Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
je kent mijn financiële situatie ik kan wachten op een deftige zestienklepper binnen budget, maar dan ben ik binnen dit en een jaar misschien nog aan het wachten
je kent mijn financiële situatie ik kan wachten op een deftige zestienklepper binnen budget, maar dan ben ik binnen dit en een jaar misschien nog aan het wachten
Absoluut. Maar ik zou persoonlijk in jouw situatie proberen om effectief geen herexamens te hebben, die 3 maanden te werken en dan ineens een wat fatsoenlijkere ketel te kopen. Je kent jezelf ook en je gaat uiteindelijk meer geld in die 2.3 steken dan je wilt...
btw, ik heb je dat niet meer gevraagd, geen blauwe plekken ofzo meer overgehouden aan onze crash?
Nope. Absoluut geen. Heb blijkbaar een zachte landing gemaakt.
Schijnbaar had ik mijn pint ook nog in de lucht en is daar geen druppel uitgekomen . Geen idee, ik heb dat moment niet volledig mee gekregen .
Nope. Absoluut geen. Heb blijkbaar een zachte landing gemaakt.
Schijnbaar had ik mijn pint ook nog in de lucht en is daar geen druppel uitgekomen . Geen idee, ik heb dat moment niet volledig mee gekregen .
Absoluut. Maar ik zou persoonlijk in jouw situatie proberen om effectief geen herexamens te hebben, die 3 maanden te werken en dan ineens een wat fatsoenlijkere ketel te kopen. Je kent jezelf ook en je gaat uiteindelijk meer geld in die 2.3 steken dan je wilt...
van dat werken: punt, maar ik ga sowieso geen 3 maand werken als ik 2,5 maand verlof heb. 2 maand hoop en al, wil ook nog wat genieten enzo
Maar wat ik niét denk is dat ik eindeloos veel geld in die 190 ga steken.
Bij een E30 is dat wel het geval. Je kan dat ding modden, en blijven modden. BBS'jes, spoilertje hier,voorlipje daar, beetje dingen meespuiten, mistlampjes steken, sportstuurtje, sportstoelen, paar gadgets in het interieur, ophanginsonderdelen van een 325i, ....
Een 190E vind ik gewoon deftig als hij OEM staat, en iéts lager ligt dan standaard. Deze staat bijna oem (op de oranje pinkers na, maar je krijgt meer voor die witten dan dat je voor oranje moet geven, en het uitlaatsierstuk stoort me maar ik vergeef het hem omwille van het gepruttel dat er uit komt) en ligt lager. Een 16v-kit zou vét zijn, maar ik doe het uit principe niet, plus het is véél te veel werk en kost te veel, dus daar begin ik sowieso niet aan.
En in het interieur heb je niet zoveel mogelijkheden als bij een E30.... je kan wel sportline stoelen steken ed., maar daar zijn nog steeds geen echte kuipjes, dus ik ga er m'n geld ook niet insteken. En qua opties: schuifdak, meer heb ik precies niet nodig.
Ik zeg je, die paar deukjes laten uitlepelen, misschien die paar plekjes laten herspuiten (kost me samen 100 à 200€), eens binnen steken bij TomT en die paar technische mankementen oplossen die ik hier voor al beschreven heb, en dat ding is goed voor mij.
Waar ik wél bang van ben, is het verbruik Qua verbruik en vaste kosten is een E30 320i met achteraf eventueel een m20b25 weer de interessantere van de twee...
niet geprobeerd. Wél eventjes wielspin gehad bij het oprijden van de weg, nadat ik gewisseld was. En ik gaf niet bepaald veel gas. Dus scheefgaan zal wel lukken, gene stress!
prijsindicatie? Geef maar zowel motor als ophanging
Motorsteunen: rond de 100 euro per kant.
Revisiesetjes voor draagarmrubbers: ongeveer 100 + 50 euro per draagarm vooraan.
Draagarmset achteras: rond de 240 euro. (draagarmen + rubbers), dus gewoon oude rommel eraf en nieuwe erop.
ff serieus..... wat voor uitlaat wil je eigenlijk? Voor welk krel? Ik weet van niets
- 300TD:
Ik zit met een gat in de uitlaat vlak voor de achterste pot.
De uitlaatlijn bestaat uit drie delen: voorste flexibels + kleine voorpot, middendemper, en einddemper.
Ik wil vervangstukken voor de middendemper en de einddemper. Telkens gewoon een open buis die de vorm volgt van de origine uitlaat, en met dezelfde flenzen en verbindingsstukken als de originele lijn, zodanig dat ik vrij kan combineren. (voorbeeld: nieuwe einddemper + open buis ipv huidige middendemper; of: huidige middendemper + open buis als einddemper; of: open buis ipv huidige middendemper en open buis ipv huidige eindpot)
Is dat doenbaar en betaalbaar te fixen?
Tegen de volgende keuringsbeurt moet er toch een nieuwe originele achterpot komen, dus de huidige kan eventueel gebruikt worden voor z'n verbindingsstuk en ophangingsbeugels ofzo.
- 190E: Hier zoek ik oorspronkelijk gewoon een originele AMG-einddemper, enkele chromé ovalen pijp. Maar iets anders dat er goed uitziet mag altijd.
Revisiesetjes voor draagarmrubbers: ongeveer 100 + 50 euro per draagarm vooraan.
Draagarmset achteras: rond de 240 euro. (draagarmen + rubbers), dus gewoon oude rommel eraf en nieuwe erop.
- 300TD:
Ik zit met een gat in de uitlaat vlak voor de achterste pot.
De uitlaatlijn bestaat uit drie delen: voorste flexibels + kleine voorpot, middendemper, en einddemper.
Ik wil vervangstukken voor de middendemper en de einddemper. Telkens gewoon een open buis die de vorm volgt van de origine uitlaat, en met dezelfde flenzen en verbindingsstukken als de originele lijn, zodanig dat ik vrij kan combineren. (voorbeeld: nieuwe einddemper + open buis ipv huidige middendemper; of: huidige middendemper + open buis als einddemper; of: open buis ipv huidige middendemper en open buis ipv huidige eindpot)
Is dat doenbaar en betaalbaar te fixen?
Tegen de volgende keuringsbeurt moet er toch een nieuwe originele achterpot komen, dus de huidige kan eventueel gebruikt worden voor z'n verbindingsstuk en ophangingsbeugels ofzo.
- 190E: Hier zoek ik oorspronkelijk gewoon een originele AMG-einddemper, enkele chromé ovalen pijp. Maar iets anders dat er goed uitziet mag altijd.
alles is te fixen.... maar ik heb geen plooibank. Dan heb je 2 opties: verstek slijpen, zoals bij Avantus gedaan is, of met lasbochten werken....
wel nogmaals: ik ben geen beroepslasser hé, integendeel maar ik wil er altijd eens naar kijken en het proberen.
Comment