Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oudere Audi's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Hij valt perfect dicht te gooien en verder te rijden hoor, maar zoiets doe j niet. Er heeft ooit iéts serieus liggen kletteren in 2 van de 5 cilinders, maar de cilinderwanden zijn niet geraakt... en daarom bolde hij ook perfect 240, geen olieverbruik, goed trekken. Wss al van lang voor ik hem gekocht heb. Maar nu wetende dat er zo'n schade is vind ik het niet verantwoord om hem dicht te gooien en verder te rijden

    met m'n garagist heb ik afgerekend, hij vond het ook heel jammer maarja. Ander blok is de goedkoopste en snelste oplossing, want nieuwe zuigers steken kost al rap meer.

    het blok dat ik op het oog had en dat nu op ebay te koop staat:

    http://cgi.ebay.de/Audi-100-200-Turb...d=p3286.c0.m14
    Is de schade nu groot of niet, want blijkbaar kan je er nog probleemloos met rijden. Waarom liever niet?
    Komt er terug een 100/200 indien deze weg gaat?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Is de schade nu groot of niet, want blijkbaar kan je er nog probleemloos met rijden. Waarom liever niet?
      Komt er terug een 100/200 indien deze weg gaat?
      de schade is in die mate dat ik hem niet wil dichtzwieren en er met een gerust geweten mee voortrijden. Wetende dat 2 van de 5 zuigers putten hebben vind ik gewoon niet aangenaam om weten. Ik heb er wel zo'n 7-8000km bijgezet mét die schade (want die moet al geweest zijn bij aankoop denk ik), maar toen wist ik er natuurlijk nog niet van.

      en morgenavond staat er iets nieuws op de oprit

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        waarschijnlijk, 2 is te duur.

        Na wat opzoekwerk en nadenken is de oorzaak van de schade dus wss vuiligheid die meegekomen is in de motor. En achteraf gezien... een maandje nadat ik em gekocht had viel me op dat de luchtfilterkap onderaan zo'n 3cm open stond, niet vastgeklikt
        Dus met de E30 verder rijden?

        Of kijk ik er een oudi naast?

        Edit: ff naam in oudi veranderd

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Dus met de E30 verder rijden?

          Of kijk ik er een competition naast?
          check het topic van die bmw, die is al van zaterdag verkocht en de deur uit

          competition dolgraag, maar op lange afstanden is het vermoeiender. Nu heb ik iets dat de handling benadert (grof gesteld), en met de extra power en luxe die ik wil en gewoon ben.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            check het topic van die bmw, die is al van zaterdag verkocht en de deur uit

            competition dolgraag, maar op lange afstanden is het vermoeiender. Nu heb ik iets dat de handling benadert (grof gesteld), en met de extra power en luxe die ik wil en gewoon ben.
            Naais

            Ik vond het al sterk dat ik dit topic opende

            Comment


            • ik ben trots

              wat dacht je, dat ik met die koekendoos langer dan een maand ging blijven rijden?

              Comment


              • Daarom dat ik het vroeg.

                Ik was me al aan het voorbereiden om u héél hard uit te lachen.

                Achja, iedereen moet ooit eens terugvallen naar de laagste klasse van persoonlijk vervoer he.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  de schade is in die mate dat ik hem niet wil dichtzwieren en er met een gerust geweten mee voortrijden. Wetende dat 2 van de 5 zuigers putten hebben vind ik gewoon niet aangenaam om weten. Ik heb er wel zo'n 7-8000km bijgezet mét die schade (want die moet al geweest zijn bij aankoop denk ik), maar toen wist ik er natuurlijk nog niet van.

                  en morgenavond staat er iets nieuws op de oprit
                  Ik zou dat ding toch terug in elkaar steken en verkopen voor export ofzo.


                  Eerlijk zijn en zeggen dat er een revisie moet gebeuren -> veel minder centjes krijgen. En hem zelf reviseren, dat haal je er ook niet meer uit. Zet dat ding overal te koop behalve in België. Om te beginnen marktplaats ofzo. Ik heb daar al een boot verkocht die er 1l olie op een paar uur doordraaide en dat hadden ze nog niet door...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                    Ik zou dat ding toch terug in elkaar steken en verkopen voor export ofzo.


                    Eerlijk zijn en zeggen dat er een revisie moet gebeuren -> veel minder centjes krijgen. En hem zelf reviseren, dat haal je er ook niet meer uit. Zet dat ding overal te koop behalve in België. Om te beginnen marktplaats ofzo. Ik heb daar al een boot verkocht die er 1l olie op een paar uur doordraaide en dat hadden ze nog niet door...
                    Check eens ff vaartuigen topic, ken jij dat Yamaha-ding?

                    Comment


                    • het blok moet niet gereviseerd worden hé

                      het verbruikt nul olie (heb nooit moeten bijvullen), het is enkel wat kappen op 2 cilinders. IK vind dat niet leuk om weten en verder te rijden (laat staan tunen), maar hem dichtgooien en verder rijden is een goede en reeds overwogen mogelijkheid... voor hetzelfde geld bolt dat blok nog 500.000km verder met die zuigers.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        het blok moet niet gereviseerd worden hé

                        het verbruikt nul olie (heb nooit moeten bijvullen), het is enkel wat kappen op 2 cilinders. IK vind dat niet leuk om weten en verder te rijden (laat staan tunen), maar hem dichtgooien en verder rijden is een goede en reeds overwogen mogelijkheid... voor hetzelfde geld bolt dat blok nog 500.000km verder met die zuigers.
                        jij vind het niet leuk, maar een koper weet dat niet dus kan zich daar ook geen zorgen over maken. Tenzij ie zelf dat blok openhaalt en ziet dat er iets aan scheelt. Als het met wat chance een niet-kenner is, rijdt ie inderdaad nog heel wat km's rond.

                        Een koper heeft je ook niets te verwijten hé... je bent niet verplicht je cilinderkop af te halen voor verkoop, dus zal hij ook niet gaan beweren dat jij op de hoogte was van een eventueel probleem.

                        Of ben je niet van zin hem nu direct weg te doen?

                        Comment


                        • Ik moet wel, mijn portefeuille is geen bodemloos vat, zeker als ik nog wat wil doen aan m'n nieuwe auto.

                          Geen idee iig wat ik ervan kan krijgen met de kop eraf.

                          Comment


                          • Fiddy, je mag hem overkopen voor een prikje, en ik help je met dat blok van op ebay erin te lepelen

                            er komt daar zelfs een 215pk ECU bij, heb je ook ineens een kar met wat poeier.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Achja, iedereen moet ooit eens terugvallen naar de laagste klasse van persoonlijk vervoer he.
                              Zei de man met een 1991 Espace.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                Fiddy, je mag hem overkopen voor een prikje, en ik help je met dat blok van op ebay erin te lepelen

                                er komt daar zelfs een 215pk ECU bij, heb je ook ineens een kar met wat poeier.
                                pm me your price


                                Ik neem alles in overweging. En verhouding vermogen/prijs/taks/ruimte/handling is dat zeker een leuk alternatief.

                                Alleen heb ik een 100/200 nooit knap gevonden

                                Comment


                                • als het geen kwaad kan, dicht gooien en rijden, anders moet je altijd eerst heel de motor opengooien als je een kar gaat kopen, DAN ben je pas zeker he...

                                  ik ben wel benieuwd naar de vervanger?!?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    pm me your price


                                    Ik neem alles in overweging. En verhouding vermogen/prijs/taks/ruimte/handling is dat zeker een leuk alternatief.

                                    Alleen heb ik een 100/200 nooit knap gevonden
                                    als je er lang genoeg naar kijkt wordt alles mooi!
                                    zie die foto's hierboven, en het interieur kan je onmogelijk onknap vinden

                                    vermogen = check
                                    prijs = dikke check (fiddy-prijs)
                                    taks = check, in verhouding met vermogen dan toch (goeie 400€)
                                    ruimte = dikke check, t'is zowaar een S-klasse qua ruimte
                                    handling = spreekt voor zich

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                                      als het geen kwaad kan, dicht gooien en rijden, anders moet je altijd eerst heel de motor opengooien als je een kar gaat kopen, DAN ben je pas zeker he...

                                      ik ben wel benieuwd naar de vervanger?!?
                                      mja, mss wel het beste idee

                                      vervanger zal ik wel eens voorstellen

                                      Comment


                                      • Is dat incl. levenslange Avantus pechverhelping en onderhoudsservice voor forumleden bij verkoop?

                                        Comment


                                        • dat spreekt voor zich hé.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X