Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb daarstraks in het centrum van Antwerpen iets gezien dat een 190 Cabrio leek te zijn Was wel hard aan het regenen, dacht eerst dat ik verkeerd gekeken had
Nog nooit gezien... Heeft dat ooit bestaan?
Ik heb daarstraks in het centrum van Antwerpen iets gezien dat een 190 Cabrio leek te zijn Was wel hard aan het regenen, dacht eerst dat ik verkeerd gekeken had
Nog nooit gezien... Heeft dat ooit bestaan?
De 190 was destijds wel enorm veel revolutionairder dan nu de W204 is t.o.v. de W203.
Ik zie hier nu de W123 en W201 naast elkaar staan en dat verschil is echt gigantisch. Dat die ooit naast elkaar gestaan hebben in de showroom... De 123 is klassiek vormgegeven en komt duidelijk uit de jaren 70, het "vierkante" van de jaren 80 zit er een beetje in maar uiteindelijk is alles nog afgerond en er wordt op zoveel mogelijk plaatsen chroom gebruikt.
In vergelijking hiermee (en met gelijkende W126) is het design van de W201 echt futuristisch. Zo weinig mogelijk afrondingen maar veel rechte lijnen en hoeken. Chroom werd totaal vermeden op de type-aanduiding, ster en grille na. Zelfs het puntje van de antenne is zwart.
In de jaren 90 is men dan weer klassiek vormgegeven wagens gaan maken (210, 211, 203, 220,..)
Bij de 204 en 212 is dat klassieke weer wat verdwenen en zie je de hoekigheid uit de jaren 80 weer een klein beetje terug. Maar de klassieke lijn en het gebruik van chroom compleet vermijden zoals destijds dat doet men niet meer.
Ik vind de W201 op het vlak van vormgeving wel degelijk een pak "moderner" dan veel van zijn opvolgers waarmee ik niet wil zegen dat hij er jonger uit ziet.
Comment