Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Ja, dit is een EVO I is mij verteld, dus een 2.5-16.

    Maar andere motor dan de gewone, kortere slag, dus hoogtoeriger



    Bij een EVO I is dit de standaardhoogte (tenzij hij verhoogt is met 1cm ofzo, maar dat lijkt me niet
    Dus als ik het goed voorheb is een EVO I altijd een 2.5-16, maar een 2.5-16 niet altijd een EVO I.
    En de EVO I heeft die hogere spoiler.

    Juist?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Dus als ik het goed voorheb is een EVO I altijd een 2.5-16, maar een 2.5-16 niet altijd een EVO I.
      En de EVO I heeft die hogere spoiler.

      Juist?
      redelijk juist. je verbaast me, zo op zaterdagochtend.

      Comment


      • De wonderen zijn de wereld nog niet uit hé.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Dus als ik het goed voorheb is een EVO I altijd een 2.5-16, maar een 2.5-16 niet altijd een EVO I.
          En de EVO I heeft die hogere spoiler.

          Juist?
          Juist.

          Er zijn 4 versies gemaakt van 16v.

          2.3-16
          - Verkrijgbaar in zwart en rookzilver
          - Boring x Slag: 95,5 x 80,25
          - 170/177/185pk



          2.5-16 (optisch hetzelfde als de 2.3-16)
          - Verkrijgbaar in rookzilver, astraalzilver, zwart en almandinerood
          - Boring x Slag: 95,5 x 87,2
          - 195/204pk



          2.5-16 Evolution
          - Verkrijgbaar in zwart
          - Boring x Slag: 97,3 x 82,8
          - 195/204pk



          2.5-16 Evolution II
          - Verkrijgbaar in zwart
          - Boring x Slag: 97,3 x 82,8
          - 235 pk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Juist.

            Er zijn 4 versies gemaakt van 16v.

            2.3-16
            - Verkrijgbaar in zwart en rookzilver
            - Boring x Slag: 95,5 x 80,25
            - 170/177/185pk


            ik had zo eentje in '90. 't was toen heel wat.

            Comment


            • Thanks, Carlito!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten


                - Pedalen
                - Uitlaat
                - EVO 2 Raamspoiler
                - Wijzerplaten
                - Velgen
                - Stuur
                - AMG instaplijsten (tenzij ik een powerpack kan vinden dan mag het mss nog )
                - stilleto interieur carbon
                - blauw carlsson kleppendeksel
                - witte pinkers, rode achterlichten
                - alu deurpinnen

                De rest valt precies nog mee.
                Nummer hoeveel van de hoeveel heb je?

                PM ff je chassisnr, kan ik je opties checken
                Er is nog wel wat werk aan hoor buiten het detjoenen.

                Wel grappig van al die tjoeningstukken heeft ie het factuur er nog van Hij was daar zelfs trots op. Bv 7744 bef voor die carbon dingen, 35000 bef voor die uitlaat, 8800 bef voor achterlichten

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                  8800 bef voor achterlichten

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                    Er is nog wel wat werk aan hoor buiten het detjoenen.
                    Het is een EVO I.

                    Als je dat detunen goed doet, is die kar normaalgezien meer waard.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Juist.

                      Er zijn 4 versies gemaakt van 16v.

                      2.3-16
                      - Verkrijgbaar in zwart en rookzilver
                      - Boring x Slag: 95,5 x 80,25
                      - 170/177/185pk



                      2.5-16 (optisch hetzelfde als de 2.3-16)
                      - Verkrijgbaar in rookzilver, astraalzilver, zwart en almandinerood
                      - Boring x Slag: 95,5 x 87,2
                      - 195/204pk



                      2.5-16 Evolution
                      - Verkrijgbaar in zwart
                      - Boring x Slag: 97,3 x 82,8
                      - 195/204pk



                      2.5-16 Evolution II
                      - Verkrijgbaar in zwart
                      - Boring x Slag: 97,3 x 82,8
                      - 235 pk

                      + engelse versies met telkens +- 5pk minder
                      + swiss versie van evo II met evo I spoiler omdat die evo II spoiler illegaal was
                      + evo I met powerpack kwam toch ook zo af fabriek

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                        Prijzen dateren van in 95-96 toen zou dat tjoeningmisdrijf gebeurd zijn.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                          Prijzen dateren van in 95-96 toen zou dat tjoeningmisdrijf gebeurd zijn.
                          ze verkochten toen toch ook al van die spuitbussen om gelijk welke auto een quattro-look te geven?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                            ze verkochten toen toch ook al van die spuitbussen om gelijk welke auto een quattro-look te geven?
                            Hij wou mss oem tjoening

                            Ze hadden dat toen beter niet verkocht

                            En dan nog een boenk installatie. In de deuren gaten voor speakers en achter in de koffer 4 15" speakers Dat heeft ie er wel uitgedaan. Ik vroeg doet ge er nog iets vanaf en voor ik het wist was hij met de speakers weg

                            Comment


                            • er werd toen trouwens niet zo nauw gekeken als 't om originaliteit ging. oldtimers waren jaren '60-auto's, de rest had niet echt waarde. met zulke toestanden als gevolg.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                                Ik vroeg doet ge er nog iets vanaf en voor ik het wist was hij met de speakers weg

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                                  + engelse versies met telkens +- 5pk minder
                                  + swiss versie van evo II met evo I spoiler omdat die evo II spoiler illegaal was
                                  + evo I met powerpack kwam toch ook zo af fabriek
                                  EVOI met powerpack af fabriek?

                                  Dat zou me ten zeerste verbazen eerlijk gezegd. Mercedes heeft het Powerpack voor de EVOI nooit als origineel aanvaard nadat ze samen zijn gegaan met AMG dacht ik.

                                  Enkel de 190E 3.2 AMG is als origineel aanvaard geweest volgens mij, en het is ook enkel die die je kan terugvinden in officiele MB-documentatie. (heb gisteren al zitten zoeken naar serienummers van de Powerpack-onderdelen, maar die kan ik niet vinden, enkel 3.2 staat in MB-WIS)

                                  Comment


                                  • Als ge die spoiler van de ruit haalt, kijk dan eens ff of het een originele is. Die dingen zijn best geld waard volgens mij.

                                    Normaalgezien moet er ergens dan het onderdeelnummer opstaan: A 201 790 08 88

                                    Comment


                                    • Proficiat JerreD!!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment




                                      • kar staat in de vogezen.

                                        Eine Sonderstellung nimmt der M102991 in der AMG Power Pack Version ein, deren Abweichungen gesondert aufgefuehrt werden.
                                        Die Hauptänderungen am Motor des 2.5-16 Evolution (Motorbaumuster M102.991) sind:
                                        -geaenderter Zylinderkopf mit nun hemisphärischem (halbkugelförmig) Brennraum
                                        -grössere Ein-/ und Auslasskanäle im Vergleich zum 2.5-16 M102.990
                                        -geändertes Saugrohr (grösserer Durchmesser)
                                        -geänderter Fächerkrümmer (grösserer Durchmesser)
                                        -geändertes Bohrungs-/ Hubverhältnis
                                        -überarbeiteter Motorblock
                                        -neue Kurbelwelle mit 8 Gegengewichten
                                        -neue Pleuel
                                        -auf die Bohrung, Hub, Drehzahl und Temperatur angepasste Kolben mit zylinderfoermiger Mulde
                                        -das Verdichtungsverhältnis wird mit 9,7:1 beibehalten
                                        -erstmaliger Einsatz von Ölspritzduesen zur Kolbenkühlung in der 16V Motorenbaureihe
                                        -angepasste EZL und KE- Jetronic Steuergeräte
                                        -auf die neue Maximaldrehzahl angepasstes Kraftstoffpumpenrelais

                                        -AMG Power Pack: 165 KW 225 PS

                                        Comment


                                        • Vette ride, Jerred . Precies nog wel in redelijk goede staat, dus ik zie dat goed komen na wat de-tjoening .

                                          Die uitlaten zijn er zo ver over . Zalig .
                                          Ik wil die uitlaten een keertje horen voor je ze er onder uit pleurt .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X