Oorspronkelijk geplaatst door RRD
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenenig idee wat die volledige flachschieber ombouwset moet kosten?
ik vrees dat dat niet van de poes zal zijn. Die mannen durven érg gekke prijzen te vragen.... 4 lichtere zuigers met zuigerstangen kosten 4.280€ bij hun
raceparts zijn natuurlijk nooit goedkoop he. En aangezien ze een van de weinigen zijn met 190E-ervaringen.... probeer maar eens ergens anders iets te vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk BerichtenWat is het verschil?
kijk maar eens naar een M-blok, bij Jerre z'n Z3 bijvoorbeeld zie je dat goed.
Een flachschieber heeft in plaats van per cilinder een schijfvormige vlinderklep, één grote plaat met 4 gaten in (in het geval van een 16v uiteraard) waar de aanzuigbuizen bovenop staan. Als die plaat verschuift, worden de openingen groter of kleiner....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEinzeldrossel 6K en carbon airbox 600 euro.
raceparts zijn natuurlijk nooit goedkoop he. En aangezien ze een van de weinigen zijn met 190E-ervaringen.... probeer maar eens ergens anders iets te vinden
een zuiger is een zuiger. Een drijfstang is een drijfstang. Zolang de maten perfect kloppen is dat oké, en er zijn veel producenten die zelfs een pak goedkoper dan wat je hier vindt zuigers op maat maken.
Die zweden die 16v's zover optunen dmv turbo, steken eerst bijvoorbeeld pistons van Volvo-tuningpartleveranciers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichteneen zuiger is een zuiger. Een drijfstang is een drijfstang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHeb je dan trouwens niet meer stromingsverliezen?
maar ik denk net dat het de vorm van het inlaatkanaal - met flachschieberplaat - ook aan de grond ligt van het vrij extreme DTM-geluid. Een E30 M3-blok heeft standaard vlinderklepjes (zoals elk M-blok), maar die klinken niet bepaald veel extremer dan een standaard 190E 16v. Die flachschieber zorgt net voor de rasp en het rauwe inlaatgeluid.
Alé ja.... zorgt er 'deels' voor. Carbon airbox ed. zijn uiteraard niet te versmaden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDaar zou ik nu niet echt vanuit gaan, maar soit
maar een drijfstang die door hun in zo'n beperkte oplage wordt verkocht aan een vrij extreme prijs, is niet noodzakelijk beter, zelfs niet voor deze motor, dan een andere lichtgewicht gesmede drijfstang die in een andere motor hoge vermogens moet aankunnen en exact dezelfde afmetingen heeft als die van een 2.5-16....maar daar wel een pakje minder kost.
Ik ga niet blindelings bij team stadtler gaan shoppen moest ik dat van plan zijn....er zijn genoeg zéér goede onderdelen op de markt te vinden die niet onder de noemer '2.5-16' vallen
Comment
-
Maken erg goed spul, ook voor 190 16V's. En hun prijzen zijn tenminste niet los uit de lucht gegrepen.
Comment
-
hoe zalig moet et ni zijn om daarmee de 24h te doen
Comment
-
Het is al de derde keer dat ik hem post : http://www.2dehands.be/merecedes-190...l?auto_merk=37
Graag een mening, in het weekend ben ik in de buurt maar ik weet echt niet goed of ik nu zou gaan kijken of niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHet is al de derde keer dat ik hem post : http://www.2dehands.be/merecedes-190...l?auto_merk=37
Graag een mening, in het weekend ben ik in de buurt maar ik weet echt niet goed of ik nu zou gaan kijken of niet...
Comment
-
Ik dacht dat de relatief lage prijs vooral te verklaren was door de erg hoge kilometerstand.
Die pinkers en spoiler zijn inderdaad kut en nagenoeg niet te verwijderen.
Ik heb de indruk dat taksvrije 190's aan zowat het drievoud van deze prijs verkocht worden of vergis ik me daarin? Meeste wagens die ik te koop heb gezien zijn namelijk NL-wagens.
Comment
-
Comment