Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Stond 2850 en kreeg na enkele minuten al een bod van €3000 waardoor hij de prijs heeft opgetrokken naar €3500.
Ik kan het dus wel vergeten om een 190D te kopen
"brake upgrade SLK55 AMG 6 pot calipers and 340mm floating discs."
het topic van de ombouw vindt ik nog niet, moet ik lid voor zijn vrees ik
edit:
- Engine sits on 129SL cross member which is adjusted a bit at ends and welded in. As for engine bay mods lots , brake servo moved about 80mm towards driver seat, new brake pedal and accelerator pedal had to be made. Firewall had to be reshaped, back end of engine bay widened about 12mm each side, transmission tunnel widened and heightened by stretching out each side and up. Also steering box lowered.
- Keep hearing things like M119 engine 120-150Kg heavier than 6 cylinder engines. For information the 5.0-32 valve engine compared to my 2.6 engine i took out complete with Aircon and auto gearboxes on both is 49kg heavier. It was 7.5 kg heavier on each front engine mount and 34 kg more on the gearbox mount. This extra weight is also further back in the shell than the straight 6 2.6 which overhangs the front a long way. This car also has better weight distribution than the 3.2-24 valve was 56% front 44% rear the 5.0-32 is 53% front 47% rear.
I will break this down a bit, the block of a M103 and M104 is steel the M119 is all Aluminum. The M104 has more weight from the 24valve head. A big part of weight increase is from the bigger gearbox.The gearbox with torque converter 21 KG heavier than a 2.6 auto box.
Stond 2850 en kreeg na enkele minuten al een bod van €3000 waardoor hij de prijs heeft opgetrokken naar €3500.
Ik kan het dus wel vergeten om een 190D te kopen
Nu zitten ze al aan 3700 met het bieden. Dat iemand dat bedrag ook werkelijk betaalt voor die wagen, ik twijfel daar toch wel aan ...
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Comment