Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oudere Audi's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
    Lefty zet hem zoals die competition van Pertti Kuismanen in de belcar vroeger. Zag er zeer bruut uit!






    600 pk

    Had een IMSA 2.2 turbo zitten. Heilige sound.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Beter dan de RS6 wel ja, maar niet beter dan de RS2.
      straight line natuurlijk niet, maar wat die Compi kan in de bochten, daar gaat de RS2 niet mee. Qua stuurgevoel echt een kart.

      Voor trackdays zal ik de ophanging dan nog wel een tikkel harder zetten hé corre
      Last edited by ; 26/06/2008, 13:47.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Rijd je nog steeds met die winterbanden?
        ja...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          Voor trackdays zal ik de ophanging dan nog wel een tikkel harder zetten hé corre

          Big fat ²!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
            Lefty zet hem zoals die competition van Pertti Kuismanen in de belcar vroeger. Zag er zeer bruut uit!






            Pertti Kuismanen
            Damn dat was een ongelooflijk vette kar

            En nog een keer proficiat Lefty, zalig wagenpark ondertussen Vooral de Trabant
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

            Comment


            • Even gecheckt hoe sterk die gasklep wel niet vernauwd is. Héél sterk is het antwoord. Bewerken die hap is de boodschap.



              Tegelijk een bron van valse lucht ontdekt, vlak voor het gasklephuis, en nog eentje aan een darmpje dat erop toekomt. Inlaat voorlopig met tape gefixt, darmpje stukje afgedaan en is dus terug goed afgedicht. Ineens alle darmen gecontroleerd voor de zekerheid.



              Dan ook de ISV nog eens uitgekuist, 100% smooth running

              Last edited by ; 22/10/2009, 19:05.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                straight line natuurlijk niet, maar wat die Compi kan in de bochten, daar gaat de RS2 niet mee. Qua stuurgevoel echt een kart.
                Ik vind dat zeer moeilijk om te geloven. Ten eerste is die Competition een RS2 berline, met 'n wat lichtere motor (grof gesteld). En ten tweede : als je een RS2 even "traag" rijdt als een Competition, zal die RS2 gelijk(elijk) rijden. Uiteraard, als je 'm pusht, gaat 'ie meer "afwijkingen" vertonen, maar een Competition met 'n RS2-motor zou diezelfde afwijkingen vertonen als je "m tot op het bot rondhost. 't Komt er gewoon altijd op neer : hoe meer pk's je in snelheid wil omzetten, hoe meer je auto moet meekunnen. Die Competition heeft met z'n 140 pk's nou ook niet meteen de moeilijkste taak ter wereld, een RS2 (dan nog 'es een break!) des te meer!

                Misschien is die RS2 wel wat zwaarder, dat kan. Maar mij maak je niet wijs dat een RS2 niet even goed te rijden te maken valt als zo'n Competition. Tenzij die 80 niet stock is, of zaken heeft steken die die de RS2 niet heeft (geen idee). Steek die dan in de RS2 en je zit weer op gelijk niveau.

                Toch?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ik vind dat zeer moeilijk om te geloven. Ten eerste is die Competition een RS2 berline, met 'n wat lichtere motor (grof gesteld). En ten tweede : als je een RS2 even "traag" rijdt als een Competition, zal die RS2 gelijk(elijk) rijden. Uiteraard, als je 'm pusht, gaat 'ie meer "afwijkingen" vertonen, maar een Competition met 'n RS2-motor zou diezelfde afwijkingen vertonen als je "m tot op het bot rondhost. 't Komt er gewoon altijd op neer : hoe meer pk's je in snelheid wil omzetten, hoe meer je auto moet meekunnen. Die Competition heeft met z'n 140 pk's nou ook niet meteen de moeilijkste taak ter wereld, een RS2 (dan nog 'es een break!) des te meer!

                  Misschien is die RS2 wel wat zwaarder, dat kan. Maar mij maak je niet wijs dat een RS2 niet even goed te rijden te maken valt als zo'n Competition. Tenzij die 80 niet stock is, of zaken heeft steken die die de RS2 niet heeft (geen idee). Steek die dan in de RS2 en je zit weer op gelijk niveau.

                  Toch?
                  Na al het plezier en geluk gehad te hebben om zeer uitgebreid met beide te rijden, kan ik je niet volgen.

                  Eerst dit duidelijk stellen: Een RS2 zal uiteraard merkelijk snellere rondetijden draaien. +350pk tegen 140pk is daar alleen al genoeg voor. Maar ik heb het puur over bochtengedrag. De directheid waarmee de auto stuurt en reactie geeft op lastwissels, de algemene balans, enz.... dat is bij de +- 200-230kg lichtere Competition naar mijn gevoel nog een trapje hoger. Bv eens tegen 70-80 links rechts gooien, en je waant je in een kart, bangelijk voor zo'n sedannetje. Als we over circuitgebruik spreken is er nog een ander belangrijk argument... de remmen. De Competition heeft met z'n S2 remmen, Dot 5 remolie en luchtbuizen van bumper richting remmen een onvermoeibaar remsysteem, de veel zwaardere RS2 zal daar bij hevig gebruik voor moeten opletten.

                  Let dus wel: LL z'n RS2 is volledig stock (maar eveneens as new), terwijl de Competition een instelbaar Koni setje dempers heeft en een veerpootbrug (ok dat heeft de RS2 ook)

                  Op een circuit zoals francorchamps zou ik de RS2 nemen, op Zolder kan je met allebei fun hebben, maar gelijk bv op croix... daar zou deze Competition absoluut schitteren, terwijl je aan de RS2 een lastig circuitbeest zou hebben... die ontplooit zich goed op circuit als die z'n tempo kan aanhouden.

                  Comment


                  • Ah, OK.

                    Rijd die RS2 dan zo "traag" als de Competition, hè, dan gaan de remmen 't ook niet lastig hebben.

                    Comment


                    • but where's the fun in that

                      Comment


                      • Met die RS2 op circuit en to-taal die turbo niet gebruiken. schakelen bij 3000rpm

                        Comment


                        • Thanx 4 the good work Avanti!

                          Comment


                          • Was die kofferspoiler enkel voorzien voor de competition?
                            want vroeger reden er hier zo'n paar rond. ik weet het nog heel goed omdat die spoiler echt knap gelijnd was.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                              Was die kofferspoiler enkel voorzien voor de competition?
                              want vroeger reden er hier zo'n paar rond. ik weet het nog heel goed omdat die spoiler echt knap gelijnd was.
                              Ja als toebehoren was die spoiler beschikbaar op de gewone 80.
                              De competition z'n spoiler is echter van aluminium.

                              bv:

                              Comment


                              • Altijd knap gevonden zo'n spoilertjes en de 80 stond er heel goed mee.

                                Comment


                                • zonder kat




                                  5pk aan de wielen winst dus.
                                  Last edited by ; 22/10/2009, 19:05.

                                  Comment


                                  • ma fak ik wil een 90 20V q

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment


                                    • verdomd zware bargain!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        ma fak ik wil een 90 20V q
                                        Die sound

                                        Comment


                                        • Heb al één keer met het gas van een 90 20V kunnen spelen, en ohja dat blok moet ik ooit bezit hebben

                                          Comment

                                          Working...
                                          X