Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
+650.000km met een 2.3-16, zonder dat de motor ooit is opengeweest...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten2.3-16 op EVOI-wielen
moet kunnen vind ik. Ik zou het ook overwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenIdd, ik ook. Wielen gaan echte best veel geld tegenwoordig. Ze stonden ook op de Sl, dus dat is nog wel te vinden.
Op sommige foto's lijkt het mij dat die er iéts anders uitzien dan die van de EVO1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendie EVO I wielen zijn zo knap
ik vraag me alleen af welke invloed die hebben op de prestaties.... iets zwaarder + 2cm bredere banden
Ook vreemd dat ze op de EVO1 standaard 225 50 16 monteren... die band is 3 cm hoger dan die op de niet-EVO, een 225 45 16 zou logischer zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenmaar hebben die van de r129 dezelfde ET-waarde?
Op sommige foto's lijkt het mij dat die er iéts anders uitzien dan die van de EVO1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenUS 201
jammer dat zij het alleenrecht hadden op die auto airco
Believe me, zo'n automatische airco wil je niet.
Het minste dat daaraan mankeert (en dat gebeurt bij die oude bakken, wees gerust), en je bent bakken geld en tijd kwijt. Dat is een hoop miserie.
Comment
-
Een vraagje, misschien dat matteus daar op kan antwoorden...
Als ik het goed heb werkt ASD hydraulisch, met de oliedruk van.... de schokdempers/niveauregeling achteraan.
Hoe zit dat dan voor op een 2.5-16 je oem ophanging er onderuit te halen en te vervangen door een andere setup? ASD vervangen door 2.3-16 LSD? Of sperloos door het leven gaan? Of ASD rechtstreeks van de niveauregelaarpomp olie geven, en dat circuit dus wat aanpassen? Of kan je maar beter gewoon een 2.3-16 kopen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenEen vraagje, misschien dat matteus daar op kan antwoorden...
Als ik het goed heb werkt ASD hydraulisch, met de oliedruk van.... de schokdempers/niveauregeling achteraan.
Hoe zit dat dan voor op een 2.5-16 je oem ophanging er onderuit te halen en te vervangen door een andere setup? ASD vervangen door 2.3-16 LSD? Of sperloos door het leven gaan? Of ASD rechtstreeks van de niveauregelaarpomp olie geven, en dat circuit dus wat aanpassen? Of kan je maar beter gewoon een 2.3-16 kopen?Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenworden die leidingen niet gewoon afgedicht aan het einde, waardoor de systeemdruk behouden kan blijven voor het ASD?
Inderdaad. Als je beslist om gewone schokdempers te steken, dan kan je gewoon de leidingen die naar de schokdempers lopen afdichten. waar speelt geen rol uiteraard.
Ook moet je het regelsysteem 'out of order' stellen. Kan wss door bijv. een zekering weg te halen, of gewoon de interieurschakelaar te verwijderen. Je moet zeker zijn dat je het systeem niet iets kan laten doen, wat het eigenlijk niet meer 'kan'. (lees: schokdempers opvullen die er niet meer zijn...)
Op die manier gaat het ASD nog perfect werken. Het heeft allemaal aparte leidingen en klephuisjes, regelventielen en een regelunit.
Comment
Comment