Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De mijne is er ook!!!!!!!!!!!!!!!
Al meteen goed gekuist wel veel krasjes, maar het totaalbeeld is wel netjes
Rijdt echt leuk
Maar ook wel wat mindere kantjes ontdekt
- de temperatuurmeter gaat naar de 120°C als hij een langere tijd stationair draait, ik heb de indruk dat de koeler het niet doet ofzo, of wat denken jullie?
- gaspedaal staat precies los ofzo, overgevoelig precies, als de motor afstaat kun je er duwtje tegengeven zonder weerstand?
- gaspedaal staat precies los ofzo, overgevoelig precies, als de motor afstaat kun je er duwtje tegengeven zonder weerstand?
Iemand een idee?
bij de clk en de 123 had ik dat ook, beetje wennen
ik dacht dat de 300td van matteus er ook wel veel last van ging hebben (500000) maar nee, die dus niet
bij de clk en de 123 had ik dat ook, beetje wennen
ik dacht dat de 300td van matteus er ook wel veel last van ging hebben (500000) maar nee, die dus niet
Ah ok, normaal dus (ook bij eentje van maar 180.000km?), das al een geruststelling ik had al schrik dat het los zat ofzo. Heb nog een paar keer kort gereden en het went inderdaad wel. De eerste centimeter ofzo die je duwt voelt het heel los aan, maar hoe meer je duwt hoe meer gevoel er in komt.
maar als je 120° hebt, moet de koppeling gesloten staan, en kun je die ventilator niet meer tegenhouden
(probeer dit niet onbehouden he)
Oke dus ik laat hem weer ff heel heet worden, als ik de fan dan met iets (ik ga eens kijken of ik iets anders dan men vingers ertussen kan steken) tegenhou, en de ventilator draait gewoon verder dan weet ik dat de viscokoppeling kapot is? Of begrijp ik het weer niet goed
Oke dus ik laat hem weer ff heel heet worden, als ik de fan dan met iets (ik ga eens kijken of ik iets anders dan men vingers ertussen kan steken) tegenhou, en de ventilator draait gewoon verder dan weet ik dat de viscokoppeling kapot is? Of begrijp ik het weer niet goed
Bij mijn 190D is het geen viscokoppeling, maar de fan begint ineens snel te draaien vanaf 100 °C. Ik weet niet wat er op de 190E zit.
Soit, ik heb ook ooit hetzelfde gehad als jou en bij mij was het gewoon de temperatuurvoeler. Kostte iets van 30 euro ofzo en was direct geregeld.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Een vriend heeft er met z'n GSM al enkele gemaakt, maar ik weet niet of ik ze vandaag nog ga hebben. Woensdag ga ik hem nog eens grondig kuisen en dan maak ik deftige pics. Hij is niet echt speciaal ofzo hoor: zwart, met 15" telefoonschijven en lichtgrijs interieur (wel heel vuil, ik weet niet of ik het nog helemaal goed krijg). Maar ik ben er wel heel blij mee, rijdt superchill. Hopelijk raakt het koelingsprobleem snel opgelost.
Heb effe gezocht en de 190E zou een gewone magneetkoppeling hebben en geen visco (wel op 2.6 en 2.5D Turbo alleszins). Ik dacht dat je kon controleren of je ventilator nog werkt door dat contact te overbruggen, maar daar kan iemand anders best even iets over zeggen, want kennis van tecniek heb ik niet.
Als je ventilator nog werkt als je die aanschakelt, ligt de fout dus bij die voeler die de ventilator moet starten bij een bepaalde temperatuur.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Heb effe gezocht en de 190E zou een gewone magneetkoppeling hebben en geen visco (wel op 2.6 en 2.5D Turbo alleszins). Ik dacht dat je kon controleren of je ventilator nog werkt door dat contact te overbruggen, maar daar kan iemand anders best even iets over zeggen, want kennis van tecniek heb ik niet.
Als je ventilator nog werkt als je die aanschakelt, ligt de fout dus bij die voeler die de ventilator moet starten bij een bepaalde temperatuur.
Ah ik dacht ook al zoiets, want de 2.0 staat niet in het aanbod bij viscokoppelingen.nl.
Ik heb ook zo goed als geen kennis van techniek, iemand die weet hoe te checken of de ventilator/magneetkoppeling werkt?
Bedankt voor de hulp alvast!!! En hopelijk binnenkort eens een W201 meet ofzo
als het een magneetkoppeling en de fan draait, dan werkt ze toch, of niet...
bij visco's blijft ze traag mee ronddraaien, bij magneet zou los toch niet-draaiend moeten zijn
als het een magneetkoppeling en de fan draait, dan werkt ze toch, of niet...
bij visco's blijft ze traag mee ronddraaien, bij magneet zou los toch niet-draaiend moeten zijn
Ik hoop echt dat het dan de temperatuursensor is
Iemand een idee waar ik die het best ga halen, en hoe in te bouwen?
Nog een vraagje: met radio uit hoor ik een soort kloppend geluid achteraan wanneer ik de koppeling induw, enkel als ik rij, als hij stilstaat hoor ik het niet. Iemand een idee wat het is en of het kwaad kan?
Comment