen bijvoorbeeld die w204 die je hier toont of een zoiets http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=196232196 met zoiets bijvoorbeeldhttp://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=174951938 er bij.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Het grote verschil zit hem natuurlijk in welke toestand je met die oude wagen wil rijden. Als je die gewoon technisch in orde houdt en meer niet geef je natuurlijk een stuk minder uit dan dat je die perfect wil staan hebben. Maar dan nog zal de oude wagen goedkoper zijn
                          Of je het leuk vindt om met een stuk meer onzekerheid te zitten en minder hedendaags comfort, dat is natuurlijk een andere zaak

                          Met mijn 45 000 kilometer op een jaar zou ik ook geen w201 verkiezen boven de w204 die je hier laat zien hoor. Het zou me wel meer kosten, maar dat zou ik met plezier bijpassen, ook al ligt mijn hart meer bij de 190.

                          Al zou ik met een budget van 15 000 euro zwaar twijfelen tussen bijvoorbeeld die w204 die je hier toont of een zoiets http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=196232196 met zoiets bijvoorbeeldhttp://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=174951938 er bij.
                          Ik wil hem gewoon technisch in orde houden, dat is ook het budget dat ik voorzie.

                          Als ik hem perfect wil staan hebben kan ik beter een nieuwe A-klasse kopen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Ik wil hem gewoon technisch in orde houden, dat is ook het budget dat ik voorzie.

                            Als ik hem perfect wil staan hebben kan ik beter een nieuwe A-klasse kopen
                            Mja, maar dan is het allemaal zo steriel Ik moet door mijn job ook met recente wagens rijden, maar daar is eigenlijk niet veel aan te beleven voor mij ... dat werkt goed en zo, maar het gaat te gemakkelijk op die manier Ik zou daarom er in de toekomst een oud bakje bij kopen voor plezierritjes.

                            Zou jij absoluut niks missen als je in een nieuwe Mercedes zou gaan rijden?
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • het kaarsrechte lijnenspel en die hoekige brede neus in elk geval

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Mja, maar dan is het allemaal zo steriel Ik moet door mijn job ook met recente wagens rijden, maar daar is eigenlijk niet veel aan te beleven voor mij ... dat werkt goed en zo, maar het gaat te gemakkelijk op die manier Ik zou daarom er in de toekomst een oud bakje bij kopen voor plezierritjes.

                                Zou jij absoluut niks missen als je in een nieuwe Mercedes zou gaan rijden?
                                budget

                                Binnenkort heb ik een cabrio voor de plezierritjes, dusja.
                                En veel plezier haal je ook niet uit het rijden met een 190

                                Comment


                                • 114 pick up ??

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • Zo iets in het wit met ''Mercedes-Benz Classics" oid erop.
                                    Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV


                                    EDIT: Zo iets dus;
                                    Last edited by benzfreak; 07/07/2011, 09:54.
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                      Zo iets in het wit met ''Mercedes-Benz Classics" oid erop.
                                      Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV


                                      EDIT: Zo iets dus;
                                      Rijd hier in de buurt zo een W124T rond met Mercedes benz classic service op rond...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                                        Rijd hier in de buurt zo een W124T rond met Mercedes benz classic service op rond...
                                        Die heb ik al gespot
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                        1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                        Comment


                                        • Hmmm, dilemma.

                                          Net naar een 280C (C123) gaan kijken.


                                          Interieur in goede staat, moet opgekuist worden.
                                          Chroom moet herdaan worden


                                          Carrosserie moeten beide dorpels vervangen worden (+/- 500 euro per stuk OEM Benz) deuren en wielkastranden hersteld worden, en dus ook volledig herspoten. Totaal kosten schat ik op een 5.000 euro
                                          Jammer genoeg is de staat van de dorpels zo slecht dat het niet te doen is om de wagen op O-platen te rijden tijdelijk en er een rolling restauration van te maken.


                                          Motor is de grote onbekende. Het is een oerbetrouwbaar blok, maar het staat al 17jaar stil, en ziet er dus lang niet meer zo fris uit. Pak dat de kosten daar maximaal 1.000 euro zijn.
                                          De automaat veronderstel ik dat die ook wel goed is


                                          Dus dan zitten we aan 7.000 euro, plus aankoop voor een wagen die op dit moment op mobile.de te koop staat voor prijzen tussen de 6.000 en de 13.000 euro.
                                          Zoals iedere restauratie moet je rekenen op het dubbele van de geschatte kosten, dus kom ik er in principe niet momenteel.


                                          Gezien de evolutie van de prijzen van oldtimer-mercedessen en de zeldzaamheid van het model (+/- 4.000 stuks gemaakt van deze motorisatie, +/- 85.000 van het model) is het misschien wel de moeite waard om het te kopen en te restaureren.
                                          En dan kan het zijn dat ik 2 jaar met de wagen "opgescheept" zit, omdat liefhebbers van 123 Coupés nog zeldzaam zijn, het af te wachten is wat de evolutie gaat zijn van oldtimerregels, en daardoor de prijsevolutie. Daarbovenop zijn er een hoop 123 Coupes te koop voor minder dan 3.000 euro die ook rijdbaar zijn.

                                          En er staan nog 2 pagodes en een kever te wachten, waar ook nog wel wat werk aan is, dus dit ding zou de eerste paar jaar nog altijd stil blijven staan. Ik zou het natuurlijk kunnen gebruiken om mijn carrosserie-vaardigheden bij te schaven, maar je blijft dan risico's nemen qua waarde.

                                          Ga eens contact opnemen met een paar mensen die er meer van kennen dan ik, en hun mening vragen.

                                          Als ik er zo had mee kunnen wegrijden had ik het absoluut gedaan, maar die dorpels steken mijn ogen uit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X