Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
    die zilvere is dus een sportline, ga je niet snel vinden in goede staat onder 3000 euro

de "dikke bumpers" zoals jij ze noemt, zijn er vanaf bj 88 dacht ik, en vanaf bj 90 hebben ze een andere uitlaat (118 naar 122pk wat de 2.0 betreft)

neem hier anders eens een kijkje voor jezelf wat te verdiepen: http://www.baureihe201.de/W201/index.html staat alles op wat je wil weten
    Ja, ik weet het, een sportline zou zalig zijn, maar ik kan max 2000euro geven en wil geen kar met +200000km. Merci voor de link, ga ik eens lezen

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Rond de 10 liter mag je inderdaad verwachten bij vlotte rijstijl. Echt sportief rijden en het zal toch richting 11-12 liter kunnen gaan. Maar dat moet je erbij nemen, anders moet je een 190D kopen.

120 voor zo'n waterpomp is mss wel wat geld, maar dat is een eenmalige kost hé, en dat steek je zelf dus werkuren moet je ook al niet betalen.

En idd zoals Fritzerer zegt, dat is geen Avantgarde, maar een Sportline. Die bumpers zijn dezelfde als op alle 'facelift' W201's.
    Die velgjes zijn wel te vinden op ebay.de. Mits wat zoeken als je ze in goede staat wil hebben...

En nja, als je persé een sportline wil, dan mag je idd zoeken en betalen.
    Merci! Mijn Saab deed ongeveer hetzelfde, zat rond de 12 liter meestal. Ik denk toch dat ik die 1.8 ga laten staan, heb liever een 2.0. Wat onderscheidt een sportline dan van de gewone modellen? Mooie ruitjes sportzetels en strakkere ophanging? Bumpers zijn hetzelfde dus?
    Als ik nu een gewone 2.0 uit 1990 uiterlijk gelijk aan een sportline wil maken, wat moet er dan gebeuren? Die velgen kopen, wat lager zetten en nog iets? Interieur wil ik ook wel, maar zal wel duur zijn
    Ik weet niet waarom maar een sportline is zoveel vetter dan een gewone
    Dit zijn de Avantgarde's:

1.8:

2.3:

2.5 diesel:

Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
    Zo een sportline is 10duusd keer vetter. (Zijn trouwens andere velgen op de 2 foto's die je postte)
    Dat zijn die met hun zetels in verschillende kleuren zeker? Vind ik minder, maar qua uiterlijk zijn die dan weer heel vet
    Die velgen wil ik zowiezo en ook die rijhoogte.

Comment

• Die digitale buitentemperatuurmeter, ik heb me laten vertellen dat die standaard is vanaf een bepaald bouwjaar, klopt dat?

Comment

• Lebensdauer: Unbedingt sollte alle 180.000km die Steuerkette gewechselt werden; danach erscheint mir eine Trennung nur in den Fällen Neue Liebe oder Ausland notwendig zu werden. Gelegentlich zu vernehmendes Quietschen bei Einfederung hinten stellt nur ein Komfortproblem (Federlenker) dar.
        Is dat distributieriem? Die 2.0 die ik op het oog heb heeft net 180.000km
        400€?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Dat zijn die met hun zetels in verschillende kleuren zeker? Vind ik minder, maar qua uiterlijk zijn die dan weer heel vet
          Die velgen wil ik zowiezo en ook die rijhoogte.
          Sportline is met carreau-zeteltjes, prachtig.

Comment

Die digitale buitentemperatuurmeter, ik heb me laten vertellen dat die standaard is vanaf een bepaald bouwjaar, klopt dat?
            Nee want bij de laatste versies (1993) heb ik al verschillende zonder gezien

Comment

Ja, ik weet het, een sportline zou zalig zijn, maar ik kan max 2000euro geven en wil geen kar met +200000km. Merci voor de link, ga ik eens lezen

Merci! Mijn Saab deed ongeveer hetzelfde, zat rond de 12 liter meestal. Ik denk toch dat ik die 1.8 ga laten staan, heb liever een 2.0. Wat onderscheidt een sportline dan van de gewone modellen? Mooie ruitjes sportzetels en strakkere ophanging? Bumpers zijn hetzelfde dus?
              Als ik nu een gewone 2.0 uit 1990 uiterlijk gelijk aan een sportline wil maken, wat moet er dan gebeuren? Die velgen kopen, wat lager zetten en nog iets? Interieur wil ik ook wel, maar zal wel duur zijn
              Ik weet niet waarom maar een sportline is zoveel vetter dan een gewone

Die 200.000km regel is echt zinloos. Dat je de limiet op 300.000 al legt, dat vind ik mss begrijpelijker. Ook boven de 200.000 vind je nog 190'ers die erg goed zijn. Dus waarom zou je die links laten liggen? Het is niet alsof een auto met 100.000km per definitie beter rijdt dan eentje met 250.000. Zéker niet bij 190'ers.
              De mijne had er 209.000 toen ik hem kocht en iets van een 230.000 toen ik hem weg deed. Technisch was die auto in erg goede conditie. En eigenlijk qua carrosserie ook wel nog.

Sportline omvat bij een 190E:

- 22 mm lagere rijhoogte
              - 15" sportline wielen met 205/55 R15 banden
              - stuggere ophanging
              - directer stuurhuis
              - kleiner stuurwiel
              - stuurwiel en versnellingspook in leder met in versnellingspook sportline-logo (indien handbak)
              - karo sportzetels
              - individuele achterzetels

Dat is het complete Sportline pakket. Maar ik heb al vaker 'sportlines' gezien waarbij er bepaalde dingen ontbreken, en ik meen ergens ooit eens gelezen te hebben dat je kon kiezen welke sportline-optie je nam en welke niet. Je kan dus een auto tegenkomen met sportline ophanging maar geen sportline interieur.

En ja een Sportline is gewoon een miljard keer vetter dan een gewone 190. Maar ook een miljard keer zeldzamer en een miljard keer moeilijker te vinden.

Comment

Die digitale buitentemperatuurmeter, ik heb me laten vertellen dat die standaard is vanaf een bepaald bouwjaar, klopt dat?

wtf die olietemperatuur meter heb ik nog nooit gezien!

Weet iemand wat en hoe?

Comment

Is dat distributieriem? Die 2.0 die ik op het oog heb heeft net 180.000km
                  400€?

Tgoh, over die distributiekettingen (geen riem) wordt veel gezegd... De ene zegt dit, de andere zegt iets anders.

Ik weet één ding, je kan zo'n ketting en kettingtandwiel nakijken op speling en conditie, alsook de kettingspanner. Als die twee in orde zijn, zie ik niet in waarom je die zou vervangen.

Op mijn 190E was het ook nog steeds de originele ketting, en die was op 230.000 nog steeds perfect in orde. Geen speling, geen gerammel bij koudstart, etc.

In de 300TD zit ook nog steeds de eerste ketting, nu op 528.000km en die is, volgens mij, nog steeds in tip-top conditie.

Een ketting breekt in principe niet zomaar, plots, zonder waarschuwingen. De staat van de kettingspanner doet er veel toe, en je moet gewoon kijken of de ketting er goed uitziet of niet. Alsook het kettingtandwiel aan de nokkenas, daar kan je veel van afleiden.

Tis iig geen zwak punt bij deze motoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    wtf die olietemperatuur meter heb ik nog nooit gezien!

Weet iemand wat en hoe?
                    Ik weet wel van een Duitser die dat op zijn 190d geïnstalleerd heeft....

hier heb ik ook iets gevonden:

Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

Comment

• VET.

Ik wil da.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                        Sportline is met carreau-zeteltjes, prachtig.
                        Idd, prachtig

Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                        Nee want bij de laatste versies (1993) heb ik al verschillende zonder gezien
                        Spijtig

Die 200.000km regel is echt zinloos. Dat je de limiet op 300.000 al legt, dat vind ik mss begrijpelijker. Ook boven de 200.000 vind je nog 190'ers die erg goed zijn. Dus waarom zou je die links laten liggen? Het is niet alsof een auto met 100.000km per definitie beter rijdt dan eentje met 250.000. Zéker niet bij 190'ers.
                        De mijne had er 209.000 toen ik hem kocht en iets van een 230.000 toen ik hem weg deed. Technisch was die auto in erg goede conditie. En eigenlijk qua carrosserie ook wel nog.

Sportline omvat bij een 190E:

- 22 mm lagere rijhoogte
                        - 15" sportline wielen met 205/55 R15 banden
                        - stuggere ophanging
                        - directer stuurhuis
                        - kleiner stuurwiel
                        - stuurwiel en versnellingspook in leder met in versnellingspook sportline-logo (indien handbak)
                        - karo sportzetels
                        - individuele achterzetels

Dat is het complete Sportline pakket. Maar ik heb al vaker 'sportlines' gezien waarbij er bepaalde dingen ontbreken, en ik meen ergens ooit eens gelezen te hebben dat je kon kiezen welke sportline-optie je nam en welke niet. Je kan dus een auto tegenkomen met sportline ophanging maar geen sportline interieur.

En ja een Sportline is gewoon een miljard keer vetter dan een gewone 190. Maar ook een miljard keer zeldzamer en een miljard keer moeilijker te vinden.
                        Ja ik weet het, maar tis een soort psychologische grens
                        Nee ik weet dat er mooie exemplaren zijn met veeeeeel km's maar ik heb dan altijd schrik dat de techniek versleten is en zelf dingen reparen is er niet bij bij mij
                        Hmm, raar dat die sportlines er uiterlijk ook altijd veel vetter uitzien. Uiteindelijk zijn het gewoon velgen en verlaging. Die zeteltjes zie ik ook wel zitten maar zullen ook wel zeldzaam en duur zijn waarschijnlijk
                        Tgoh, over die distributiekettingen (geen riem) wordt veel gezegd... De ene zegt dit, de andere zegt iets anders.

Ik weet één ding, je kan zo'n ketting en kettingtandwiel nakijken op speling en conditie, alsook de kettingspanner. Als die twee in orde zijn, zie ik niet in waarom je die zou vervangen.

Op mijn 190E was het ook nog steeds de originele ketting, en die was op 230.000 nog steeds perfect in orde. Geen speling, geen gerammel bij koudstart, etc.

In de 300TD zit ook nog steeds de eerste ketting, nu op 528.000km en die is, volgens mij, nog steeds in tip-top conditie.

Een ketting breekt in principe niet zomaar, plots, zonder waarschuwingen. De staat van de kettingspanner doet er veel toe, en je moet gewoon kijken of de ketting er goed uitziet of niet. Alsook het kettingtandwiel aan de nokkenas, daar kan je veel van afleiden.

Tis iig geen zwak punt bij deze motoren.
                        Owkey, dan staat die 2.0 weer op kop
                        Zijn dat motoren die graag toeren maken (1.8 en 2.0), of is het vanaf een bepaald toerental gedaan met trekken? Ik wil er sportief mee kunnen rijden ook.

Comment

Damn die is mooi
                          Eindelijk nog eens een proper origineel exemplaar, en dan kosten die zoveel

Comment

Damn die is mooi
                            Eindelijk nog eens een proper origineel exemplaar, en dan kosten die zoveel

Check je topic, ik heb 2 superkarren gevonden voor jou, binnen budget.

Comment

Owkey, dan staat die 2.0 weer op kop
                              Zijn dat motoren die graag toeren maken (1.8 en 2.0), of is het vanaf een bepaald toerental gedaan met trekken? Ik wil er sportief mee kunnen rijden ook.
                              die 2.0 is een geweldig 'ronde' motor, ondanks zijn korte slag

Comment

Knap en staat nog eens in de buurt ook

Idd wel wat veel €€€€€€€€€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                                  Knap en staat nog eens in de buurt ook

Idd wel wat veel €€€€€€€€€
                                  Idd, op 10 minuten ben ik ook in Averbode. Hij zal toch wel een serieuze liefhebber moeten vinden die dat bedrag wil neertellen ...
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Idd, op 10 minuten ben ik ook in Averbode. Hij zal toch wel een serieuze liefhebber moeten vinden die dat bedrag wil neertellen ...
                                    Weet er nog een paar staan waarvan de prijs ook wat hoog gegrepen is

Moest ik er een tegenkomen voor een goede prijs dan koop ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      die 2.0 is een geweldig 'ronde' motor, ondanks zijn korte slag
                                      Hoe bedoel je "rond"? Soepel?

Comment

• Naar mijn ervaring zijn de M102's echt verbazend soepel te rijden.

Tussen 2000 en 6500 toeren voelen die zich lekker.

Boven de 3500 begint het goed vooruit te gaan.

Comment

Working...
                                        X