Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Koud had ik vanmorgen op gelet. Water is ook tot op 90° gekomen toen en dan viel het nog mee, stationair 1 bar maar niet zo snel aan 3 als het hoort.
    Nu met hete motor is het een ramp. Stationair 0.2 bar ofzo, ik zou verwachten dat hij ging uitvallen zelfs, ga er alleszins niet meer mee rijden.

Zou wel moeten opgelost zijn dat ik naar de keuring kan met die platen...
    geen testrit gemaakt alvorens te kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      geen testrit gemaakt alvorens te kopen?
      Jawel, jawel. Kilometer of 5 maar dan was er nog niet echt iets van te merken...
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Beginnen met olie en filter te wisselen zeker?
        Die letzten Worte ...
        ... eines Diesel-Fahrers:
        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
        W201 BENZIN

Comment

• Laatste oliewissel in 2005..... Ik zou eerst toch eens de olie + filter wisselen. Thermostaat van de koeling ook eens laten checken als die zo weinig gereden heeft.

Zal wel in orde komen zonder teveel erg.

En nummerplaat van de E230 op de 190E zou beter passen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
            Is de gaskabel dan ook niet effectief afgebroken? Iemand die ik ken met een 190D automaat heeft dat eens gehad

Komt wel goed.
            Ik heb de indruk dat die kabel door de enorme speling zichzelf heeft losgeklikt ofzo maar dat kan eigenlijk niet. Hopelijk zie ik morgen meer als het licht is? Nu vind ik hem niet eens

Ja oliewissel uiteraard en anders dat trucje van Rosse proberen. Thermostaat doet het nog perfect, tussen de 90 en de 100° daarstraks.

Hij is echt erg mooi, morgen foto's. Ondanks alles lijkt het een koopje.

Auto komt van een vrouw die in Duitsland woonde tot 2003, toen is hij van het kenteken op de HML-783 plaat overgezet die er nu nog opzit. Heb daar nog de documenten van.

Comment

Koud had ik vanmorgen op gelet. Water is ook tot op 90° gekomen toen en dan viel het nog mee, stationair 1 bar maar niet zo snel aan 3 als het hoort.
              Nu met hete motor is het een ramp. Stationair 0.2 bar ofzo, ik zou verwachten dat hij ging uitvallen zelfs, ga er alleszins niet meer mee rijden.

Zou wel moeten opgelost zijn dat ik naar de keuring kan met die platen...

druk op stationair is van geen tel. Hoeveel bar geeft 'ie op 3000 toeren?

En een motor valt niet uit als 'ie geen oliedruk heeft. Die kan zelfs zonder olie, en dus zonder oliedruk draaien. (weliswaar niet voor lang).

Zit er wel voldoende in?

Eerste werk: nieuwe oliefilter en dikkere olie. SAE30 of 20W50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                druk op stationair is van geen tel. Hoeveel bar geeft 'ie op 3000 toeren?
                Ik heb geen toerenteller maar ik denk dat hij dan wel 3 bar geeft...

Comment

En een motor valt niet uit als 'ie geen oliedruk heeft.
                  Nee?
                  Is dat dan enkel bij moderne motoren dat daar zo'n oliedrukschakelaar inzit? (Onder bepaalde druk geen ontsteking) Zit zelfs op mijn benzinemotorstroomgroep...
                  Peil was vanmorgen oké. Dus tenzij hij 5 liter verloren is inmiddels...

Bedankt voor de support trouwens. Morgen eens een fotootje trekken en een topic maken
                  Last edited by Gere; 20/08/2009, 00:44.

Comment

Ik heb de indruk dat die kabel door de enorme speling zichzelf heeft losgeklikt ofzo maar dat kan eigenlijk niet. Hopelijk zie ik morgen meer als het licht is? Nu vind ik hem niet eens

Ja oliewissel uiteraard en anders dat trucje van Rosse proberen. Thermostaat doet het nog perfect, tussen de 90 en de 100° daarstraks.

Hij is echt erg mooi, morgen foto's. Ondanks alles lijkt het een koopje.

Auto komt van een vrouw die in Duitsland woonde tot 2003, toen is hij van het kenteken op de HML-783 plaat overgezet die er nu nog opzit. Heb daar nog de documenten van.

Gasklepbediening zit wat verscholen onder luchtfilterbehuizing. Voor de gemakkelijkheid haal je die er dus best af. Dan kan je goed zien wat er scheelt.

Hier een crappy pic van m'n 1.8:

Kan je mss een beetje vergelijken.
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik heb geen toerenteller maar ik denk dat hij dan wel 3 bar geeft...

Dan is het goed hé.

Reageert het oliedrukwijzertje snel als je wat gas geeft in neutraal?

Comment

Nee?
                        Is dat dan enkel bij moderne motoren dat daar zo'n oliedrukschakelaar inzit? (Onder bepaalde druk geen ontsteking) Zit zelfs op mijn benzinemotorstroomgroep...
                        Peil was vanmorgen oké. Dus tenzij hij 5 liter verloren is inmiddels...

Bedankt voor de support trouwens. Morgen eens een fotootje trekken en een topic maken
                        Nee deze motoren doen niets met het oliedruksignaal. Dient alleen voor de wijzer op het dashboard.

Comment

Dan is het goed hé.

Reageert het oliedrukwijzertje snel als je wat gas geeft in neutraal?
                          Niet zo snel als mijn 240D of de 250 van mijn werk destijds maar als je bv. 50 rijdt in vierde dan geeft hij maar anderhalve bar (zal dan ook maar 1600 toeren draaien ofzo), en die 0.2 bar stationair is toch erg weinig...

Bedankt voor de foto, dat brengt veel duidelijkheid. Leek mij al dat ik met dat filterhuis erop niet veel ging kunnen zien.

Comment

• Verkoop je hem niet Gere?

Ben wel benieuwd hoe dat rijdt, een 190 automaat.
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

Niet zo snel als mijn 240D of de 250 van mijn werk destijds maar als je bv. 50 rijdt in vierde dan geeft hij maar anderhalve bar (zal dan ook maar 1600 toeren draaien ofzo), en die 0.2 bar stationair is toch erg weinig...

Bedankt voor de foto, dat brengt veel duidelijkheid. Leek mij al dat ik met dat filterhuis erop niet veel ging kunnen zien.

In principe is dat nog steeds niets alarmerend. Moest je nu zeggen dat 'ie nooit de 3 bar kan bereiken, en bijv. stopt op 2 bar, dan moet je je zorgen maken.

Pas op, dit zijn effectief lage drukken in die motor, maar nog binnen de limieten.

'k Zeg het, gewoon eens nieuwe, dikkere olie opdoen samen met een filtertje, en kijken wat dat zegt.

Comment

In principe is dat nog steeds niets alarmerend. Moest je nu zeggen dat 'ie nooit de 3 bar kan bereiken, en bijv. stopt op 2 bar, dan moet je je zorgen maken.

Pas op, dit zijn effectief lage drukken in die motor, maar nog binnen de limieten.

'k Zeg het, gewoon eens nieuwe, dikkere olie opdoen samen met een filtertje, en kijken wat dat zegt.
                                Ja dat is het eerste wat ik ga doen na die gaskabel. Las net in de Duitse gebruikhandleiding hetzelfde. De druk mag tot 0,3 bar overdruk zakken zonder dat daardoor de bedrijfszekerheid van de motor in gevaar komt. Maar bij gas geven moet de druk omhoog gaan en zo is dat.

Morgen die kabel inspecteren. Dat zal ik hoedanook zelf moeten zien op te lossen want zo rijden gaat echt traag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Verkoop je hem niet Gere?

Ben wel benieuwd hoe dat rijdt, een 190 automaat.
                                  Hij rijdt eigenlijk net hetzelfde als mijn E.
                                  Maar de motor van de 190E lijkt iets potenter (ik veronderstel door het lagere gewicht en geen LPG) waardoor hij minder in toeren moet gaan en net daarom zachter schakelt.

Comment

• volgens mij is lage oliedruk op een benzine toch niet geheel uitzonderlijk, mijn 230 wijlen had het ook maar in die tijd gaf ik daar geen ruk om

nuja, ik hoor het wel als jij je oliecircuit heb gespoeld, dan weet ik of het wel nodig is

Comment

• Oliecircuit spoelen daar heb ik gemengde gevoelens bij.

Enerzijds kan je dat proberen als je vermoedt dat er een opstopping ergens zit, en die dus zo proberen oplossen.

Anderzijds ga je met een circuitreiniging alle koolstofafzettingen in het circuit oplossen, die eigenlijk nu dienen als dichtingen. Als je die gaat verwijderen, is de kans groot dat die spoeling dus het omgekeerde effect heeft, en dus de oliedruk over het algemeen nog lager gaat staan.

Dit tweede was bij mij het geval toen ik het circuit van de AMG spoelde voor ik hem open gooide.

Als de meter effectief en redelijk gemakkelijk de 3 bar bereikt, denk ik niet dat er sprake is van een obstructie in het circuit. Dus een circuitreiniging zou ik dan niet uitvoeren.

Gewoon dikkere olie en een verse filter is volgens mij het eerste en enige dat je kan proberen om de druk een beetje op te krikken.

Comment

• Bobo bedoelt volgens mij proberen om de sludge uit die aanzuigfilterfilter te krijgen door benzine langs de oliepeilstok te gieten waar Rosse het eens over had. Of bedoel jij dat ook?

Comment

Bobo bedoelt volgens mij proberen om de sludge uit die aanzuigfilterfilter te krijgen door benzine langs de oliepeilstok te gieten waar Rosse het eens over had. Of bedoel jij dat ook?

Ahja dat truukje.

Kan je idd altijd proberen.

Benieuwd of het veel zal uitmaken.

Comment

Working...
                                          X