Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zeldzaam in goede staat ja, en erg vlot met die 112pk
jammer genoeg geen quattro, die zijn ineens een pak zeldzamer (33.213 stuks vs 2436 voor de quattro)
los daarvan is het niet echt nodig, quattro met dat vermogen/gewicht. Wel vet natuurlijk.
Nog niet direct een Oudi voor mij
Als iemand een deftige 90 quattro vindt de komende maanden, laat iets weten aub.
Maar ik ben wel helemaal verliefd geworden op de 5 cilinder motoren, damn zo soepel en trekt graag naar het rood, begeleid met een zaaaaalig geluid
Nog niet direct een Oudi voor mij
Als iemand een deftige 90 quattro vindt de komende maanden, laat iets weten aub.
Maar ik ben wel helemaal verliefd geworden op de 5 cilinder motoren, damn zo soepel en trekt graag naar het rood, begeleid met een zaaaaalig geluid
Juist naar de groene 90 2.2 quattro van Kapaza gaan zien met een maat en een gast die vroeger nog een Coupé 2.3 heeft gehad en veel kennis van zaken heeft met het kopen van een 2dehands. Hij raadt het me af om hem te kopen omdat ik "een stuk miserie in huis zou halen".
Er zijn namelijk enkele dingen die ons niet aanstonden.
- Vermoedens dat het een ex-ongeval wagen is (vooral achteraan, Avantus zei dat het kofferdeksel wat scheef kan zitten, maar de naden onderaan waren ook duidelijk niet gelijk en sloten slecht aan. Ook de koffer ging redelijk moeilijk open (veel kracht zetten om het deksel omhoog te krijgen, op Audiforum zeggen ze dat de kans groot is dat het dan een accidenté is geweest. Bumper achter sloot niet zo goed aan (kan ook gewoon wat loshangen), en onder de kofferbekleding heeft m'n maat vocht en roest gevoeld en aan de andere kant voelde ik een vettig spul, precies smeerolie. Ook vooraan was er precies iets niet in orde, strip onder lichten en radiator sloot erg slecht aan, leek alsof de motorkap een andere kleur had soms en ook de naden van de voorvleugel zagen er wat raar uit.
-Weinig en vage info over de historiek van de wagen, verkoper beweert eerst dat zijn maat (eigenaar van de auto) eerste eigenaar was, daarna leek het alsof hij zich versprak en zei hij dat zijn maat hem van eerste eigenaar had gekocht. Hij wist ook niet erg goed wat er nu aan de auto gedaan was en of hij herspoten was, wist niet welk jaar zijn maat hem gekocht had en waarom hij sinds AUGUSTUS 2006 maar een dikke 200 km had gedaan (volgens keuringsbewijs) Geen duidelijke reden waarom hij hem verkoopt en niet zijn maat, die de eigenaar is. Geen facturen of bewijzen van het groot onderhoud en nieuwe uitlaat (die hij beweert dat ze gedaan zijn, kan wel, de eigenaar heeft een garage, en kan dit natuurlijk zelf wel gedaan hebben, maar toch, ze kunnen veel zeggen hé).
-Vrij zeker in gerookt, de hemel was wat donker en vuil geworden en er waren nog sporen van assen in de assenbak.
-De bekleding van de bestuurdersdeur is duidelijk nat geweest (kan van een open raam bij regen geweest zijn, maar ook een of andere lek ofzo), ook hierop had de verkoper niet veel te zeggen.
-Op de meest recente keuring 3 toch wel belangrijke opmerkingen, brandstofslangen moeten vervangen worden, remleidingen ook en de batterij was niet goed bevestigd. Ook daar was eerst niets van gezegd, ik wist het pas toen ik het papier zag. Dan zei de verkoper plots dat zijn maat die dingen nog zou oplossen voor de verkoop. Maar ik vond het toch raar dat hij ervoor dan niets zei en ik vind het nogal cruciale dingen eigelijk.
-Volgens de gast die mee was voor advies "verslikt" de motor zich wat als hij koud staat.
-Koppeling en distributieriem waren "misschien" vervangen, wist hij ook niet.
Deze dingen kunnen ook geen probleem zijn, en misschien is het toch een goed exemplaar, maar ze kunnen ook miserie betekenen. M'n maat en ik hadden er ook al niet zo'n goed gevoel bij vorige week (toen we de 1e keer gingen kijken, al weten we niet echt waarom. Maar nu was dat gevoel er weer en die gast die weet waarop te letten had er ook geen goed gevoel bij (was zelfs niet meer bereid om te testrijden). Ook de uitvoering vind ik niet zo mooi (dat groen is niet lelijk maar ook niet echt m'n smaak en binnenin was hij vuil beige velours, ook minder, ik zou er niet mee inzitten moest ik zeker zijn dat het een betrouwbare kar was, maar als ik twijfel toch liever niet). En hij had de zalige centrale metertjes niet.
Qua rijden was hij echter wel heel goed (buiten rare vibratie in rempedaal). Daarna nog wel even een testritje gemaakt, en nu weet ik nog zekerder dat een 90 quattro is wat ik wil
Deze had een sportuitlaat die redelijk luid was en rauw klonk, wat een verslavend geluid zeg, ik was meteen verliefd
Blok pakt ook lekker op en trekt erg graag en vlot, begeleid door een geweldig aanzwellende sound. Schakelen was ook heel aangenaam vond ik. En ook qua formaat is hij ideaal voor mij.
Geweldige model dus, maar ik voelde me echt niet goed bij dit exemplaar en ik ben niet alleen.
Ik ga hem dan ook zo goed als zeker niet nemen en hopen dat er de volgende maanden eens een exemplaar aangeboden wordt zoals die van Ugeken indertijd: goed onderhouden en origineel, niet te veel km's, van liefhebber of ouder mens en met een historiek die bekend is. En ditalles voor een redelijke prijs. Als er geen defitge 90 quattro meer wordt aangeboden volgende maanden, zal er misschien geïmporteerd worden (hoewel ze ook in buitenland zeldzaam zijn), lukt dat ook niet zal het misschien toch een BMW E30 worden of spaar ik wat verder voor een Audi 80 Competition (wel zonder de zalige R5, spijtig genoeg).
Ik wacht liever om m'n spaarcentjes te investeren in een exemplaar dat me wel aanstaat.
Dus nog een oproep:
Ik zoek een Audi 90 type 89 2.2 quattro of 2.3E 10v quattro (136pk).
- Goed onderhouden, in goede staat
- Minder dan 220.000 km liefst, of het moest echt een heel goed exemplaar zijn.
- Schuifdak
- Maximum 2300 euro (aangeboden, zodat er nog wat afkan)
- Mag Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland of Zwitserland zijn, maar liefst in België.
Stradge, je hebt liefst een 90, maar deze 100 CS quattro heeft net wat opties en ziet er goed uit (buiten een roestplekje dat ik rechtsvoor zie)
Identiek als m'n eerste groene 100, met de beste atmo 2.2 10V versie, de KU
Stradge, je hebt liefst een 90, maar deze 100 CS quattro heeft net wat opties en ziet er goed uit (buiten een roestplekje dat ik rechtsvoor zie)
Identiek als m'n eerste groene 100, met de beste atmo 2.2 10V versie, de KU
Die is van 1986, is die dan niet volledig gegalvaniseerd, of hangt het af van welke maand de wagen is? Of zijn zo'n plekjes toch nog mogelijk indien zo'n audi volledig gegalvaniseerd is?
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Comment