Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oudere Audi's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Je weet dat ik een M5 niks vind, en dat ik een diesel wou, dus dan heb ik toch het "topmodel"?

Ik zou me echt storen aan het rijden met een 525d/530d: dat is ongelofelijk verwaand, I know. Maar als er dan een 535d voorbijrijdt, al is het tegen 130 km/h, dan erger ik me mateloos.

Erg eigenlijk.
    Ahzo, ja eigenlijk wel erg.

Maar ik zou dat ook hebben wanneer er een RS6 ons voorbij rijdt, maar dat hebben we nog nooit gehad, dus daarom kan ik er wel mee leven denk ik...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Je weet dat ik een M5 niks vind, en dat ik een diesel wou, dus dan heb ik toch het "topmodel"?

Ik zou me echt storen aan het rijden met een 525d/530d: dat is ongelofelijk verwaand, I know. Maar als er dan een 535d voorbijrijdt, al is het tegen 130 km/h, dan erger ik me mateloos.

Erg eigenlijk.
      al eens gedacht om in therapie te gaan? Ik ken nog wel een goede psychiater...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        ja.... maar de kloof tussen S2 / RS2 is zo groot dat ik ze als 2 verschillende modellen aanzie. En je gaat ze ook anders behandelen; een RS2 zou ik in concoursstaat willen en OEM houden, als collector, een S2.... tsja, die mag getjoened worden, als er blokken zijn die zich daar goed toe lenen zijn het deze wel. En daar moét ook mee gereden worden.
        Komt nog eens bij dat ik het brave underdog karakter van een S2 wel weet te waarderen, geen kat die het waarschijnlijk doorheeft, terwijl een RS2, zeker in jouw blauw, het toch wel min of meer uitschreeuwt. Porsche wielen, grote remmen, die voorbumper etc....

Idem met een 190; ik zou absoluut maar al te graag ooit een EVO1 of liever nog EVO2 hebben, als liefhebbersstuk, als verzamelauto..... maar ik zou in geen geval spijt hebben 'maar' met een 2.5-16 niet-EVO te rijden.

Uiteraard speelt de financiële kant ook mee. Aan een goede RS2 moet ik de eerste x aantal jaar nog niet denken, een S2 Avant valt met wat geluk wat rapper binnen budget

Da's uiteraard waar en allemaal zeer goede argumenten die ik ook genegen ben. Toch...het zou me blijven tegensteken. Dan zou ik me liever een RS2 met wat opmaakwerk kopen, als ik 'm echt (ver) wil tunen.

Beste argumenten voor zijn wat mij betreft die "undercoverheid": da's magistraal, zeker omdat het ook nog eens een erg mooie wagen is, lekker sleak.

Dat financiële, dat zou ik toch nog durven nuanceren: als je je S2 flink wil tunen ga je ook duurdere onderdelen zoals intercoolers etc moeten aanschaffen, denk ik. Of zelf een andere turbo.
        DENK ik.

Comment

• Ik vind een S2 Avant e.d. ook veel knapper hoor. Maar qua bang for buck, en eigelijk gewoon auto tout court, blijf ik voorlopig verknocht aan deze auto.

M'n vorige 100 vond ik dan ook knapper met z'n brede wielkassen en 16", maar alles went, en qua interieur is het dan weer wel een plus tov een 80. Een heerlijk salon, met een voor mij een van de vetste dashes ooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            al eens gedacht om in therapie te gaan? Ik ken nog wel een goede psychiater...

Het zou in ieder geval een flinke duit schelen..

Comment

Da's uiteraard waar en allemaal zeer goede argumenten die ik ook genegen ben. Toch...het zou me blijven tegensteken. Dan zou ik me liever een RS2 met wat opmaakwerk kopen, als ik 'm echt (ver) wil tunen.

Beste argumenten voor zijn wat mij betreft die "undercoverheid": da's magistraal, zeker omdat het ook nog eens een erg mooie wagen is, lekker sleak.

Dat financiële, dat zou ik toch nog durven nuanceren: als je je S2 flink wil tunen ga je ook duurdere onderdelen zoals intercoolers etc moeten aanschaffen, denk ik. Of zelf een andere turbo.
              DENK ik.
              je hebt gelijk.

denk ik.

Maar als je het doet, doe je het goed, en zorg je dat je die RS2 ook losrijdt

zet deze op z'n oem wieletjes (arme bandjes!!!) en je hebt een droomkar.

Comment

• fiddy, zou jij anders rijden met een EVOII, dan met een "gewone" 2.5-16?

Comment

Jup, dat bedoel ik: als je zo'n kar gaat tunen, ga er dan volledig voor.

551pk, fak
                  ongelofelijke bargain imo, als je uit bent op een kar om je eens mee uit te leven in de weekends.

Comment

• Trouwens, die vergelijking die je maakt tussen "gewone" 2.5-16's en die EVO's...da's een beetje scheef als je dat gelijkstelt met S en RS he.

Eerder S6 en S6plus, of RS6 en RS6plus.

Comment

• goh, een EVOII is van een totaal andere klasse tov een 2.5-16. vermogen is geen gigantisch verschil, maar al de rest is een wereld van verschil (zo zeggen ze). Een 2.5-16 was toen zowat de S van mercedes, terwijl je voor een EVO toch wel RS mocht opschrijven. De verschillen waren immers best groot, terwijl bij Audi een S6 tov een S6 plus (of RS6 vs RS6+) niet zo groot mogen genoemd als bij die 2 benzes.

Comment

• Dat wist ik niet, excuses

Ik keek enkel naar de cijfertjes.

Comment

• Pakt dan de vergelijking, S6 <-> RS6 MTM 702

Comment

• laten we dat niet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                              Pakt dan de vergelijking, S6 <-> RS6 MTM 702
                              En waar zijn daar de verschillen dan, buiten de cijfers?

Again: Denk na! Ik ben net op m'n plaats gezet en dan val jij nog bovenop mij in de valkuil, idioot

Comment

En waar zijn daar de verschillen dan, buiten de cijfers?

Again: Denk na! Ik ben net op m'n plaats gezet en dan val jij nog bovenop mij in de valkuil, idioot
                                Euhm, veel.

+ 267pk, andere remmen, andere ophanging -> ander weggedrag (door die olieophanging of wat is dat nu weer in de C6 RS6), andere motor, andere uitlaatlijn, andere velgen en andere zetels...

Weet ik veel, maar buiten de cijfertjes toch ook een wereld van verschil.

Buiten dat ze hetzelfde chassis hebben en dezelfde koplampen ofzo en nog wat, zie ik dan niet wat een 2.5 - EVO meer verschillen heeft dan een S6 -MTM buiten die opzichtige spoiler dan.

Trouwens, wat een nutteloze discussie...

Comment

• is dat een productiewagen spillies?

nee hé?

goed.

Comment

• Een MTM 702 is toch gewoon een door MTM gechipte RS6 naar 702PK. Dat impliceert toch niet indirect ook andere ophanging etc.?

Denk ik he

Comment

Een MTM 702 is toch gewoon een door MTM gechipte RS6 naar 702PK. Dat impliceert toch niet indirect ook andere ophanging etc.?

Denk ik he
                                      De RS6 heeft een andere ophanging dan de S6 en omdat die MTM maar 702pk kan halen uit de 5.0TFSI motor is 't dus een andere ophanging dan de S6 hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        is dat een productiewagen spillies?

nee hé?

goed.
                                        Ow

EXCUSEER

Vergelijkingen is trouwens voor janetten, I mean, het topmodel is toch altijd het beste (
                                        © Leftlane)

Comment

Working...
                                        X