Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Heb er ook een gekocht
    Zwarte 190E 2.0 uit 1990 met ongeveer 180.000km. Schuifdak en 5-bak. Heb er even mee gereden en het geeft toch een speciaal gevoel, en die ster voor je neus
    Normaal gezien heb ik hem zondag, dan kuis ik hem eens heel goed op (hier en daar kleine krassen, ik hoop ze er nog uit te kunnen waxen/simoniseren en ook het lichtgrijze interieur is redelijk vuil). Is van een overleden oudere man, onderhouden bij een garage die vooral Mercedes doet, het zag en voelde allemaal erg netjes aan. Ik hoop er geluk en plezier mee te hebben

Foto's van de uwe Fernand?

Oei, toch wel al veel kilometers hé Stradge.

Nee vet! Congrats en eindelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
      Geen uitsparing? dat heb ik nog nooit gezien, toon eens wat foto's?

Zeker dat er gewoon geen afdekplaatje in zit? Hopelijk liggen de draden voor de radio er wel, anders is er wel wat werk.
      Goh ja, je ziet wel dat er een radio in kan maar het lijkt alsof het dash uit 1 stuk is. Ik heb de wagen nog niet dus de foto's zullen even moeten wachten.

Comment

• 190 E 2.0 uit berlijn 1987

een 190 lijkt wel te rijden als een nieuwe mercedes, zo vlot licht, comfy
        en soepel, maar ik geef toe, ik heb nooit een nieuwere mercedes gereden.
        enkel het schakelen vereist nauwkeurigheid, of je gaat schokken, zeker
        in 2de, dat merk ik ook wel.
        het scheeftrekken is ook iets waar ik op lette, maar niets van
        merkte, zoiets doet me ook rap een beetje twijfelen.
        dit zal aan de balancering liggen.
        zoals ik al zei en voorheen min of meer verwachtte, de mijne gaat er met
        nafbak op 1/4de er echt wel smerig tegenaan, je zult het nog wel merken
        als jou paardjes ook niet te veel hoefijzers verloren zijn.
        de uitrusting stradge, lijkt me wel heel spartaans voor een latere versie,
        te kaal voor mij. het manuele dak is heel goed, dat vind ik ook wel, en
        dat had me nu ook niet veel meer uitgemaakt op een latere.
        typisch is wel dat blijkbaar de cruciale abs ontbreekt, voor een vlaamse
        met zoweinig km, van voor '91. dit kan gaan tegenvallen als je graag
        doorrijd, waar de auto je zeker toe aan gaat zetten. gevolg daarvan is
        dat je automatisch achter andere weggebruikers gaat aanjagen,
        wachtend om ze in te halen, zoals ik doe. probleem vandien is,
        dat deze mensen in één keer kunnen gaan stoppen, of ze nu willen
        afslaan of jou willen kutten blijft eender, je klapt er achter in.
        ook als je teveel snelheid bij hebt, (en zoals ik al zei, je moet
        zelfbeheersing beschikken om altijd kalm te blijven met zo'n
        willige en klinkende motor in hogere toeren) en er komt ineens
        onverwacht iemand voor jou de baan op, of is ineens gestopt, zonder
        3de remlicht, slecht weer / zicht... en je ziet het telaat, je bent aant smsen
        of weet ik veel, dan zit je al rap in heel akelige situaties zonder abs,
        want je slipt zo door, volle vaart op je doel af. ik kan het weten,
        ik heb het ooit meegemaakt.
        dat achteraf inbouwen word iets anders dan een 5-bakje, dat zal je
        al wel zien als je de kap opentrekt van een exemplaar "met", voor
        de rechtse veerpoot (als je ervoor staat) zit een hoop rommel met
        onderandere een hele pomp en computers denk ik tegen de kas gevezen.
        wie je maat ook is, als die daar niet bij stilstond... deed ik al 5 jaar gelede,
        nadat ik het voorhad, mn accidentje. heel mn auto ineen, aan de
        andere niks aan, enkel een kras (ouwe kia sportage jeep)
        persoon was gewoon direct doorgereden, die zei dat hij hem verkocht.
        Last edited by ; 03/03/2009, 12:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          http://cgi.ebay.de/5-Originalalufelgen-Mercedes-Kanal-Gullydeckel_W0QQitemZ290298488787QQcmdZViewItemQQp tZAuto_Felgen?hash=item290298488787&_trksid=p3286. c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|2 40%3A1318
          Zien er niet zo fris uit en geen banden

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Oei, toch wel al veel kilometers hé Stradge.
          Nee vet! Congrats en eindelijk!
          Ja kilometers waren wat op het randje, maar het voelde nog fris aan en voor die prijs kon ik hem gewoon niet laten staan
          Heb je nog wat pics/videos van uw ex? Ook met die donkere grill?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
            een 190 lijkt wel te rijden als een nieuwe mercedes, zo vlot licht, comfy
            en soepel, maar ik geef toe, ik heb nooit een nieuwere mercedes gereden.
            enkel het schakelen vereist nauwkeurigheid, of je gaat schokken, zeker
            in 2de, dat merk ik ook wel.
            het scheeftrekken is ook iets waar ik op lette, maar niets van
            merkte, zoiets doet me ook rap een beetje twijfelen.
            zoals ik al zei en voorheen min of meer verwachtte, de mijne gaat er met
            nafbak op 1/4de er echt wel smerig tegenaan, je zult het nog wel merken
            als jou paardjes ook niet te veel hoefijzers verloren zijn.
            de uitrusting stradge, lijkt me wel heel spartaans voor een latere versie,
            te kaal voor mij. het manuele dak is heel goed, dat vind ik ook wel, en
            dat had me nu ook niet veel meer uitgemaakt op een latere.
            typisch is wel dat blijkbaar de cruciale abs ontbreekt, voor een vlaamse
            met zoweinig km, van voor '91. dit kan gaan tegenvallen als je graag
            doorrijd, waar de auto je zeker toe aan gaat zetten. gevolg daarvan is
            dat je automatisch achter andere weggebruikers gaat aanjagen,
            wachtend om ze in te halen, zoals ik doe. probleem vandien is,
            dat deze mensen in één keer kunnen gaan stoppen, of ze nu willen
            afslaan of jou willen kutten blijft eender, je klapt er achter in.
            ook als je teveel snelheid bij hebt, (en zoals ik al zei, je moet
            zelfbeheersing beschikken om altijd kalm te blijven met zo'n
            willige en klinkende motor in hogere toeren) en er komt ineens
            onverwacht iemand voor jou de baan op, of is ineens gestopt, zonder
            3de remlicht, slecht weer / zicht... en je ziet het telaat, je bent aant smsen
            of weet ik veel, dan zit je al rap in heel akelige situaties zonder abs,
            want je slipt zo door, volle vaart op je doel af. ik kan het weten,
            ik heb het ooit meegemaakt.
            wie je maat ook is, als die daar niet bij stilstond... deed ik al 5 jaar gelede
            Shit geen ABS
            Was dat niet standaard op latere 2.0'en?

Comment

• Leer gewoon deftig remmen. Of je nu ABS hebt of niet.

Comment

je kon vooraan het motorblok onder de kap, rechts voor je als je ervoor
                staat een pomp zien zitten waar abs op staat. ook onder de toerenteller
                rechts, zit een charmant lampje dat aangaat elke keer je start.
                dit was pas standaard op de 2.0 E vanaf '91.
                ik wil je niet ontnuchteren, maar denk er bij na dat je daar niet op moet
                rekenen dan, tja ik had er nog op gehamerd dat hij echt snel word

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Leer gewoon deftig remmen. Of je nu ABS hebt of niet.
                  Pompend remmen als het glad ligt zeker? Maar ik heb toch liever dat het erop zit
                  Volgens carbase zit het wel standaard op een FL 2.0, maar niet op de preFL.
                  Wat denken jullie?

Comment

je kon vooraan het motorblok onder de kap, rechts voor je als je ervoor
                    staat een pomp zien zitten waar abs op staat. ook onder de toerenteller
                    rechts, zit een charmant lampje dat aangaat elke keer je start.
                    dit was pas standaard op de 2.0 E vanaf '91.
                    ik wil je niet ontnuchteren, maar denk er bij na dat je daar niet op moet
                    rekenen dan, tja ik had er nog op gehamerd dat hij echt snel word
                    Niet op gelet
                    Hopelijk heb ik dan een modeljaar 1991 ofzo. Hij is geloof ik in mei 1990 gemaakt.
                    Maar een ramp is het misschien inderdaad niet als je er rekening mee houdt. Op de auto's van vrienden die er al een hebben zit het ook niet. Gewoon goed oppassen als het glad ligt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                      Heb je een chassis nummer?

--->

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
                      Model 190 E AUSTRALIA
                      Lights
                      BOSCH
                      Wiper
                      BOSCH
                      Cab
                      31785
                      Delivery date 27.11.87
                      Dealer
                      Italy (543)
                      Interior
                      fabric black+anthracite (071)
                      Paint
                      172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
                      Options 341 additional lamp (с 01.09.1982)
                      428 manual five-speed transmission (с 01.01.1970)
                      466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
                      570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
                      front folding armrest w202 - housing at front with armrest
                      583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
                      593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
                      green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                        Model 190 E AUSTRALIA
                        Lights BOSCH
                        Wiper BOSCH
                        Cab 31785
                        Delivery date 27.11.87
                        Dealer Italy (543)
                        Interior fabric black+anthracite (071)
                        Paint 172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
                        Options 341 additional lamp (с 01.09.1982)
                        428 manual five-speed transmission (с 01.01.1970)
                        466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
                        570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
                        front folding armrest w202 - housing at front with armrest
                        583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
                        593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
                        green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
                        Nice! Ook 5-bak Nog een prefacelift?
                        Is die van u import uit Italië ofzo? Die van mij zou volgens die site bij een dealer in Duitsland geleverd zijn

Comment

matteus, abs is iets als esp, een systeem dat ingrijpt op menselijke fouten,
                          die je voornaam maakt door onoplettendheid of afleiding. jij mag zo goed
                          kunnen remmen door te doseren, op zon moment zit je erop want je trapt
                          in paniek toch alles dicht, net hetgene dat de abs opvangt door te pompen
                          in jou plaats in de meest kritieke situaties.

ik heb het wel gemerkt,
                          ik kwam lichtjes bergaf, de weg was glad begin dit jaar er lag een pak
                          sneeuw. ik zag de duitse stoplichten reeds ogenblikken eerder aangaan,
                          geen kat op de gladde baan, niet eens gestrooid denk ik.
                          ik trapte expres alles dicht, alsof ik in paniek schoot, en ik ben er zeker
                          van, ik was er gewoon doorgeschoven zonder want ik had nogal vaart,
                          ik voelde het pompje wel pompen, no shit

Comment

Nice! Ook 5-bak
                            Is die van u import uit Italië ofzo? Die van mij zou volgens die site bij een dealer in Duitsland geleverd zijn
                            Yep, komt uit Italië.
                            Brescia meer bepaald.
                            Alle tellers e.d. zijn dan ook in het Italiaans.

Comment

Pompend remmen als het glad ligt zeker? Maar ik heb toch liever dat het erop zit
                              Volgens carbase zit het wel standaard op een FL 2.0, maar niet op de preFL.
                              Wat denken jullie?
                              Waarschijnlijk op de 190E wel standaard en op de 190 (carb, basismodel) niet.
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

Comment

matteus, abs is iets als esp, een systeem dat ingrijpt op menselijke fouten,
                                die je voornaam maakt door onoplettendheid of afleiding. jij mag zo goed
                                kunnen remmen door te doseren, op zon moment zit je erop want je trapt
                                in paniek toch alles dicht, net hetgene dat de abs opvangt door te pompen
                                in jou plaats in de meest kritieke situaties.

ik heb het wel gemerkt,
                                ik kwam lichtjes bergaf, de weg was glad begin dit jaar er lag een pak
                                sneeuw. ik zag de duitse stoplichten reeds ogenblikken eerder aangaan,
                                geen kat op de gladde baan, niet eens gestrooid denk ik.
                                ik trapte expres alles dicht, alsof ik in paniek schoot, en ik ben er zeker
                                van, ik was er gewoon doorgeschoven zonder want ik had nogal vaart,
                                ik voelde het pompje wel pompen, no shit
                                ik heb ook liever abs
                                maar de meeste van mijn karren hadden het niet, nergens opgeknald...had wel nooit een rappe 190e

als het dient om je uit de nood te helpen als je aan het sms-en bent, tja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Waarschijnlijk op de 190E wel standaard en op de 190 (carb, basismodel) niet.
                                  nee het is allemaal in hetzelfde jaar standaard gekomen 16v uitgesloten, maar nou weet ik ook niet meer welk jaar

Comment

additional lamp is dat achteraan de interieur verlichting heb ik ook swel shivvy
                                    ik geloof dat daarvoor ook zelfs een houder in je kas gelast zit daar...
                                    Last edited by ; 02/03/2009, 23:06.

Comment

• Ik vind geen ABS ook niet zo'n ramp hoor. Gewoon opletten als het nat is, beetje proberen zonder verkeer kan zeer nuttig zijn. Zo deed ik dat ook als ik net mijn rijbewijs had.
                                      Die letzten Worte ...
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201 BENZIN

Comment

additional lamp is dat achteraan de interieur verlichting heb ik ook swel shivvy
                                        cool knopje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          nee het is allemaal in hetzelfde jaar standaard gekomen 16v uitgesloten, maar nou weet ik ook niet meer welk jaar
                                          Ik denk dat het in Duitsland rapper standaard was dan in België. Dus stradge kan mss wel geluk hebben omdat het een import geweest is . Nuja, afwachten.
                                          Die letzten Worte ...
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201 BENZIN

Comment

Working...
                                          X