Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenGo fiddy! Neem je gsm vast en bel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
aaaaaaaargh..... groepsdruk
Ik heb die kar 2 weken geleden ofzo al zien staan, en heb de advertentie weggeklikt omdat ik momenteel eventjes geen auto wil kopen
Hij is eigenlijk volledig hoe ik hem wil, kleur, interieur ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
-starten deed ie goed
-ketting ratelde in het begin heftig, dit minderde iets na een paar minuten draaien maar ging pas weg toen we er mee gereden hadden
-stationairloop was redelijk oké, als je vanuit ralenti even wat gas gaf en dan terug loste zakte hij wel iets te laag terug maar niets dramatisch
-motor hing goed aan het gas, en sputterde geen olie uit.
-had wel wat te weinig vermogen naar m'n zin. Jerred vond eveneens dat dit één van de tragere was waarmee hij al gereden had.
Die ratelende ketting icm met dat laatste punt (waar ik niet zo goed mee zou kunnen leven ) zouden er uiteindelijk toch tot leiden dat ik die motor openzwier en er kosten aan ga doen, maar écht broodnodig was het niet. Een nieuwe kettingspanner zou al wonderen verrichten.
-aandrijving leek oké. Geen grote schokken in de aandrijflijn, boite schakelde goed, koppeling slipte niet, nauwelijks speling op de pook (waar de meeste wel last van hadden, dus ik vermoed, afgaande op de slijtage aan de pook, dat z'n pookmechanisme al zo'n revisiekitje heeft gekregen)
-differentieel kraakte wat bij afdraaien etc.
-dempers leken niet slecht maar evenmin echt hard, de vering kraakte wat in het begin maar dat leek me vrij normaal gezien ie al lang stilstond
-interieur zag er best nog goed uit, alleen de pook en het stuur waren wat afgesleten.
-schuifdak werkte, stoelverwarming heb ik niet geprobeerd, dashboardverlichting werkte niet, benzinepeilmeter eveneens niet.
-net zoals de rest van de auto was er niet aan geknoeid: geen tjoeningpook, geen opzichtige radio, geen witte lelijke pinkers, geen brulpijp.... daarvoor had ik wel respect!
-op het eerste zicht geen roest
-de zijschort sloot niet goed aan bij de linkerachterdeur. Roest, accident,....?
-carosserie was volledig herspoten, en niet deftig. Hier en daar wat verdwaalde spuitnevel, kleurverschillen (duidelijk te zien toen ik met m'n flits aan foto's trok), ook redelijk wat schrammen in de lak
-het voorbereidend werk was eveneens van bedenkelijke kwaliteit. Waarschijnlijk is er wel wat plamuur aan te pas gekomen (wat ook al vragen oproept) en het schuurwerk was alles behalve strak op die plaatsen.
-er zaten redelijk wat kleine deukjes in de carosserie
-op de koffer zat een extra antenne. Een lelijke. Die mag ook weg.
conclusie -> carosserie moest herspoten worden, maar niet dringend (tenzij er nog roest onder de zijschorten zat, maar de krikpunten waren hard). Motor zou ik zelf eveneens op punt zetten maar was daarom niet slecht. Uiteindelijk dus weeral niét de perfecte 190..... groot voordeel is wel dat ie binnen een 2-tal maanden oldtimer is, dat laatste is het mij nog waard er eens over na te denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenHoe voelde het om terug eens met een 16V te rijden?
Ik heb me braaf gehouden, dat ding stond al lang stil, dus heb er niet echt mee doorgetrokken. Jerred wel, en Carlito nog meer
w201 heeft er niet mee gereden. Jammer eigenlijk, want voor hem was deze wel vrij geknipt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenmet hoeveel zaten jullie in die auto?
niet moeilijk dat dat ding niet optrok
Verkoper vond het wel wat vreemd denk ik.... er belt één iemand, uiteindelijk komen er 4 mensen tegelijk af om z'n auto te inspecteren die achteraf nog gaan discutiëren wie er nu eigenlijk het meest in geïnteresseerd is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtengoh.
Ik heb me braaf gehouden, dat ding stond al lang stil, dus heb er niet echt mee doorgetrokken. Jerred wel, en Carlito nog meer
w201 heeft er niet mee gereden. Jammer eigenlijk, want voor hem was deze wel vrij geknipt...
In tegenstelling tot iedereen anders, vind ik een champagne de max
Comment
-
Nu.... een uitgebreid onderhoudje (olie, filters, bougies, kettingspanner, kleppen stellen,...) en volledig opnieuw lakken, en je hebt voor niet te veel geld een vrij goede oldtimer.
Ik ga er ook nog eens over slapen denk ik.
Sebiet gaan Stéfan en ik er écht nog voor tegen elkaar opbieden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenIdd, heb nu wel spijt dat ik niet gereden heb, maar vertrouw op jullie opmerkingen.
In tegenstelling tot iedereen anders, vind ik een champagne de max
Voordeel van rookzilver: één van de makkelijkste kleuren die je je kan indenken. Onze S124 was ook rookzilver, m'n pa heeft altijd gezegd dat ie ooit terug die kleur wou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendeed de eigenaar iets aan de prijs?
Comment
Comment