Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Dik spruitstukske.
    Zit er daar normaal gezien geen heatwrap rond bij de racekarren?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
      iig, de 190-liefhebbers die er niét bij waren hadden ongelijk, dit was zéér erg de moeite!
      Niet zozeer het racen op zich (ze reden niet zo spectaculair als in DTM-tijd, vooral op de nurburgring zelf ging het eerder rustig aan toe.... ze moesten zich dan ook achter een Audi S5-pacecar houden. Dus op 2 wielen door de bocht of met de vier wielen in de lucht een heuvel over was er niet bij), hoewel het geluid schitterend bleef, maar wel de wagens die er uitgestald stonden. Damn....
      ik had zo graag gegaan!

      maar ik heb gepast omdat ik volgend weekend al naar de 1000km van spa ga, en ik anders geen tijd meer heb om te studeren.. k*texamens

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        http://www.flow-improver.de/

        Maken erg goed spul, ook voor 190 16V's. En hun prijzen zijn tenminste niet los uit de lucht gegrepen.
        aangezien we het daar dit weekend eens over gehad hebben heb ik daar eens wat over opgezocht op het GroteHeilige16V-forum. Redelijk wat van die mannen grijpen idd terug naar zo'n Motronic, en blijkbaar is dat die dus van Flow Improver.

        Prijzen vallen relatief mee. Een sturing zelf kost ca. 1000€.

        Deze kit kost 2195€:







        inhoud:

        Einzelpreise / Gesamtpreis inkl. MWST:
        3D Motorsteuerung inkl. vorgefertigtem Kabelbaum => 1100,-
        Breitbandlambda LC-1 => 187,90
        Wassertemp.sensor mit Stecker => 24,95
        Saugrohrdrucksensor 1bar mit Stecker => 94,95
        Drosselklappensensor inkl. Umbausatz => 84,42
        Trigger Disk inkl. Sensor etc. => 297,22
        ruhende Zündung kpl. mit Steckern etc. => 139,60
        Einspritzleiste mit Druckregler und Fittings => 209,10
        Satz EV6 Einspritzdüsen max. 280 PS inkl. Stecker => 261,40


        Met andere woorden: motorsturing, kabelboom, alle sensoren, inspuitbuis, drukregelaar, injectoren.

        Comment


        • of nog een stapje verder:

          De vorige kit + vlinderkleppen, luchtfilter en alle toebehoren -> 3395€.






          't is heel wat geld, maar al bij al vind ik dat een érg redelijke prijs.1300€ voor een einzeldrosselanlage is zo gek nog niet.

          Comment


          • flow-improver

            filmpje al gezien?

            Comment


            • Is zo'n Einzeldrossel te rijden in een dagelijkse set-up? Waarmee ik bedoel: wat doet het met de betrouwbaarheid van je auto?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                flow-improver

                filmpje al gezien?
                ja, maar dat vind ik vrij vaag, aangezien hij voortdurend op hogere snelheid rijdt en je daarbij weinig referentie hebt. Een 190E is best goed gestroomlijnd, ie gaat vlot, maar moeilijk te zeggen of dit ook spectaculair is....

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Is zo'n Einzeldrossel te rijden in een dagelijkse set-up? Waarmee ik bedoel: wat doet het met de betrouwbaarheid van je auto?
                  Qua betrouwbaarheid is er weinig om je zorgen over te maken, aangezien dit je vermogen niet massaal gaat laten toenemen. 't is niet gelijk bij een turbo dat je druk op de cilinder plots gigantisch hoger komt te liggen. Grootste pijnpunt is de eventuele toename in het maximum toerental (dat overigens zelf te regelen valt met die Motronic), waar vooral een oudere motor het moeilijk mee zou kunnen hebben. Je kan dat ding wel 8500rpm laten draaien, maar dan ga je inderdaad stukken krijgen.

                  De inspuiting zelf lijkt me betrouwbaarder te zijn dan de KE-Jetronic. Dat stond toen nog in z'n kinderschoenen, een érg goed injectiesysteem maar ook relatief teer.

                  En zo'n vlinderkleppen (of einzeldrosseln).... bijvoorbeeld elk ///M-blok bolt daar mee rond. Het is dus niet dat dat iets is wat je enkel in de racerij tegenkomt, en dat het een gevaarlijke keuze is zoiets te gaan gebruiken in een daily.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                    De hemel:



                    Jammer dat ik geen auto mee kreeg, en dat 't dan al wat te laat was om nog iets anders af te spreken, want anders was ik zeker geweest.

                    Trouwens, die kerel vooraan op de foto is wel stylisch...

                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                    Comment


                    • de carroussel induiken:

                      Comment




                      • Comment




                        • Comment




                          • Comment


                            • 16v met 407.000km op de teller....






                              Comment




                              • Comment


                                • EVO1 van een vriendelijke noorderbuur....

                                  dikke velgen, en zalige kuipstoelen






                                  Comment




                                  • Comment






                                    • Comment




                                      • sportstuurtje voor matteo?

                                        Comment


                                        • een nieuw record pure porno per pagina op dit forum

                                          mareuh.. waarom heeft deze 8 injectoren? of zie ik verkeerd?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X