Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Man man man die karren zijn duur.

Toen ik een eerste auto zocht kon je die bakken voor een aanvaardbare prijs kopen, in goede conditie. Nu zijn zelfs de grootste roestbakken geld waard...
    Idd.
    Die grijze van hierboven zou ik wel graag in mijn garage staan hebben (onafgezien van de prijs).
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

Comment

• Voorste remschijven zijn versleten. Ik ga er bestellen op internet, voor welk merk ga ik het best? Ferodo, ATE, Bosch?

Er zijn er van ATE voor 26 euro, Bosch 36 euro (maar dan met 10 gaten in plaats van 5, welk nut heeft dit?), Brembo 42 euro, Bendix 43, Ferodo 46, enzovoort.

Als die van Ferodo nu écht beter zijn koop ik die maar maakt dat voor mij veel uit?

Comment

• Oem of brembo oem vervangers, heb die op de 190 en zeer tevreden van.

Comment

• De verwarming van de W116 450SEL doet het niet meer, iemand een idee of we dit zelf kunnen maken of wat er aan de hand kan zijn?
          Zekeringen heb ik al gecheckt, die zijn nog allemaal inorde. (dat bakje onder de motorkap)

Comment

• de kraantjes van de radiator mss, heb ik bij een 123 voorgehad

of de vacuumleidingen van de kleppen, nog zo'n oud zeer

Comment

• Oké bedankt, morgen eens checken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert_e39 Bekijk Berichten
                De verwarming van de W116 450SEL doet het niet meer, iemand een idee of we dit zelf kunnen maken of wat er aan de hand kan zijn?
                Zekeringen heb ik al gecheckt, die zijn nog allemaal inorde. (dat bakje onder de motorkap)
                Wat bedoel je met verwarming?

Hij blaast niet meer? Of er komt geen warme lucht uit?

Comment

• Er komt geen warme lucht meer uit, de airco werkt wel en hij blaast nog goed.
                  Ik ga vanavond eens onder de kap kijken, maar ken er eerlijk gezegd niet zoveel van.
                  Iets "simpel" vervangen ofzo moet wel lukken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    de kraantjes van de radiator mss, heb ik bij een 123 voorgehad

of de vacuumleidingen van de kleppen, nog zo'n oud zeer
                    Zijn dat deze kraantjes? Die staan namelijk allebei toe.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• ik heb het toen zelf niet gerepareerd maar het was eigelijk de mechanische overbrenging naar de kleppen die de watertemlperatuur over de binnenradiator stuurden

Comment

Zijn dat deze kraantjes? Die staan namelijk allebei toe.

Dat zijn geen kraantjes. Dat zijn vulnippels voor de airconditioning. En die zwarte dingetjes zijn draaidopjes ter bescherming tegen vocht en vuil.

De kraantjes van uw interieurverwarming moeten ergens tegen het schutbord zitten. Als je twee waterleidingen volgt die van de motor naar binnen in interieur lopen kan vinden, zit daar hoogstwaarschijnlijk ergens een kraan tussen.

Comment

• De wagen overhit ook niet als hij stationair staat te draaien?

Want kan ook zijn dat je geen circulatie van water hebt omdat je waterpomp stuk is natuurlijk.

Comment

• De wagen overhit niet nee, de temperatuurmeter van de motor staat mooi in de midden (rond de 80).
                            Verder merk ik er ook niets vreemds aan.

Ik ga nu eens kijken of ik die kraantjes kan vinden!

EDIT:

Ik kan ze precies niet vinden, alle leidingen ongeveer gevolgd.

Toch alvast bedankt voor de info!
                            Last edited by Bert_e39; 19/12/2011, 20:04.

Comment

De wagen overhit niet nee, de temperatuurmeter van de motor staat mooi in de midden (rond de 80).
                              Verder merk ik er ook niets vreemds aan.

Ik ga nu eens kijken of ik die kraantjes kan vinden!
                              Vergis u niet, dat zijn geen kraantjes zoals je kraantjes kent, daar staat bij mijn weten niets op dat je open of dicht kan draaien, is allemaal geregeld met vacuum of elektriciteit.

Comment

• ik dacht met een kabel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Vergis u niet, dat zijn geen kraantjes zoals je kraantjes kent, daar staat bij mijn weten niets op dat je open of dicht kan draaien, is allemaal geregeld met vacuum of elektriciteit.
                                  Aah oké, dan ga ik dat zelf moeilijk kunnen oplossen vrees ik.
                                  Dan moeten we nog eens naar de garage of een kenner gaan lijkt mij.

Want vacuum of elektriciteit regelen zal wel niet zo simpel zijn + de hoeveelheid zal ook juist afgestemd moeten worden denk ik.

Comment

• Volgens een snelle google-search moet je zoiets zien te vinden:

Comment

• Hoewel op een 123 ziet het er zo uit:

(met bowden kabel bediend)

Comment

• op mijn 116 zag het er vlg mij hetzelfde uit, maar die had geen airco

Comment

• prachtige foto's trouwens

Comment

Working...
                                          X