Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oudere Audi's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ah, staat hier ook al.

    Ik kan wel niet, maar als lid mag je er zelf gratis op gaan rijden met eigen auto.

    Ik heb een lidkaart, dus als je er iets mee bent...

    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

    Comment


    • ziet er knap uit, en facturen vanaf aankoop, typisch frans

      Comment


      • Ziet er goed uit voor zoveel kms te hebben.

        Comment


        • Dit weekend een advertentie zien staan: Audi 80 (bouwjaar niet vermeld) met 116.000 kilometer, benzine, ABS en stuurbekrachtiging. Prijs: €2500.

          Is dat op 't eerste zich (met de informatie die hier staat) een faire deal of is het te duur?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Dit weekend een advertentie zien staan: Audi 80 (bouwjaar niet vermeld) met 116.000 kilometer, benzine, ABS en stuurbekrachtiging. Prijs: €2500.

            Is dat op 't eerste zich (met de informatie die hier staat) een faire deal of is het te duur?
            Te duur...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
              Te duur...
              Was ook mijn eerste gedacht, maar wou het hier even checken bij de kenners onder ons . Thanks!

              Comment


              • ik sta zot van een oude 3=6

                Comment


                • Ik weet dat het hier al honderd keer staat. Maar zu er iemand tochnog eens kunnen uitleggen wat het verschil is tss Quattro en Haldex? Sper-dif ed = Chinees voor mij, dus graag in lekentaal.
                  En als Quattro dan zoveel beter is dan Haldex, waarom is Audi dan veranderd?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                    Ik weet dat het hier al honderd keer staat. Maar zu er iemand tochnog eens kunnen uitleggen wat het verschil is tss Quattro en Haldex? Sper-dif ed = Chinees voor mij, dus graag in lekentaal.
                    En als Quattro dan zoveel beter is dan Haldex, waarom is Audi dan veranderd?

                    quattro kan Haldex (valse quattro) en Torsen zijn (echte quattro)


                    Haldex vind je terug op VAG's (buiten de veyron dan ja) waar de motor dwars ligt. Hierbij is er bij gewone rijomstandigheden geen vermogen dat naar de achterwielen gaat. Recentere haldex systemen sturen wel al 10% ofzo naar achter. In extremis gaat er 50% naar de voorwielen, en 50 naar achter. Een R8 heeft dit systeem ook, maar dan met alles naar de achterwielen, en een 10 of 15% in gewone omstandigheden naar voor toe.

                    Bij Torsen is er een 50/50 verdeling (of 40/60 bij de recentere quattro's). Dit is dus een permanente 4x4, en gekend als de échte quattro, gemonteerd bij VAG's met de motor in de lengterichting. Alle quattro's vanaf '88 (iirc) hebben een torsen diff, waarbij er van die standaard 50/50 afgeweken kan worden tot 75/25 - 25/75, afhankelijk van gripverlies. Tegenwoordig al tot 20/80 dacht ik.

                    Ze evolueren beide nog steeds (met haldex 3 die al uit is), en quattro met bv het sportdiff op de nieuwe S4 (al is dat in mijn ogen totaal niets nieuw, want in basis had een audi V8 dat al)

                    Comment


                    • Redelijk goeie uitleg van de verschillende versies:

                      http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro...l_drive_system)

                      En waarom tegenwoordig haldex ipv torsen? => centjes en verbruik.

                      Comment


                      • Overlaatst in Duitsland dit gezien. Stonden echt veel Oudi's en men was bezig er een paar te restaureren In het gebouw stonden er nog!



                        Bijgevoegde Bestanden
                        Die letzten Worte ...
                        ... eines Diesel-Fahrers:
                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                        W201 BENZIN

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          quattro kan Haldex (valse quattro) en Torsen zijn (echte quattro)


                          Haldex vind je terug op VAG's (buiten de veyron dan ja) waar de motor dwars ligt. Hierbij is er bij gewone rijomstandigheden geen vermogen dat naar de achterwielen gaat. Recentere haldex systemen sturen wel al 10% ofzo naar achter. In extremis gaat er 50% naar de voorwielen, en 50 naar achter. Een R8 heeft dit systeem ook, maar dan met alles naar de achterwielen, en een 10 of 15% in gewone omstandigheden naar voor toe.

                          Bij Torsen is er een 50/50 verdeling (of 40/60 bij de recentere quattro's). Dit is dus een permanente 4x4, en gekend als de échte quattro, gemonteerd bij VAG's met de motor in de lengterichting. Alle quattro's vanaf '88 (iirc) hebben een torsen diff, waarbij er van die standaard 50/50 afgeweken kan worden tot 75/25 - 25/75, afhankelijk van gripverlies. Tegenwoordig al tot 20/80 dacht ik.

                          Ze evolueren beide nog steeds (met haldex 3 die al uit is), en quattro met bv het sportdiff op de nieuwe S4 (al is dat in mijn ogen totaal niets nieuw, want in basis had een audi V8 dat al)
                          En de B5 S4 heeft torsen? Het komt er eigelijk zo'n beetje op neer dat Quattro echt vierwielaandrijvn is, en haldex vooral fwd die,wanneer het nodig is, 4wd wordt.
                          In de S2 was een knopje met een tekening op met 4 wielen die met mekaar in verbinding staan. Waarvoor diende dat?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                          Redelijk goeie uitleg van de verschillende versies:

                          http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro...l_drive_system)

                          En waarom tegenwoordig haldex ipv torsen? => centjes en verbruik.
                          Mercikes.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                            Overlaatst in Duitsland dit gezien. Stonden echt veel Oudi's en men was bezig er een paar te restaureren In het gebouw stonden er nog!
                            waar was dit dan wel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door golf-classic Bekijk Berichten
                              waar was dit dan wel

                              In Velbert.
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                En de B5 S4 heeft torsen? Het komt er eigelijk zo'n beetje op neer dat Quattro echt vierwielaandrijvn is, en haldex vooral fwd die,wanneer het nodig is, 4wd wordt.
                                In de S2 was een knopje met een tekening op met 4 wielen die met mekaar in verbinding staan. Waarvoor diende dat?


                                Middenste sper inschakelen dacht ik.

                                Wat in principe wil zeggen dat de cardanas die de vooras aandrijft, even snel draait als de cardanas die de achteras aandrijft.

                                Hoewel een quattro geen cardanas naar de vooras heeft, maar bon. 't Is tzelfde idee. Toerental vooras = toerental achteras.

                                Comment


                                • knopje in een quattro spert toch enkel de achterwielen dacht ik?

                                  Comment


                                  • Idd, bij de torsen-quattro's is dat voor het achterdiff, niet voor het middendiff. Door dat knopje in te drukken zorg je dat achteraan de kracht 50/50 verdeeld wordt.
                                    Je middendiff is geregeld door... rara, het torque sensing differentieel. Dat kan dus van 25/75 tot 75/25 variëren.

                                    Bij de eerste quattro had je een draaiknop met 2 standen. Stand 1 is middendiff sperren, stand 2 midden + achterdiff sperren. Dit werd echter in '88 vervangen door het torsendiff met bovengenoemde eigenschappen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      Idd, bij de torsen-quattro's is dat voor het achterdiff, niet voor het middendiff. Door dat knopje in te drukken zorg je dat achteraan de kracht 50/50 verdeeld wordt.
                                      Je middendiff is geregeld door... rara, het torque sensing differentieel. Dat kan dus van 25/75 tot 75/25 variëren.

                                      Bij de eerste quattro had je een draaiknop met 2 standen. Stand 1 is middendiff sperren, stand 2 midden + achterdiff sperren. Dit werd echter in '88 vervangen door het torsendiff met bovengenoemde eigenschappen.


                                      Sorry hoor, maar dat snap ik dus niet. Je zegt dat door dat knoje in te drukken de kracht 50/50 verdeeld wordt, maar bij torsen is dat toch al zo?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                        Sorry hoor, maar dat snap ik dus niet. Je zegt dat door dat knoje in te drukken de kracht 50/50 verdeeld wordt, maar bij torsen is dat toch al zo?
                                        Met dat knopje in te drukken zorg je dat de kracht 50/50 verdeeld wordt tussen de achterwielen. Je gaat dus je sperwerking van je achterdifferentieel activeren.

                                        Je middendifferentieel is het torsendifferentieel.

                                        Avantus, corrigeer me als ik iets fout zeg...

                                        Comment


                                        • klopt 100% tom!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X