Oorspronkelijk geplaatst door stradge
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oudere Audi's
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenDeze is toch een zwarte?
Comment
-
Allé, het is eindelijk gelukt, met wat vertraging, ben ik sinds eergisteren de trotse eigenaar van een vijfcilinder!
Morgen probeer ik foto's te maken, als het even droog wil blijven, en open ik een apart topic.
Hij rijdt zalig, en wat een boot!Echt een serieus gevaarte. En wat een zalig geluid uiteraard.
Zelfs het vrouwke, dat toch vooral op kleine sportieve wagens valt, is serieuze fan en rijdt echt graag met onze nieuwe aanwinst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenzalig Ken, proficiat!
ben benieuwd naar foto's en het topic, en kom er zeker eens mee naar een meeting!
Merci.
Mja, ik weet niet hoe het daar zit maar hier regent het al de hele tijd oude wijven en het ziet er niet naar uit dat het snel gaat beteren. Dus die foto's zullen nog even moeten wachten.Jammer, want ik kan niet wachten om een topic te openen o mijn bevindingen te zeggen en vragen te stellen.
Hopelijk wordt het in de loop van de dag nog droog.
Naar een meeting komen ga ik zeker doen, als het niet té ver is. Ik zou graag de km's wat sparen want ik hoop hem toch een tijdje te kunnen houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendie karren zijn gemaakt om te rijdenIk weet het. En toch rijd ik er rustig mee, wat niet altijd simpel is. Ben toch zo bang om hem pijn te doen.
20 jaar heeft er een oude man wrs rustig meegereden, dus denk niet dat het echt gezond is om hem nu af te beulen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenIk weet het. En toch rijd ik er rustig mee, wat niet altijd simpel is. Ben toch zo bang om hem pijn te doen.
20 jaar heeft er een oude man wrs rustig meegereden, dus denk niet dat het echt gezond is om hem nu af te beulen?
Als die echter in gezonde staat is kan het geen kwaad om hem af en toe eens wat de sporen te geven hoor
Start hij vlot? En draait hij mooi z'n stationair toerental of durft hij al eens daveren?
Comment
-
Deze stond in 2007 op de meeting van onze Club! Een prachtige Audi 50.
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenDie motor spoort idd aan tot cruisen op koppel, niet te veel toeren makend.
Als die echter in gezonde staat is kan het geen kwaad om hem af en toe eens wat de sporen te geven hoor
Start hij vlot? En draait hij mooi z'n stationair toerental of durft hij al eens daveren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDeze stond in 2007 op de meeting van onze Club! Een prachtige Audi 50.
Mooi! En nog nooit van gehoord!
Idd een beetje jammer van de tuning, maar da's ieder zijn goesting en er bestaat lelijkere tuning imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenVwala, je haalt net de 2 probleempjes aan die ik ondervind, bij het koudstarten kan je best wat gas geven, en we hebben dikwijls de indruk dat hij de neiging heeft om stil te vallen, al doet hij het niet. Big problems?
ik zal er eens naar kijken als ik je kar zie
sowieso geen big problems hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenMooi! En nog nooit van gehoord!
Idd een beetje jammer van de tuning, maar da's ieder zijn goesting en er bestaat lelijkere tuning imo.
. Je moet maar eens mijn topic zien
1980 VW Polo L
Last edited by WV.; 17/04/2009, 16:23.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendaarom vraag ik het
ik zal er eens naar kijken als ik je kar zie
sowieso geen big problems hoor.
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenNog nooit van een Audi 50 gehoord?? Ik heb een VW Polo van de eerste genneratie juist dezelfde auto alleen met een ander logo erop. Je moet maar eens mijn topic zien
1980 VW Polo L
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenAllé merci, das vriendelijk. Ben al blij dat het geen grote problemen zijn. Ik dacht dat omdat je precies aanhaalde wat ik had ondervonden, dacht mss dat het een typisch kenmerk was van één of ander probleem. Wat ik ook raar vind, hij trekt toch redelijk scheef heb ik gemerkt. Maar normaal kijken ze zoiets toch na bij de keuring?
Ja je moet geen schrik hebben dat je met 1000€ kosten ofzo zit
En het zijn echter wel typische kenmerken hoor.
Hij zal je zoals hij nu is wss nooit in de steek laten hoor, maar om goed te zijn kan ik je nu al zeggen welke zaken er wss vervangen moeten worden om hem motorisch terug 100% te hebben, en er een eeuwig feilloze 5-pitter op na te houden:
voor het slechte starten en mss wat verminderde prestaties:
- brandstofpomprelais
- brandstofpomp
- injectoren
- brandstoffilter (maar dat is een basis onderhoudsstuk uiteraard)
- eventueeeeel terugslagventiel op brandstofpomp
voor het wat matig op ralenti draaien:
- bougies
- bougiekabels
- rotor
- verdelerkap
Heb je die allemaal gedaan, dan verschiet je je een ongeluk over het verschil met ervoor. Vooral die laatste 4 puntjes zijn iets wat erg vaak achterstallig onderhouden wordt.
En dat moet allemaal niet erg veel kosten uiteindelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenJa je moet geen schrik hebben dat je met 1000€ kosten ofzo zit
En het zijn echter wel typische kenmerken hoor.
Hij zal je zoals hij nu is wss nooit in de steek laten hoor, maar om goed te zijn kan ik je nu al zeggen welke zaken er wss vervangen moeten worden om hem motorisch terug 100% te hebben, en er een eeuwig feilloze 5-pitter op na te houden:
voor het slechte starten en mss wat verminderde prestaties:
- brandstofpomprelais
- brandstofpomp
- injectoren
- brandstoffilter (maar dat is een basis onderhoudsstuk uiteraard)
- eventueeeeel terugslagventiel op brandstofpomp
voor het wat matig op ralenti draaien:
- bougies
- bougiekabels
- rotor
- verdelerkap
Heb je die allemaal gedaan, dan verschiet je je een ongeluk over het verschil met ervoor. Vooral die laatste 4 puntjes zijn iets wat erg vaak achterstallig onderhouden wordt.
En dat moet allemaal niet erg veel kosten uiteindelijk.
En wat met dat scheef trekken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDeze stond in 2007 op de meeting van onze Club! Een prachtige Audi 50.
Comment
Comment