Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Inderdaad. Als je beslist om gewone schokdempers te steken, dan kan je gewoon de leidingen die naar de schokdempers lopen afdichten. waar speelt geen rol uiteraard.
    Ook moet je het regelsysteem 'out of order' stellen. Kan wss door bijv. een zekering weg te halen, of gewoon de interieurschakelaar te verwijderen. Je moet zeker zijn dat je het systeem niet iets kan laten doen, wat het eigenlijk niet meer 'kan'. (lees: schokdempers opvullen die er niet meer zijn...)

    Op die manier gaat het ASD nog perfect werken. Het heeft allemaal aparte leidingen en klephuisjes, regelventielen en een regelunit.
    Thanks!

    ik zal er eentje moeten kopen om dat allemaal uit te zoeken.

    Maar als dat één circuit is, hoe komt het dan dat dat sperdiff niet 'beïnvloed' wordt door die niveauregelaar? Want die niveauregelaar zit helemaal vooraan, en dat circuit loopt naar achteren... En waar zit de sturing van dat ASD zelf?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
      Volgens mij zijn ze allebei 8*16 et 34 (zoals ook de wielen van een 500E 8-loch). Als ik tijd heb, zal ik ook eens zoeken of ze exact hetzelfde zijn als de SL, 100% durf ik dat niet zeggen.
      Ja SL en EVO beide 16x8 et 34

      500E = et 36

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        Ik weet alleen dat 225 50 16 een ubervette maat is
        én dat een 190 niet staat met te lage bandjes.
        inderdaad



        215/40r16

        Maak daar dus maar minimum een 225/45 van om knap te zijn...

        Comment


        • ooit.....

          Comment


          • best wel een leuke garage trouwens





            Comment






            • Comment


              • Dikheid

                Heb je al een 190 op het oog, beer?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bertrandt Bekijk Berichten
                  Ja SL en EVO beide 16x8 et 34

                  500E = et 36
                  500E is ook et34, et36 zijn doorgaans namaak velgen.

                  Die letzten Worte ...
                  ... eines Diesel-Fahrers:
                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                  W201 BENZIN

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Dikheid

                    Heb je al een 190 op het oog, beer?
                    Neen. 't zijn examens nu.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                      500E is ook et34, et36 zijn doorgaans namaak velgen.

                      http://mercedes-benz-classic.net/cop...124_E50_II.pdf
                      Voor 93 was het et 36

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten


                        Wit

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                          inderdaad



                          215/40r16

                          Maak daar dus maar minimum een 225/45 van om knap te zijn...
                          Nog meer wit

                          Comment


                          • Ben op zoek naar een niet al te duur achterwielaangedreven ding voor wa circuitdagen mee te pikken. Kwam dit tegen op 2dehands.be, toevallig iemand die dat ding kent, weet waar ik voor moet uitzien?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ElToro Bekijk Berichten
                              Ben op zoek naar een niet al te duur achterwielaangedreven ding voor wa circuitdagen mee te pikken. Kwam dit tegen op 2dehands.be, toevallig iemand die dat ding kent, weet waar ik voor moet uitzien?

                              http://www.2dehands.be/mercedes-190-..._desc&start=20
                              Vooral roest eigenlijk onder de deuren, de kripunten, onder die 16v lijsten aan de wielranden, in de koffer in de bakjes links en rechts, ook onderaan kijk of er geen gaten zijn. Ben wel benieuwd wat voor tuning hij gehad heeft, Kempower is toch een chiptuner en ik denk niet dat er veel te chippen valt bij die 190 ...

                              De prijs vind ik ook wat veel voorlopig.
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Kempower tunet ook oudere wagens hoor. E30 M3's enzo

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Vooral roest eigenlijk onder de deuren, de kripunten, onder die 16v lijsten aan de wielranden, in de koffer in de bakjes links en rechts, ook onderaan kijk of er geen gaten zijn. Ben wel benieuwd wat voor tuning hij gehad heeft, Kempower is toch een chiptuner en ik denk niet dat er veel te chippen valt bij die 190 ...

                                  De prijs vind ik ook wat veel voorlopig.
                                  Hmm, best van weg blijven dus
                                  Heb je eventueel wat tips waar ik best kan zoeken naar een fatsoenlijke e190?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ElToro Bekijk Berichten
                                    Hmm, best van weg blijven dus
                                    Heb je eventueel wat tips waar ik best kan zoeken naar een fatsoenlijke e190?
                                    Ik denk dat W201 het over een 190 in het algemeen had en niet speciaal over deze.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                      Thanks!

                                      ik zal er eentje moeten kopen om dat allemaal uit te zoeken.

                                      Maar als dat één circuit is, hoe komt het dan dat dat sperdiff niet 'beïnvloed' wordt door die niveauregelaar? Want die niveauregelaar zit helemaal vooraan, en dat circuit loopt naar achteren... En waar zit de sturing van dat ASD zelf?

                                      Dat is niet 'één circuit' hé...

                                      Of wat bedoel je?

                                      Het stuurcircuit van het ASD staat volledig los van het schokdempercircuit, het heeft alleen toevallig dezelfde hydraulische pomp.

                                      De stuurmodule van het ASD zit volgens mij gewoon bij de hoofd-ECU, dus achter de batterij.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat W201 het over een 190 in het algemeen had en niet speciaal over deze.
                                        Idd, dat zijn gewoon de plaatsen waar je moet kijken als je langsgaat bij elke 190
                                        Die letzten Worte ...
                                        ... eines Diesel-Fahrers:
                                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                        W201 BENZIN

                                        Comment


                                        • Dag mensen.

                                          Ik heb toevallig goedkoop een 2.5 turbo kunnen regelen met een warmgelopen blok, blok compleet laten reviseren door een mercedes-specialist en auto is nu weer in (op wat kleine dingetjes na) in een topconditie.




                                          (Op de foto's nog zonder blok, daarom staat hij zo hoog op zijn pootjes )

                                          Hij is enkele jaren terug overgespoten omdat het rood vaal werd, heeft nu een goede 3 ton op de klok en is echt een goede staat, geen krassen/deuken of andere dingen.

                                          Wat wel enkele puntjes zijn, de bestuurdersstoelleuning is een beetje kapot gegaan aan de kant waardoor je instapt, en zo zijn ook de 190D, 2.5 turbo en het mercedes logo op de kofferbak er vanaf. Ook mis ik de originele becker radio. Zou dit de moeite waard zijn om nog te fixen voor verkoop of loont dit zich niet? Weet iemand misschien een goed adresje voor deze onderdelen goedkoop te kopen?

                                          De auto gaat wel weer zo snel mogelijk de verkoop in, ik woon in NL en daar betaal je per kwartaal ruim 300 euro alleen aan belasting en aangezien ik nog student ben is dat een beetje veel van het goede.

                                          Het is volgensmij het nieuwe model, weet niet goed waar je dit aan kunt zien maar dat is wat de verkoper mij heeft verteld.

                                          En dan de hamvraag, wat zou deze auto nu nog opbrengen? Naar NL maatstaven natuurlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X