Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=85256223

    2.3 (8v), kwasie full option, goeie kmstand, mss iets té lage prijs?
    full option is toch wel een term die vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt hé


    ik zie geen volleder (hoeft ook niet), koplampwissers, airco, automaat, elektrische ruiten achter, verwarmde zetels vooraan, elektrisch verstelbare zetels, cruise control, airbagstuur,.....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
      full option is toch wel een term die vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt hé


      ik zie geen volleder (hoeft ook niet), koplampwissers, airco, automaat, elektrische ruiten achter, verwarmde zetels vooraan, elektrisch verstelbare zetels, cruise control, airbagstuur,.....

      ik hoef écht geen elektrische ruiten, verwarmde zetels, elektrische zetels, laat staan airco of automaat

      daarom "kwasie" fulloption, omdat die alle opties heeft die ik verlang (karro zetels, 5-gang, alu velgen, schuifdak,..)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=85256223

        2.3 (8v), kwasie full option, goeie kmstand, mss iets té lage prijs?
        Prijs is idd. laag maar voor die prijs kan je bijna niet gekloot zijn moest je hem uiteindelijk in onderdelen moeten verkopen (of hij moet er in werkelijkheid zeer slecht uitzien en een kapotte motor hebben en dan nog)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          kar was in het algemeen niet slecht, maar kon me toch niet volledig overtuigen:

          -starten deed ie goed
          -ketting ratelde in het begin heftig, dit minderde iets na een paar minuten draaien maar ging pas weg toen we er mee gereden hadden
          -stationairloop was redelijk oké, als je vanuit ralenti even wat gas gaf en dan terug loste zakte hij wel iets te laag terug maar niets dramatisch
          -motor hing goed aan het gas, en sputterde geen olie uit.
          -had wel wat te weinig vermogen naar m'n zin. Jerred vond eveneens dat dit één van de tragere was waarmee hij al gereden had.
          Die ratelende ketting icm met dat laatste punt (waar ik niet zo goed mee zou kunnen leven ) zouden er uiteindelijk toch tot leiden dat ik die motor openzwier en er kosten aan ga doen, maar écht broodnodig was het niet. Een nieuwe kettingspanner zou al wonderen verrichten.

          -aandrijving leek oké. Geen grote schokken in de aandrijflijn, boite schakelde goed, koppeling slipte niet, nauwelijks speling op de pook (waar de meeste wel last van hadden, dus ik vermoed, afgaande op de slijtage aan de pook, dat z'n pookmechanisme al zo'n revisiekitje heeft gekregen)
          -differentieel kraakte wat bij afdraaien etc.
          -dempers leken niet slecht maar evenmin echt hard, de vering kraakte wat in het begin maar dat leek me vrij normaal gezien ie al lang stilstond

          -interieur zag er best nog goed uit, alleen de pook en het stuur waren wat afgesleten.
          -schuifdak werkte, stoelverwarming heb ik niet geprobeerd, dashboardverlichting werkte niet, benzinepeilmeter eveneens niet.
          -net zoals de rest van de auto was er niet aan geknoeid: geen tjoeningpook, geen opzichtige radio, geen witte lelijke pinkers, geen brulpijp.... daarvoor had ik wel respect!

          -op het eerste zicht geen roest
          -de zijschort sloot niet goed aan bij de linkerachterdeur. Roest, accident,....?
          -carosserie was volledig herspoten, en niet deftig. Hier en daar wat verdwaalde spuitnevel, kleurverschillen (duidelijk te zien toen ik met m'n flits aan foto's trok), ook redelijk wat schrammen in de lak
          -het voorbereidend werk was eveneens van bedenkelijke kwaliteit. Waarschijnlijk is er wel wat plamuur aan te pas gekomen (wat ook al vragen oproept) en het schuurwerk was alles behalve strak op die plaatsen.
          -er zaten redelijk wat kleine deukjes in de carosserie
          -op de koffer zat een extra antenne. Een lelijke. Die mag ook weg.

          conclusie -> carosserie moest herspoten worden, maar niet dringend (tenzij er nog roest onder de zijschorten zat, maar de krikpunten waren hard). Motor zou ik zelf eveneens op punt zetten maar was daarom niet slecht. Uiteindelijk dus weeral niét de perfecte 190..... groot voordeel is wel dat ie binnen een 2-tal maanden oldtimer is, dat laatste is het mij nog waard er eens over na te denken
          Vandaag nog eens langgeweest en (in het donker) nog eens gaan kijken en gaan rijden alvorens ik de kribbel zette en het voorschot achterliet. Omdat ik maandag niet alle details bekeken had. Met zaklamp nog eens de bodem bekeken: was zeer ok. Reed ook wel goed vond ik, heb niet doorgereden wegens koude motor, maar moest toch ook gereden hebben voor te kopen ... alles belangrijk aan het interieur werkt : zetelverwarming, interieurlicht (dimmer naar de juiste kant draaien ), chrono etc. Soit, heb dus gekocht, één van deze dagen gaan halen. Denk trouwens niet dat de ketting ratelde, maar de riem van de alternator (omdat het weg is als hij warm heeft).
          Die letzten Worte ...
          ... eines Diesel-Fahrers:
          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
          W201 BENZIN

          Comment


          • proficiat!!!

            kom je er zondag mee naar de meeting?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              proficiat!!!

              kom je er zondag mee naar de meeting?
              euh nee, dat niet. Is me iets te ver om zonder verzekering te rijden ... en ik ga die maar pas volgend jaar inschrijven, anders zou ik gek zijn. Inschrijven na 1/1/09 is ok
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

              Comment


              • oh telt het jaar dat de wagen 25 jaar wordt?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                  Vandaag nog eens langgeweest en (in het donker) nog eens gaan kijken en gaan rijden alvorens ik de kribbel zette en het voorschot achterliet. Omdat ik maandag niet alle details bekeken had. Met zaklamp nog eens de bodem bekeken: was zeer ok. Reed ook wel goed vond ik, heb niet doorgereden wegens koude motor, maar moest toch ook gereden hebben voor te kopen ... alles belangrijk aan het interieur werkt : zetelverwarming, interieurlicht (dimmer naar de juiste kant draaien ), chrono etc. Soit, heb dus gekocht, één van deze dagen gaan halen. Denk trouwens niet dat de ketting ratelde, maar de riem van de alternator (omdat het weg is als hij warm heeft).


                  bodem was inderdaad hard. De krikpunten waren roestvrij, en dat zegt meestal al voldoende.
                  Interieurverlichting heeft Carlo getest, geen idee van
                  Werkende chrono is ook leuk geen uitgelopen scherm?

                  Dat gerammel komt volgens mij echter wel degelijk van de ketting. De verkoper zei elke keer dat dat stopt 'als ie warm is', maar dat heeft daar niet mee te maken volgens mij. Deze blokken hebben gewoon een hydraulische kettingspanner, dus dat ratelen stopt als ie genoeg druk heeft opgebouwd.
                  Ik weet niet hoe dat voor de 2.3 zit, ik heb een nieuwe kettingspanner besteld voor m'n 2.5 indertijd en dat was een ander model dan de oorspronkelijke spanner: de piston die de ketting opspant blijft op z'n maximale stand zitten, ook als de druk wegvalt, door een O-ring die zich vast zet. Het nut van een hydraulische spanner is dan wel gedeeltelijk weg (buiten dat ie zich zelf regelt) maar het ding is bedrijfszekerder. Een minder koosjere oplossing is er een draad in tappen en de spanner met behulp van een bout opspannen.... maar daar ben ik niet echt voorstander van. Je kan op die manier de spanning niet 'voelen', en zo'n grote kost is die spanner ook niet. Ik geloof iets van een 70€, en wat geprul om er aan te kunnen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    oh telt het jaar dat de wagen 25 jaar wordt?
                    Ik meen dat deze ook effectief op 1/1/1984 z'n eerste inschrijving heeft gehad.... waarschijnlijk is ie dus ook al eind '83 geleverd en heeft de verkoper gewacht tot begin '84

                    Comment


                    • zalig

                      serieus voordeel wel!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        zalig

                        serieus voordeel wel!
                        dat was ook de enige reden dat ik m'n kop er over ging breken.

                        Hoeft nu niet meer

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten

                          Dat gerammel komt volgens mij echter wel degelijk van de ketting. De verkoper zei elke keer dat dat stopt 'als ie warm is', maar dat heeft daar niet mee te maken volgens mij. Deze blokken hebben gewoon een hydraulische kettingspanner, dus dat ratelen stopt als ie genoeg druk heeft opgebouwd.
                          Ik weet niet hoe dat voor de 2.3 zit, ik heb een nieuwe kettingspanner besteld voor m'n 2.5 indertijd en dat was een ander model dan de oorspronkelijke spanner: de piston die de ketting opspant blijft op z'n maximale stand zitten, ook als de druk wegvalt, door een O-ring die zich vast zet. Het nut van een hydraulische spanner is dan wel gedeeltelijk weg (buiten dat ie zich zelf regelt) maar het ding is bedrijfszekerder. Een minder koosjere oplossing is er een draad in tappen en de spanner met behulp van een bout opspannen.... maar daar ben ik niet echt voorstander van. Je kan op die manier de spanning niet 'voelen', en zo'n grote kost is die spanner ook niet. Ik geloof iets van een 70€, en wat geprul om er aan te kunnen.
                          Ik hoorde eerder een rubberachtig getsierp daarom dat ik aan de riem van alternator en co denk.

                          We zullen wel zien, ben wel benieuwd natuurlijk. Ketting en spanner zou ik eigenlijk in ieder geval willen laten doen om zeker te zijn, want je wil niet dat die enkele ketting breekt, dan ben je gezien.
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                            Ik hoorde eerder een rubberachtig getsierp daarom dat ik aan de riem van alternator en co denk.

                            We zullen wel zien, ben wel benieuwd natuurlijk. Ketting en spanner zou ik eigenlijk in ieder geval willen laten doen om zeker te zijn, want je wil niet dat die enkele ketting breekt, dan ben je gezien.
                            ik hoorde een vrij luid geratel en gehamer. Duidelijk afkomstig van de ketting

                            Nu, kan zijn nadat ie gisteren even gedraaid heeft, dat die spanner terug wat los is gekomen en dat nu effectief direct weg was zoals het hoorde.

                            Ohja, breken zal ie niet zo rap doen hoor. De ketting zelf is eigenlijk de minst zwakke schakel daarin... meestal is het eerst de spanner, dan de bovenste geleider en als laatste de tandwielen en de ketting. En die slijt vrij geleidelijk, te zien aan de scherpte van de tanden.... ik denk niet dat die zo maar onaangekondigd gaat overspringen.

                            Nu, je weet nooit, vervangen kan dan ook zeker geen kwaad. 't is wel iets meer werk uiteraard. Het kan zonder de kop er af te halen, maar 't is niet zo heel voor de hand liggend.

                            Comment


                            • Gefeliciteerd Stefan met je auto waarmee je wél kan rijden!
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                oh telt het jaar dat de wagen 25 jaar wordt?
                                Neen, de dag.

                                Dus oppassen met inschrijven

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Gefeliciteerd Stefan met je auto waarmee je wél kan rijden!
                                  Thanks, maar ik heb hem nog nie hier, dus blijft afwachten en dan mooi in de kelder zetten tot volgend jaar
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Thanks, maar ik heb hem nog nie hier, dus blijft afwachten en dan mooi in de kelder zetten tot volgend jaar
                                    En af en toe wat zonder verzekering rijden?
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • Proficiat. Eindelijk iemand die de stap wel durft zetten (maar waarbij het waarschijnlijk iets makkelijker is om dat budget te hebben tov de "studenten")

                                      Comment


                                      • Leuk wagenpark W201 .

                                        Comment


                                        • Congrats meneer W201!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X