Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk toch niet, vergeten dat het een 4-bak is en ik wil echt een 5-bak, ik vond zelfs de 5-bak al wat veel toeren draaien tegen 120

    Comment



    • Fack



      ik denk echt dat ik gewoon een sparco-stuurtje ga steken voor trackdays ed. Kost een derde en ligt nog beter in de hand dan zo'n AMG'tje...

      Esthetisch is m'n huidig roer oké, maar soms is het echt té groot. Vorig weekend wou ik ergens een klein driftje neerzetten maar bij het tegensturen bleef ik met m'n hand achter mijn knie hangen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Waarschijnlijk toch niet, vergeten dat het een 4-bak is en ik wil echt een 5-bak, ik vond zelfs de 5-bak al wat veel toeren draaien tegen 120
        Een 4-bak is dan waarschijnlijk anders gespreid dan een 5-bak, niet?

        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment


        • spillies, die man op geen stijl tv die een intervieuw wou afnemen van die flik die stond te flitsen ?
          was dat een broer van je ..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Waarschijnlijk toch niet, vergeten dat het een 4-bak is en ik wil echt een 5-bak, ik vond zelfs de 5-bak al wat veel toeren draaien tegen 120

            De mijne zit aan 4000 aan 140.

            En je hoort die absoluut niet, dus het stoort mij niet echt.

            Op een diesel zou'k dan weer wel een 5 bak willen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Een 4-bak is dan waarschijnlijk anders gespreid dan een 5-bak, niet?

              Nee verhoudingen in de bak zijn identiek.

              Diff is ietsje langer bij een 4-bak.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                De mijne zit aan 4000 aan 140.

                En je hoort die absoluut niet, dus het stoort mij niet echt.

                Op een diesel zou'k dan weer wel een 5 bak willen.
                Serieus? Ik zat met m'n 5-bak al op 3500 bij 120, dacht ik, kan dat kloppen?
                En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
                Den uwe al geVmax'd?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  De mijne zit aan 4000 aan 140.

                  En je hoort die absoluut niet, dus het stoort mij niet echt.

                  Op een diesel zou'k dan weer wel een 5 bak willen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Serieus? Ik zat met m'n 5-bak al op 3500 bij 120, dacht ik, kan dat kloppen?
                  En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
                  Den uwe al geVmax'd?
                  als je daar zeker van bent stradge, dan zit je bij 120 met een 4- en 5-bak op het zelfde toerental (~3400 zelfs bij matteo?). ik heb helaas geen 190 om dit te onderzoeken maar ben er wel curieus achter

                  Comment


                  • Perfect voor een dikke W126, zeker op die foto met die vette zetels!

                    Ik heb het mijne 150 betaald en vond dat al aan de dure kant, maar 't is wel in zeer goeie staat.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
                      Den uwe al geVmax'd?
                      Ik heb die indruk zeker niet, zoals matteo zegt is de overbrenging in het diff wat zwaarder bij een vierbak, waardoor je dus minder snel zal optrekken dan met een vijf.
                      Ik heb geen toerenteller maar het lijkt mij zo goed als onmogelijk om zomaar tot de toerentalbegrenzer te rijden op topsnelheid, er is marge genoeg, dat haalt hij niet zomaar (tenzij je bergaf rijdt ofzo).
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Serieus? Ik zat met m'n 5-bak al op 3500 bij 120, dacht ik, kan dat kloppen?
                        En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
                        Den uwe al geVmax'd?

                        Mijne 1.8 zat op 3200 ongeveer op 120. Met 5-bak.

                        Maar mss had de uwe een ander diff. Er zijn echt veel verschillende.

                        Heb met de mijne zonder probleem 190 gehaald, en ik had nog wel wat over denk ik. Dus ik denk dat 'ie eerder zonder vermogen valt dan zonder toeren...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                          als je daar zeker van bent stradge, dan zit je bij 120 met een 4- en 5-bak op het zelfde toerental (~3400 zelfs bij matteo?). ik heb helaas geen 190 om dit te onderzoeken maar ben er wel curieus achter
                          Zeker ben ik niet, ik begin weer te twijfelen nu. Maar ik heb altijd in m'n hoofd gehad dat bij m'n 190 120 ongeveer een kleine 3500rpm was. Ik ga nog eens zoeken want ik heb er ergens een foto van denk ik.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Ik heb die indruk zeker niet, zoals matteo zegt is de overbrenging in het diff wat zwaarder bij een vierbak, waardoor je dus minder snel zal optrekken dan met een vijf.
                          Ik heb geen toerenteller maar het lijkt mij zo goed als onmogelijk om zomaar tot de toerentalbegrenzer te rijden op topsnelheid, er is marge genoeg, dat haalt hij niet zomaar (tenzij je bergaf rijdt ofzo).
                          Ah dat wist ik niet, ik dacht dat de 4-bak helemaal identiek was aan de 5-bak, zonder 5e versnelling.
                          Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Mijne 1.8 zat op 3200 ongeveer op 120. Met 5-bak.

                          Maar mss had de uwe een ander diff. Er zijn echt veel verschillende.

                          Heb met de mijne zonder probleem 190 gehaald, en ik had nog wel wat over denk ik. Dus ik denk dat 'ie eerder zonder vermogen valt dan zonder toeren...
                          Ok, bedankt!
                          Mijn garagist heeft me ook wijsgemaakt dat de 5-bak sneller kapot gaat dan een 4-bak, kan daar iets van kloppen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            Ah dat wist ik niet, ik dacht dat de 4-bak helemaal identiek was aan de 5-bak, zonder 5e versnelling.

                            Dat is wel zo hoor.

                            Even opgezocht:
                            Verhoudingen 4-bak:

                            I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; R. 3,78

                            Verhoudingen 5-bak:

                            I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,78; R. 4,27

                            maar er is ook een 5-bak geweest met 0,81 als verhouding voor de 5de versnelling.

                            4-bak heeft 3,23 differentieel, beide 5-bakken hebben 3,46 differentieel.



                            Dus de versnellingsbakverhoudingen zijn identiek, enkel het einddiff is bij een 4-bak, logischerwijze, iets langer.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Ok, bedankt!
                              Mijn garagist heeft me ook wijsgemaakt dat de 5-bak sneller kapot gaat dan een 4-bak, kan daar iets van kloppen?

                              Tgoh, dat heb ik ook al af en toe gehoord. Naar het schijnt is die 4-bak echt onverwoestbaar...


                              Maar daar heb ik momenteel een andere ervaring mee, aangezien de synchro's van mijn 3de en 4de versnelling echt zwaar naar de zak zijn. Bij amper 198.000km...
                              Het kan natuurlijk best zijn dat met dat bakje hard geragd geweest is, en daarom die bak versleten is.

                              Mijn 1.8 had 220.000km en die versnellingsbak was en voelde als nieuw. (5-bak)

                              Comment


                              • Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Heb met de mijne zonder probleem 190 gehaald, en ik had nog wel wat over denk ik. Dus ik denk dat 'ie eerder zonder vermogen valt dan zonder toeren...
                                  Ja, inderdaad zo is het. Veel meer dan 200 km/u krijg ik er ook niet uit zonder oneindig ver te moeten rijden maar van teveel toeren is dan nog geen sprake.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                  Comment


                                  • Net eens erop gelet in de AMG: 3400 toeren idd op 120.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Tgoh, dat heb ik ook al af en toe gehoord. Naar het schijnt is die 4-bak echt onverwoestbaar...


                                      Maar daar heb ik momenteel een andere ervaring mee, aangezien de synchro's van mijn 3de en 4de versnelling echt zwaar naar de zak zijn. Bij amper 198.000km...
                                      Het kan natuurlijk best zijn dat met dat bakje hard geragd geweest is, en daarom die bak versleten is.

                                      Mijn 1.8 had 220.000km en die versnellingsbak was en voelde als nieuw. (5-bak)
                                      Mijn 5-bak was dan weer naar de kl*ten, maar er zal in het verleden ook wel stevig mee geragd zijn vermoed ik, het zal wel van exemplaar tot exemplaar afhangen denk ik.
                                      Nog een fotoo'tje gevonden, als ik het goed zie een dikke 3000rpm bij 120, ik had me dus vergist, excuses

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                        Waarschijnlijk toch niet, vergeten dat het een 4-bak is en ik wil echt een 5-bak, ik vond zelfs de 5-bak al wat veel toeren draaien tegen 120
                                        120 in mjn D in 4e maakt niet veel lawaai. Vind ik hé

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
                                          120 in mjn D in 4e maakt niet veel lawaai. Vind ik hé
                                          Omdat te bevestigen heb ik helaas een ritje nodig

                                          Comment

                                          Working...
                                          X