Zalig
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oudere Audi's
Collapse
X
-
-
Mooi, goedkoop en weinig kms.
Op de achtergrond op een van de foto's staat nog mooi gerief...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenPlots toch voldoende overtuigd van de motor?
't was eigenlijk de bedoeling dat Avantus hier als eerste zou reageren.... 'k wou hem gewoon wat jennen, omdat ie had laten vallen dat ik binnen de kortste keren ook zo'n ding zou willen
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenGoh...misschien een leuke tussenstap/ervaring onderweg naar een 16 klepper, maar het fungehalte zal wel wat minder zijn als bij de E30 denk ik.
Hoewel dat voor een audi nog vrij neutraal stuurt...er blijft toch een zweem van onderstuur rondhangen he
maar 't is imo vooral te omschrijven als 'veilig'. Rustig de bocht in, en dan je toch nog redelijk wat gas geven op nat, vettig wegdek, dus best efficiënt. Te veel gas = licht onderstuur/naar buiten schuiven over de vier wielen, maar eigenlijk is er dan totaal niets aan de hand... een (h)eerlijk veilig, stabiel en vertrouwenwekkend karretje, dat is zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIk vind het motorgeluid wel érg aanwezig in het interieur, waardoor ik het meer een boodschappenauto vind dan een lange afstandscruiser.
Dat sowieso...dat merk je al als je 120 rijdt en nog wil schakelen
Voor ons is het een boodschappen annex kinderafhaal auto, so serves the job pretty damn well.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenPen trouwens eens je mening/ervaring hier fidster! Altijd leuk om te lezen.
Om wat verder te gaan: interieur = naaiz. Complete uitrusting, alles wat je nodig hebt, geeft een voldoende solide indruk, bediening is meer dan oké. Alleen is het mij misschien net iets te kleurloos, maar da's voor een 190E met lederen interieur niet anders, op dat klein plaatje hout rond de pook na dan.
Boite + stuur zijn niets op aan te merken! Alleen dat je wat moet corrigeren op de snelweg, maar dat moet je eigenlijk met veel van die karretjes. Idem voor 190 en E30. En dat bevestigde ook deels die 'windgevoeligheid' die je aanhaalde.
Die bumpers zijn stevig, en sperdiff is verdomd handig om uit ravijnen te klimmen
Remmen geven me terug wat vertrouwen, na de rem-pieeeeeeeeeeeep-rook reminstallatie van m'n E30.
Motor was eigenlijk anders dan hetgene wat ik verwacht had: best wel zuinig en vlot genoeg. 't negatieve is echter (ik hoop dat je hier niet verwacht dat ik je karretje van alle commentaar spaar? ) dat het geluid me tegenviel (dan heb ik het niet over het feit dat het te luid is, dat viel me érg goed mee, maar wel over de zuiverheid/klank), en het karakter eigenlijk ook een beetje... ik vond een 16v tot nu toe zalig omdat die motoren naarmate je meer toeren maakt het meestal uitschreeuwen van plezier, en smeken om constant zo hoog mogelijk in de toeren gejaagd te worden. In 'sportieve modus' met een 190 16v blijf je eigenlijk met plezier boven de 5000rpm...terwijl ik hier net het gevoel had dat vanaf 5500rpm z'n zin over was. Op motorisch vlak vind ik een 190 16-klepper, en in zoverre ik een 318is ken een 318is, dus leuker.
En dan de aandrijving, zie post hier boven. Ik ben je dankbaar quattro eens te mogen 'proeven', en dat ding rijdt zeker leuk en vooral 'goed'.... maar ik vrees dat de pertinente zweem van licht onderstuur (om jouw woorden te gebruiken), de efficiëntie en de ingeboren veiligheid voor mij nogal rap gaan vertaald worden in saaiheid. Een e30 en 190 rijden iets minder voorspelbaar (hoewel dat bij een 190 ontzettend goed meevalt) en sturen levendiger, en vragen evenzeer meer concentratie, maar zijn daarom voor mij ook minder steriel. Nu, ik vond het zeker leuk eens te mogen ervaren en denk dat dit het ideale karretje is om zo te gebruiken als extra wagen en tegelijk de perfecte lijnen ed. mee te gaan verkennen op het circuit, voor iemand die een quattro-aandrijving reeds gewoon is
Comment
-
Thanks! En ik verwacht indd niet dat je dat karretje van kritiek spaart, daar heb ik immers geen zak aan.
Dat vind ik net zo dom als op het forum in iemand z'n topic te posten "leuke kar" terwijl je het eigenlijk rommel vindt.
Eigenlijk lees ik veel wat ik "verwacht" had... Enkel dat van de motor verbaast me wat, maar ik denk dat dat komt omdat dit eigenlijk (de kadett terecht buiten beschouwing gelaten) 1 v/d eerste 16V's is waar ik redelijk wat mee rij. Kan dus moeilijk vergelijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenThanks! En ik verwacht indd niet dat je dat karretje van kritiek spaart, daar heb ik immers geen zak aan.
Dat vind ik net zo dom als op het forum in iemand z'n topic te posten "leuke kar" terwijl je het eigenlijk rommel vindt.
Eigenlijk lees ik veel wat ik "verwacht" had... Enkel dat van de motor verbaast me wat, maar ik denk dat dat komt omdat dit eigenlijk (de kadett terecht buiten beschouwing gelaten) 1 v/d eerste 16V's is waar ik redelijk wat mee rij. Kan dus moeilijk vergelijken.
Comment
-
je voelt enorm hard ja dat de motor geknepen is. Als je technische maatregelen daarrond opzoekt wordt dat duidelijk. Duidelijk voorbeeld: de hoeveel inspuiting op 2000 toeren en op 6000 toeren is hetzelfde... puur om het vermogen naar beneden te halen. Chippen alleen brengt het 16v karakter (groeiend doorsleuren op hoge toeren) terug naar boven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenEen e30 en 190 rijden iets minder voorspelbaar (hoewel dat bij een 190 ontzettend goed meevalt) en sturen levendiger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenje voelt enorm hard ja dat de motor geknepen is. Als je technische maatregelen daarrond opzoekt wordt dat duidelijk. Duidelijk voorbeeld: de hoeveel inspuiting op 2000 toeren en op 6000 toeren is hetzelfde... puur om het vermogen naar beneden te halen. Chippen alleen brengt het 16v karakter (groeiend doorsleuren op hoge toeren) terug naar boven
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtentypfout of gemeend?
maar ik heb het hier niet over het stuurgevoel, de precisie en de directheid van de stuurinrichting, wel over het weggedrag. NA dat je ingestuurd hebt (het gaat hier idd directer dan bij een E30-roer), gaat een e30 en zeker een 190-16 levendiger de bocht in; de voortrein bijt zich vast en met het gas bepaal je de stuurhoek verder. Ik gebruik misschien de verkeerde termen om me duidelijk uit te drukken, maar voor mij is dat een levendigheid, waar die quattro eerder stabiliteit biedt.
Kortom, ik bedoelde met 'sturen' eigenlijk het weggedrag in bochten, en niet zozeer over het 'stuur' an sich
Comment
-
ik heb te weinig met een 190 gereden om daar over te oordelen. Een E30 echter wel, en daar vond ik enorm weinig feeling en zekerheid in terug... het was precies een elastiek die verder op spanning kwam, naarmate je het stuur verder draaide. Bij snellere bochten en pakweg vanaf 60 per uur kwam er wel mooi leven in die besturing.
met een kar zoals die compi moet je dan ook gebruik maken van die directheid en foolproof onderstel... scherp de kar de snellere bochten insmijten en dat ding komt tot leven. Een totaal ander rijden dan met een rwd (waarbij je liefst geen snelle 'brutale' snok aan het stuur geeft)
Comment
Comment