Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Bwa, van die E30 moet je wel zelf de brandstof betalen
    hehe

Comment

• enig idee wat die volledige flachschieber ombouwset moet kosten?

ik vrees dat dat niet van de poes zal zijn. Die mannen durven érg gekke prijzen te vragen.... 4 lichtere zuigers met zuigerstangen kosten 4.280€ bij hun

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        enig idee wat die volledige flachschieber ombouwset moet kosten?

ik vrees dat dat niet van de poes zal zijn. Die mannen durven érg gekke prijzen te vragen.... 4 lichtere zuigers met zuigerstangen kosten 4.280€ bij hun
        Einzeldrossel 6K en carbon airbox 600 euro.

raceparts zijn natuurlijk nooit goedkoop he. En aangezien ze een van de weinigen zijn met 190E-ervaringen.... probeer maar eens ergens anders iets te vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
          Wat is het verschil?
          het doel is hetzelfde, de werking is gewoon wat anders.... bij een einzeldrosselanlage heb je losse 'throttle bodies' of vlinderkleppen voor elke cilinder. In de inlaatbuis van elke cilinder zit er een schijfvormige klep, die kan kantelen rond een centrale as. Die centrale asjes zijn allemaal samen gestuurd door één grote as....
          kijk maar eens naar een M-blok, bij Jerre z'n Z3 bijvoorbeeld zie je dat goed.

Een flachschieber heeft in plaats van per cilinder een schijfvormige vlinderklep, één grote plaat met 4 gaten in (in het geval van een 16v uiteraard) waar de aanzuigbuizen bovenop staan. Als die plaat verschuift, worden de openingen groter of kleiner....

Comment

• Heb je dan trouwens niet meer stromingsverliezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Einzeldrossel 6K en carbon airbox 600 euro.

raceparts zijn natuurlijk nooit goedkoop he. En aangezien ze een van de weinigen zijn met 190E-ervaringen.... probeer maar eens ergens anders iets te vinden
              tsja....

een zuiger is een zuiger. Een drijfstang is een drijfstang. Zolang de maten perfect kloppen is dat oké, en er zijn veel producenten die zelfs een pak goedkoper dan wat je hier vindt zuigers op maat maken.

Die zweden die 16v's zover optunen dmv turbo, steken eerst bijvoorbeeld pistons van Volvo-tuningpartleveranciers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                een zuiger is een zuiger. Een drijfstang is een drijfstang.
                Daar zou ik nu niet echt vanuit gaan, maar soit

Comment

Heb je dan trouwens niet meer stromingsverliezen?
                  waarschijnlijk wel, jij hebt daarvoor gestudeerd, niet ik

maar ik denk net dat het de vorm van het inlaatkanaal - met flachschieberplaat - ook aan de grond ligt van het vrij extreme DTM-geluid. Een E30 M3-blok heeft standaard vlinderklepjes (zoals elk M-blok), maar die klinken niet bepaald veel extremer dan een standaard 190E 16v. Die flachschieber zorgt net voor de rasp en het rauwe inlaatgeluid.

Alé ja.... zorgt er 'deels' voor. Carbon airbox ed. zijn uiteraard niet te versmaden.

Comment

Daar zou ik nu niet echt vanuit gaan, maar soit
                    begrijp me niet verkeerd....uiteraard weet ik ook dat de vorm, de productie, het materiaal ed. van groot belang is

maar een drijfstang die door hun in zo'n beperkte oplage wordt verkocht aan een vrij extreme prijs, is niet noodzakelijk beter, zelfs niet voor deze motor, dan een andere lichtgewicht gesmede drijfstang die in een andere motor hoge vermogens moet aankunnen en exact dezelfde afmetingen heeft als die van een 2.5-16....maar daar wel een pakje minder kost.

Ik ga niet blindelings bij team stadtler gaan shoppen moest ik dat van plan zijn....er zijn genoeg zéér goede onderdelen op de markt te vinden die niet onder de noemer '2.5-16' vallen

Comment

• wacht

Comment

• Maken erg goed spul, ook voor 190 16V's. En hun prijzen zijn tenminste niet los uit de lucht gegrepen.

Comment

• hoe zalig moet et ni zijn om daarmee de 24h te doen

Comment

• Het is al de derde keer dat ik hem post : http://www.2dehands.be/merecedes-190...l?auto_merk=37

Graag een mening, in het weekend ben ik in de buurt maar ik weet echt niet goed of ik nu zou gaan kijken of niet...
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                              Het is al de derde keer dat ik hem post : http://www.2dehands.be/merecedes-190...l?auto_merk=37

Graag een mening, in het weekend ben ik in de buurt maar ik weet echt niet goed of ik nu zou gaan kijken of niet...
                              Pff, moeilijk te zeggen zo op de foto eh. Zijpinkers en zijstickers zijn alleszins een minpunt, zetels zullen ook wel versleten zijn (hoezen). Roest zal er ook wel zijn zeker? mss eens bellen voor meer info?
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

Comment

• en een spoiler heeft hij ook al
                                Die letzten Worte ...
                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                W201 BENZIN

Comment

• Ik dacht dat de relatief lage prijs vooral te verklaren was door de erg hoge kilometerstand.
                                  Die pinkers en spoiler zijn inderdaad kut en nagenoeg niet te verwijderen.

Ik heb de indruk dat taksvrije 190's aan zowat het drievoud van deze prijs verkocht worden of vergis ik me daarin? Meeste wagens die ik te koop heb gezien zijn namelijk NL-wagens.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Hoe bullitproof een 190 ook mogen zijn, 340.000 km en 1250 euro kosten vind ik veel geld.

Comment

• Stukje uit de kultfilm (1991) Manta Manta Heb hem zelf niet gezien, maar zou hilarisch zijn.

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Die letzten Worte ...
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201 BENZIN

Comment

• Comment

• Comment

Working...
                                          X