Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    dan hoop ik voor jou dat de prijs erg aantrekkelijk was
    1050€
    Toch aantrekkelijk, niet? Als ik hem nu polier en in de wax zet, vanbinnen grondig uitkuis, en eens naar dat koelingsprobleem kijk (kans is groot dat het me maar 30 euro kost), zou ik die dan niet voor 1500 ofzo kwijt geraken?

Comment

• Gast chill eens een beetje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Gast chill eens een beetje.
        Probeer maar ik zit hier m'n kas op te fretten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Oké ik zal eens kijkenvoor banden volgend weekend. Dan zou ik dringend een deftig setje 15 loch moeten vinden, precies vrij zeldzaam?
          Shit nog een probleem dan dat geluid, enig idee wat het kan zijn? Misschien hardyschijven is mij al gezegd?
          Ik hoop dat het een goede kar is, maar er zijn toch meer prutskes aan dan ik had gehoopt (warmlopen, benzinegeurtje in de koffer, uitlijning, wat speling op het stuur, dat geluid bij koppeling in)
          Toch nog blij dat ik voor een 190 gekozen heb en geen E30!!!

Hardyschijven zorgen niet voor lawaai. Wel voor trillingen bij vertrekken en accelereren.

Dus 'dat geluid'... als ik het goed voorheb is er zo wat een ratelend, lichtjes ronkend geluid dat precies uit de boite komt, of van de koppeling, als je in neutraal de koppeling loslaat?
          Indien ja --> is niet abnormaal, is het geluid van de lagers en tandwielen in de versnellingsbak die ronddraaien.

Indien het geluid zich voordoet met ingedrukte koppeling --> wss druklagertje van de koppeling versleten. Op zich kost dat twee keer niets, werkuren zijn natuurlijk iets meer omdat de boite naar achter moet geschoven worden.

Ahja, gisteren nog vergeten zeggen. Je klaagde erover dat de gaspedaal de eerste centimeter 'dood' is. Dit is normaal op een M102. Als dit niet zo zou zijn, dan pas zou je eens goed naar je motor moeten laten kijken.
          De dode slag is afkomstig van de microswitch voor de stationairinspuiting. Dat is gewoon een relais'tje met een hefboompje op, dat wordt ingedrukt als je de gaspedaal loslaat (zit aan gasklepmechanisme). Als je je gaspedaal indrukt, moet je eerst de microswitch uitschakelen voor je de gasklep kan/mag bedienen. Daarom dus die dode slag.
          Is compleet normaal, en dit was zo bij alle M102's die uit de fabriek rolden.

Nog iets wat alle M102's hadden toen ze net uit de fabriek rolden, en waar jij over blijft zagen (weer zonder te luisteren naar wat mensen te zeggen hebben die mss wel iets weten over deze karren ), is dat warmlopen als de motor stationair draait. DIT IS NORMAAL.
          Dit zijn nu eenmaal redelijk 'hete' blokjes. Niet dat ze een hoge bedrijfstemperatuur hebben (ligt tss 80 en 90°C), maar heb je er al eens op gelet hoe snel deze blokjes op temperatuur komen? Dat komt omdat ze een relatief kleine radiator hebben, in combinatie met een aan/af magneetkoppeling voor de ventilator.
          Nogal wiedes dan dat je motor zichzelf niet kan koelen als 'ie stationair staat te ronken hé.
          Dus nogmaals: dit was ook al toen je auto spiksplinter nieuw was.

Het enige dat je moet checken is dat die fan weldegelijk wérkt. Normaal moet die aanspringen tussen de 105 en 110°C. Te checken zoals ik het gisteren heb uitgelegd. Heb je dit al gedaan?

Speling op het stuur is nog zoiets, dat eigenlijk compleet normaal is. Het is en blijft een benz. Die karren hebben nu eenmaal speling als ze wat kilometers achter de kiezen hebben.
          Ik heb het al eens gezegd: als dit je echt enorm stoort (wat ik me niet kan voorstellen want normaalgezien voel je die speling niet meer wanneer je rijdt. Als dit wél het geval is, dat je bij wijze van spreken continu moet zitten corrigeren door het stuur 15° te verdraaiien, dan is het inderdaad hopeloos en dan moet je gewoon een vers stuurhuis laten plaatsen. Maar dit laatste heb ikzelf nog nooit gehoord), kan je de speling wat laten afstellen door een (ervaren) mechanieker, of je kan gewoon een kleiner stuurwiel plaatsen. Dat verkleint het speling-gevoel echt fenomenaal.

Benzinegeur in de koffer: werkt de ontluchting nog goed? Kijk ook eens onderaan de auto (achter de plastic afdekkap) of alle leidingen nog wel dicht zijn aan en rond de brandstofpomp/benzinefilter/drukregelaar. Etc. etc.

Losstaande bestuurdersstoel: Dit is waarschijnlijk speling op het rail-mechanisme. Komt vaker voor bij de 201 en 124. Ik had het ook in de mijne. Ik heb er niet echt iets aan gedaan (het stoorde me niet zo), maar een zetel demonteren is geen half uur werk op deze auto's, en een ander railtje vind je wel op de sloop, of mss kan je zelf wat aanpassen, wie weet.

Uitlijning bij deze karren is twee keer niets hé. Kost je 15 ofzo euro's bij een goede bandencentrale. Ik heb mijn ketel ook 2 keer laten uitlijnen.

Kortom, ik heb je al veel horen klagen en 'symptomen vaststellen', maar eigenlijk heb je volgens mij nog niets zelf gecheckt. Je moet niet bang zijn om zelf eens naar iets te kijken, iets te onderzoeken, logisch na te denken, je in een technisch onderdeel te verdiepen, enzovoort hé. Dat is net leuk aan deze auto's. Ze zitten zo heerlijk simpel en geniaal in elkaar, dat het juist plezierig is om zo'n kleine probleempjes te zoeken en op te lossen.

Ik zou zeggen, denk twee keer na voor je deze ketel wegdoet en weer een andere binnenhaalt. Oké, er zijn veel dingen die je had kunnen zien toen je naar de auto ging kijken (koplampen, stoel, roest, etc...), maar zoals ik het tot nu toe interpreteer heb jij 1000 euro betaald voor een oké 190E 2.0. Dat is niet veel geld.
          En eigenlijk heb je voor dat geld niet echt het recht om te zagen over die kleinigheidjes.

Een ruitenwisser die versleten is zeg...

Comment

• Ik wil best eens naar je auto kijken en eens mee rijden hoor Stradge. Mss kunnen we dan al wat wijzer worden ofzo.

Comment

• Deurpanelen van een 190E zijn alle 4 gedemonteerd én terug goed gemonteerd op een uur tijd. Gemakkelijkste jobke ooit.

Comment

1050€
                Toch aantrekkelijk, niet? Als ik hem nu polier en in de wax zet, vanbinnen grondig uitkuis, en eens naar dat koelingsprobleem kijk (kans is groot dat het me maar 30 euro kost), zou ik die dan niet voor 1500 ofzo kwijt geraken?
                das erg weinig geld voor een 190.

Comment

• matteus

Comment

• *Slik*
                    Miss idd beter ff relativeren
                    Maar ik zit zo te stressen omdat men heeft mij wijsgemaakt dat uitlijnen 100euro kost, deurpanelen niet te verwijderen zijn zonder stukken te maken, eventueel lek in benzinetank enz.
                    En ik ontdek precies telkens meer, waardoor ik m'n vertrouwen in die kar wat verloren ben, misschien onterecht.
                    En idd zoiets als de ruitenwisser is natuurlijk niets, maar ik zette het erbij omdat het gewoon iets was dat er nog bijkwam.
                    Ik heb een 190E 2.0 volledig naar m'n zin (Rookzilver, 15" 15 loch, mooi interieur, schuifdak, ABS enz.) 147.000km met onderhoudsboekje op het oog die op ebay.de nu aan 1011 euro zit (hoogste bod), zaterdag stoppen de biedingen, staat hij vlak ervoor nog laag genoeg (1700 euro max.) is de kans groot dat ik het doe, maar kga er niet op rekenen, ik vermoed dat hij eerder richting 3000 gaat gaan

Comment

*Slik*
                      Maar ik zit zo te stressen omdat men heeft mij wijsgemaakt dat uitlijnen 100euro kost, deurpanelen niet te verwijderen zijn zonder stukken te maken, eventueel lek in benzinetank enz.
                      En ik ontdek precies telkens meer, waardoor ik m'n vertrouwen in die kar wat verloren ben, misschien onterecht.
                      En idd zoiets als de ruitenwisser is natuurlijk niets, maar ik zette het erbij omdat het gewoon iets was dat er nog bijkwam.
                      Ik heb een 190E 2.0 volledig naar m'n zin (Rookzilver, 15" 15 loch, mooi interieur, schuifdak, ABS enz.) 147.000km met onderhoudsboekje op het oog die op ebay.de nu aan 1011 euro zit (hoogste bod), zaterdag stoppen de biedingen, staat hij vlak ervoor nog laag genoeg (1700 euro max.) is de kans groot dat ik het doe, maar kga er niet op rekenen, ik vermoed dat hij eerder richting 3000 gaat gaan
                      Maar wat zegt je dat ie beter zal zijn die dat je nu hebt?

Comment

Probeer maar ik zit hier m'n kas op te fretten.
                        Moest ik in jou plaats zijn, zou ik me ook wel beetje bedrogen voelen hoor. Ik begrijp erg goed, dat als je iets koopt, graag hebt dat het in orde is...

Als je gevoel zegt, dat je die auto terug moet verkopen, om erger te voorkomen.... gewoon doen!
                        Btw, ik weet een 190E 1,8 in erg goede staat staan .
                        Zelfde kleur als OPA, elektrisch schuifdak, elektrische ramen vooraan, 5 versnellingen en nog maar leuke dingen.
                        Hij heeft nu 220.000kms. En komt van een vrouw die er steeds ruim op tijd mee voor onderhoud ging. Hij moet 2000 euro kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                          Maar wat zegt je dat ie beter zal zijn die dat je nu hebt?
                          Kun je idd niet weten, maar hij ziet er in ieder geval een pak frisser uit en als er een onderhoudsboekje bijzit is dat ook al een enorm voordeel. Maar idd zeker kan ik niet zijn, op deze moment weet ik het echt niet, ik ga er nog eens goed over nadenken en m'n 190 eens laten checken door een garagist ofzo.

Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                          Moest ik in jou plaats zijn, zou ik me ook wel beetje bedrogen voelen hoor. Ik begrijp erg goed, dat als je iets koopt, graag hebt dat het in orde is...

Als je gevoel zegt, dat je die auto terug moet verkopen, om erger te voorkomen.... gewoon doen!
                          Btw, ik weet een 190E 1,8 in erg goede staat staan .
                          Zelfde kleur als OPA, elektrisch schuifdak, elektrische ramen vooraan, 5 versnellingen en nog maar leuke dingen.
                          Hij heeft nu 220.000kms. En komt van een vrouw die er steeds ruim op tijd mee voor onderhoud ging. Hij moet 2000 euro kosten.
                          Thx voor het begrip, ik had er inderdaad niet op gerekend dat er nog zoveel zwakke puntjes zouden boven komen, en nu begin ik te twijfelen of ik voor het geld om die dingen goed te krijgen niet beter een iets duurder exemplaar op de kop tik, waar ik me beter bij voel (minder eigenaars, beter interieur). Maar op deze moment weet ik het dus echt niet meer
                          Bedankt voor de tip! Toevallig foto's ofzo? 2000 vind ik wel wat veel voor een 1.8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Ik wil best eens naar je auto kijken en eens mee rijden hoor Stradge. Mss kunnen we dan al wat wijzer worden ofzo.
                            Ja misschien kom ik er wel eens mee tot bij u als ik geen beslissing kan nemen. Ik ga normaal morgen ook wat pics maken, dan zwier ik ze er zsm op
                            Bedankt voor u deskundig advies al

Comment

*Slik*
                              Uitlijnen = +/- 30 euro

Breng die kar anders een keer langs bij matteus of in hoboken op kdg, wij fixen dat

Comment

• als je een tweedehands voertuig koopt zullen er ALTIJD dingen zijn die je niet kon voorspellen toen je het kocht. dit is bij iedereen zo, tenzij je erg veel geluk hebt. hoe lager je ook gaat in de prijs, hoe meer zo'n dingen voorkomen dus in dat opzicht heb je niet echt reden van klagen. je moet immers bij aankoop van tweedehands voertuigen altijd een marge voorzien voor onvoorziene kosten, maar daar is deze auto net zo goed in omdat het gemakkelijk en zelfs leuk (ik citeer matteo) is om eraan te prutsen en kleinigheden op te lossen.

als je 700 euro meer wil betalen voor een ander exemplaar, moet je er weer een marge bijtellen terwijl de marge voor jouw 190 ver onder de 700 euro ligt en je met de rest van het geld leukere dingen kan kopen.

het is en blijft een tweedehands auto, als je een piekfijn model wilt zal je een nieuwe moeten kopen.

Comment

Kun je idd niet weten, maar hij ziet er in ieder geval een pak frisser uit en als er een onderhoudsboekje bijzit is dat ook al een enorm voordeel. Maar idd zeker kan ik niet zijn, op deze moment weet ik het echt niet, ik ga er nog eens goed over nadenken en m'n 190 eens laten checken door een garagist ofzo.

Thx voor het begrip, ik had er inderdaad niet op gerekend dat er nog zoveel zwakke puntjes zouden boven komen, en nu begin ik te twijfelen of ik voor het geld om die dingen goed te krijgen niet beter een iets duurder exemplaar op de kop tik, waar ik me beter bij voel (minder eigenaars, beter interieur). Maar op deze moment weet ik het dus echt niet meer
                                  Bedankt voor de tip! Toevallig foto's ofzo? 2000 vind ik wel wat veel voor een 1.8.
                                  Ik kan wel eens foto's gaan maken, als ik eens tijd vind...
                                  Nja, aan die prijs zal niet veel te doen zijn vrees ik! Is echt een goed exemplaar. Voor die prijs krijg je ook nog een jaar garantie he.
                                  Dien auto staat bij mijn garagist te koop. En de dame van wie hij afkomstig is, woont hier paar straten verder.

Comment

• matteus

En idd, voor die 1050 kan je niet sukkelen denk ik!
                                    Die letzten Worte ...
                                    ... eines Diesel-Fahrers:
                                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                    W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Uitlijnen = +/- 30 euro

Breng die kar anders een keer langs bij matteus of in hoboken op kdg, wij fixen dat
                                      Haha thanks, ik denk dat ik dat wel eens ga doen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                      als je een tweedehands voertuig koopt zullen er ALTIJD dingen zijn die je niet kon voorspellen toen je het kocht. dit is bij iedereen zo, tenzij je erg veel geluk hebt. hoe lager je ook gaat in de prijs, hoe meer zo'n dingen voorkomen dus in dat opzicht heb je niet echt reden van klagen. je moet immers bij aankoop van tweedehands voertuigen altijd een marge voorzien voor onvoorziene kosten, maar daar is deze auto net zo goed in omdat het gemakkelijk en zelfs leuk (ik citeer matteo) is om eraan te prutsen en kleinigheden op te lossen.

als je 700 euro meer wil betalen voor een ander exemplaar, moet je er weer een marge bijtellen terwijl de marge voor jouw 190 ver onder de 700 euro ligt en je met de rest van het geld leukere dingen kan kopen.

het is en blijft een tweedehands auto, als je een piekfijn model wilt zal je een nieuwe moeten kopen.
                                      Ja dat weet ik en ik had ook op wat prullen gerekend, maar het zijn er gewoon meer dan ik dacht en ik weet ook niet wat het mij allemaal gaat kosten. Als het meer dan 400 ofzo dan leg ik liever wat op om een netter exemplaar te kopen die dan wat duurder is.

Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                                      Ik kan wel eens foto's gaan maken, als ik eens tijd vind...
                                      Nja, aan die prijs zal niet veel te doen zijn vrees ik! Is echt een goed exemplaar. Voor die prijs krijg je ook nog een jaar garantie he.
                                      Dien auto staat bij mijn garagist te koop. En de dame van wie hij afkomstig is, woont hier paar straten verder.
                                      Hola, dat jaar garantie is wel handig! Lijkt me wel een betrouwbaar karretje, als ik naar iets anders opzoek ga laat ik zeker iets weten bij interesse.

Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                      matteus

En idd, voor die 1050 kan je niet sukkelen denk ik!
                                      Dacht ik ook, moest hij nu 2000 (eerste vraagprijs btw) gekost hebben zou ik anders wel janken nu

Comment

• Garagist zegt, dat hij gerust nog jaar of 10 meekan... En als hem dat zegt is dat echt wel zo.
                                        Wij kochten er indertijd OPA, met de intentie die max. 2 jaar te houden. We zijn nu 5 en half jaar verder... en hij is gewoon een stuk van de familie geworden!

Comment

*Slik*

Wat een gezeik.

Comment

Working...
                                          X