Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Allez stretsj komt weer zagen over quattro vs. RWD
Door wat mensen die ik erover aansprak, ben weer wat aan het twijfelen gegaan, ik wil als volgende een sportieve auto waar lol mee te beleven valt, maar ook nog een beetje veilig is en nog een beetje comfort heeft. Ik ben al lang zot van Audi's (laatste jaren ook verliefd geworden op Oudi's en de zalige 5 cilinder), ik wil er dolgraag eentje (een 90 quattro dus) en ben gek van het model, maar nu zijn er mensen die beweren dat er in een Oudi quattro niet veel fun te beleven valt voor jonge gasten als ik, omdat ze "te veilig" zouden rijden, te gemakkelijk door bochten gaan (zonder veel werk van de chauffeur) en dat ik beter een BMW E30 ofzoiets koop als ik rijervaring en fun wil. Een E30 bevalt me ook, maar mijn interesse gaat meer naar een 90, omdat ik die "meer auto" vind, zot ben van de 5 cilinder, hem steviger schat dan een E30 en iedereen precies een E30 wilt. Maar ik wil ook veel rijplezier hebben en rijervaring op doen. Wat denken jullie ervan? Er zal in een 90 quattro toch ook lol te beleven vallen in bochten zeker? Of rijden bij sportiever bochtenwerk echt saai tegenover een E30? Pff stom dat ik me zo laat beïnvloeden, maar ik wil jullie mening eens horen. Eventueel nog testen van een 90 typ89, je vind er zo weinig van op het net
Allez stretsj komt weer zagen over quattro vs. RWD
Door wat mensen die ik erover aansprak, ben weer wat aan het twijfelen gegaan, ik wil als volgende een sportieve auto waar lol mee te beleven valt, maar ook nog een beetje veilig is en nog een beetje comfort heeft. Ik ben al lang zot van Audi's (laatste jaren ook verliefd geworden op Oudi's en de zalige 5 cilinder), ik wil er dolgraag eentje (een 90 quattro dus) en ben gek van het model, maar nu zijn er mensen die beweren dat er in een Oudi quattro niet veel fun te beleven valt voor jonge gasten als ik, omdat ze "te veilig" zouden rijden, te gemakkelijk door bochten gaan (zonder veel werk van de chauffeur) en dat ik beter een BMW E30 ofzoiets koop als ik rijervaring en fun wil. Een E30 bevalt me ook, maar mijn interesse gaat meer naar een 90, omdat ik die "meer auto" vind, zot ben van de 5 cilinder, hem steviger schat dan een E30 en iedereen precies een E30 wilt. Maar ik wil ook veel rijplezier hebben en rijervaring op doen. Wat denken jullie ervan? Er zal in een 90 quattro toch ook lol te beleven vallen in bochten zeker? Of rijden bij sportiever bochtenwerk echt saai tegenover een E30? Pff stom dat ik me zo laat beïnvloeden, maar ik wil jullie mening eens horen. Eventueel nog testen van een 90 typ89, je vind er zo weinig van op het net
Beide kanten hebben hun liefhebbers hé, elk met hun eigen argumenten.
Het argument dat je met een 90 quattro geen fun kan hebben omwille van 'te veilig', en 'te gemakkelijk door bochten'... komt dat dan neer op het feit dat het geen drifter is? Rijplezier gaat verder dan dat
Ik ben biased natuurlijk, maar ik kan het rijgedrag van zo'n oude quattro (of het nu een 80,90,100, enz is) echt niet saai noemen. Aan jou mss om met beide eens te rijden, en te voelen wat je het beste ligt. Ze rijden iig beide goed, maar o zo verschillend.
Als je naar de meeting komt de 25'e, mag je altijd eens meerijden. Kan je quattro in een 100 eens voelen... al rij je uiteraard best eerst eens met die 90
Beide kanten hebben hun liefhebbers hé, elk met hun eigen argumenten.
Het argument dat je met een 90 quattro geen fun kan hebben omwille van 'te veilig', en 'te gemakkelijk door bochten'... komt dat dan neer op het feit dat het geen drifter is? Rijplezier gaat verder dan dat
Ik ben biased natuurlijk, maar ik kan het rijgedrag van zo'n oude quattro (of het nu een 80,90,100, enz is) echt niet saai noemen. Aan jou mss om met beide eens te rijden, en te voelen wat je het beste ligt. Ze rijden iig beide goed, maar o zo verschillend.
Als je naar de meeting komt de 25'e, mag je altijd eens meerijden. Kan je quattro in een 100 eens voelen... al rij je uiteraard best eerst eens met die 90
Ja dat begrijp ik, mijn enige ervaring met een oudere BMW was in een 318i E21 van een maat van me, daar heb ik nu toch al wat km's mee kunnen doen en ik heb daar al erg veel fun mee gehad (alst nat ligt de kont wat laten komen, beetje kartgevoel, pittig motortje dat graag toeren maakt, stand van de pedalen ideaal voor heel-and-toe,...), maar toch had ik het gevoel dat ik zoiets niet als enige auto zou willen, omdat het gewoon niet veilig aanvoelt en ik als het vettiger ligt de hele tijd schrik zou hebben dat hij onverwacht uitbreekt en dat vind ik minder fun
Ook is zo'n 90 gewoon meer mijn type auto denk ik, dat model trekt me in zijn geheel erg hard aan, hoewel ik hem niet echt supermooi kan vinden, hij heeft gewoon iets waardoor ik er zo gek van ben. En dan is er nog die 5 cilinder hé, een van de mooiste geluiden dat ik ooit uit een auto heb horen komen, en dat moeten geweldige blokken zijn. Ook met quattro vind ik een groot voordeel, omdat het zo legendarisch is en het kicken moet zijn om de auto zich zo stabiel door een bocht te voelen trekken en extreem veel grip te hebben. Maar dan zijn er weer mensen die zeggen dat een quattro te gemakkelijk is en vrij saai. Driften is inderdaad ook leuk, maar ik weet niet of ik het uiteindelijk met mijn eigen kar zoooo veel zou doen, en als hij zonder uit te lokken ook erg tailhappy is, vind ik het er wat over en ik wil vooral zuiver leren bochten nemen. Nu was ik weer even in de war door oude vergelijkingstesten die ik gelezen had over de S2 vs. M3 E36 en Porsche 968, in zo'n test heb ik altijd het gevoel dat ze een snelle Audi al snel als "saai" bestempelen, hoewel het waarschijnlijk gewoon een andere vorm van rijplezier is, en dan die gasten die me in een RWD willen krijgen
Maar goed, inderdaad, eens deftig rijden met die 90q is het beste om er een mening over te vormen, ik hoop dat hij me bevalt, want ik ben er verliefd op
Waarschijnlijk woensdag testrit
Kan je een 90 2.3E quattro trouwens ooit zo strak rijdend krijgen als een 80 Competition, zonder veel investeringen? Ik heb gehoord dat dat echt een superstrak bakje is.
En ik kom normaal naar de meet, dan kom ik zeker eens vragen voor een ritje, ik heb gehoord dat gij een quattro echt gebruikt
je kan een 90q gerust mooi strak en snedig doen rijden ja. Gewoon een ander onderstel steken (veren én dempers), en zien dat AL je onderstelrubbers in goede staat zijn
je kan een 90q gerust mooi strak en snedig doen rijden ja. Gewoon een ander onderstel steken (veren én dempers), en zien dat AL je onderstelrubbers in goede staat zijn
Ik zou geen E30 kopen als je een Saab 900 al op zijn dak legt .
Haha daar zit ik ook mee, als ik nu een quattro koop lijkt het alsof ik niet met FWD of RWD kan rijden zonder te crashen en dat ik dan maar een 4WD neem, ego weet je wel.
Maarja sneeuw met zomerbanden is nog wel iets anders dan droog natuurlijk, dan ging het beter
en ik heb hier nog een setje audi 16" competition wielen voor je liggen, zouden er perfect onder staan!
Ja als het doorgaat met die groene (kans wordt groter), ga ik eens zien voor andere zjanten ook, de 14" (denk dat ze ook Aero's heten, trok op 15" Aero?) zijn wat klein en hadden roestblaasjes. Ik zou er graag Bolero's onder willen maar die zijn duur en wat te groot voor banden en gewicht. Zijn die compi's met banden? Wat moet dat kosten?
Comment