
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oudere Audi's
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenEen propere 100 typ44 2.0 turbodiesel uit 89 met 140.000km, wat is dat ongeveer waard? Ik schat een 2000euro max?
fak, een 2.0 turbo-d, dat is snel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenals ie heel mooi staat enzo mag je dat er aan geven ja.
fak, een 2.0 turbo-d, dat is snel
100pk ongeveer zeker?
Comment
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenKnappe break
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDik!
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenHoe tune je een ACE 2.0 16V competition blok, low cost
Eerst de mechanische upgrades. Interessant om weten is dat alle 1.8/2.0 16V motoren van VW/Audi nauwverwant zijn, en dus grotendeels onderling uitwisselbaar zijn qua stukken.
Eerste ding is een VW 2.0 16V ABF inlaatnokkenas steken (226° ipv 204°, en 10.8mm lift ipv 9.6mm). Uitlaatnokkenas van een ACE is reeds de scherpste/diepste OEM beschikbaar. Kostprijs ligt laag, ebay staat vol met ABF prul, en als het wat meer mag kosten is eentje van Schrick uiteraard nog interessanter.
Dan is er veel te doen met het inlaattraject, waarbij die motoren flink teruggedrongen zijn. De gasklep is flink te bewerken door oa de halve maan in de vollastklep weg te halen, samen met de abrupte vernauwingen.... alles "ausglatten" dus.
Inlaatspruitstuk valt ook te bewerken, maar dat levert minder op. Een 50mm spruitstuk van een VW 1.8 KR steken is wel de moeite (stock 42mm).
Ook bij de luchtfilterkast is te winnen. Een S2 filterkast met 100mm opening steken is aan te raden, samen met sportfilter.
Uitlaat kan je één kat leeghalen, zorgt voor meer durchzug boven 5000 toeren. Verder is het vermogen ook beperkt door een smallere 55mm uitlaat, dus eventueel een andere vanaf de kat is interessant.
Dan het belangrijkste... chiptuning. De ECU van een ACE kent geen vollastkenveld! Bij 2000 toeren wordt dezelfde brandstofhoeveelheid geleverd als bij 6000 toeren. Bovendien wordt vanaf 6000 toeren de ontsteking duidelijk teruggenomen. Hier valt dus door een goede chiptuner 'veel' (het blijft een atmo) te winnen. Dé tuner voor deze 16V blokken is Zoran. Je moet gewoon doorgeven welke mods je al gedaan hebt (bv nokkenas) en die schrijft een programma op maat voor je blok, volgens jouw wensen. Kost 199€ incl verzending.
Zonder bewerking van de kop geraak je aan 180pk. Oettinger deed dit zelfs al met chip + nokkenassen.
low budget atmo tuning mét resultaat... het is mogelijk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenHoogstwaarschijnlijk een 5cil, ik dacht dat de 4cil er pas tegen het einde bijgekomen zijn.
Geef mij maar de 5 in lijn. Gaat volgens mij best goed samen met een automaat (blok met voldoende kracht onderin)
Perfecte cruiser, zelfs met klimaatregeling.
Comment
Comment