Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
Ik denk eigenlijk dat je in Duitsland niet meer moet zoeken achter een 16-klepper....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenWaarom?
't is te zeggen: de 190 16-klepper wordt een klassieker, en Duitsland geeft de prijsstijging aan. Voor 'koopjes' te doen moet je dus niet meer in D zijn. In Frankrijk krijg je volgens mij dan meer waar voor je geld.... maar moet je wel beter zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
't is niet omdat de verkoper dat zegt, dat het ook zo is
uit ervaring (als ik dat onderhand mag zeggen) weet ik dat er weinig 16v-motoren zijn die met die kilometerstand technisch nog goed zijn. Tenzij ze perfect gebruikt en onderhouden zijn (maar da's dus zeldzaam), of een revisie achter de rug hebben...
vraag maar aan jerred..... als je ze irl gaat bekijken, is het de ene tereurstelling na de andere
Comment
-
Bwa, de prijs toch goed mee als rekening houdt dat 'ie geen roest heeft, handgeschakeld is, leder en geen regelbare ophanging heeft.
Het blok zou toch 250.000km moeten aankunnen zonder grote problemen. En nadien kan je een revisie nog altijd combineren met tuning.
Ik zou dan ook liever kiezen voor een exemplaar dat que carrosserie in orde is maar waar motorisch nog wat werk aan is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenBwa, de prijs toch goed mee als rekening houdt dat 'ie geen roest heeft, handgeschakeld is, leder en geen regelbare ophanging heeft.
Het blok zou toch 250.000km moeten aankunnen zonder grote problemen. En nadien kan je een revisie nog altijd combineren met tuning.
Ik zou dan ook liever kiezen voor een exemplaar dat que carrosserie in orde is maar waar motorisch nog wat werk aan is.
En over die km's.... in principe zou hij dat moeten aankunnen ja. In de praktijk blijkt het een beetje overmoedig om dat zo te stellen. Er zijn er véél met 200k km waarvan het blok niét meer deftig loopt. Onzorgvuldig mee omgesprongen of foutief onderhoud... geen idee wat de oorzaak is, maar een perfect draaiend blok vinden blijkt eerder uitzondering dan regel.
Over dat laatste ben ik het met je eens
Als ik er ooit eentje tegenkom waar bij staat dat ie qua carosserie en interieur perfect is, maar dat de motor wat werk nodig heeft, ga ik er meteen naar zien. Tenminste als de prijs daar dan ook naar aangepast is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenBwa, de prijs toch goed mee als rekening houdt dat 'ie geen roest heeft, handgeschakeld is, leder en geen regelbare ophanging heeft.
Motorisch werk aan, ok maar dan moet de prijs ook wat minder zijn een goede revisie kost wel wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenAls die regelbare ophanging nog degelijk werkt, haalt ie de prijs wel degelijk niet omlaag hoor.... in tegendeel, dat was een dure en is een zeldzame optie, dus bij een exemplaar dat in goede staat is drijft dat de prijs alleen maar op.
En over die km's.... in principe zou hij dat moeten aankunnen ja. In de praktijk blijkt het een beetje overmoedig om dat zo te stellen. Er zijn er véél met 200k km waarvan het blok niét meer deftig loopt. Onzorgvuldig mee omgesprongen of foutief onderhoud... geen idee wat de oorzaak is, maar een perfect draaiend blok vinden blijkt eerder uitzondering dan regel.
Over dat laatste ben ik het met je eens
Als ik er ooit eentje tegenkom waar bij staat dat ie qua carosserie en interieur perfect is, maar dat de motor wat werk nodig heeft, ga ik er meteen naar zien. Tenminste als de prijs daar dan ook naar aangepast is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenÁls die kar optisch goed is, is die toch niet te duur?
Ik zeg niet dat die te duur is, maar 't is imo ook geen koopje. Tenzij ie technisch ook perfect is..... maar dat wil ik dan eerst zien, dan pas geloven. Er zijn er zovelen die technisch perfect 'zouden' zijn.
Comment
Comment