Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • abs pomp

    een lampje dat uit gaat of aanblijft indien er iets mis mee is

    heel duidelijk dus...
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
      Als dit oranje licht geeft bij een 190 op het dashboard als je remt:



      Wat is dit dan?
      Remblokken versleten.
      Vooraan, achteraan zitten geen sensoren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten

        hoe maak ik fotos in één keer groot, in plaats van tumbnails?
        op de foto klikken en img rond zetten
        quote volgend bericht eens

        Comment




        • wabco

          Comment


          • onze 2.0 E van toen

            ff onze 190 van weleer uitgelezen, beetje pijnlijk, maar alles klopt...
            ook de armsteunen. destijds vond ik voornaam het gebrek
            aan kopsteunen achteraan al minder...

            ik heb er geen fotos meer van, daar rot ik zelf van, maar wat had ik eraan.
            hij zit nog wel erg fris in mn geheugen, ik herriner mezelf nog steeds details
            waar ik hem wellicht nu nog steeds aan terug herken, zeker vanbinnen.
            ik heb er wondermooie herrineringen aan, afgezet en opgehaald worden
            op de lagere school in stijl... 3 leuke reisjes in '96, '97, '98 naar het
            zuiden van frankrijk, eerst Brettagne, dan de Dordogne, dan Auvergne...
            in chronologische volgorde, elke keer de 1ste 2 weken van augustus.
            zo klein was ik nieens meer... 12j-13j-14j...

            alsof god me een betere wou schenken om nog eens terug te gaan piepen...

            VINWDB2010241F311214

            Model190 E AUSTRALIA

            Chassis2010241F311214

            Engine102962 10 118124

            Transmission717411 10 611142

            Order0 6 513 21482

            LightsBOSCH

            WiperSWF

            Cab44594

            Delivery date12.12.86

            DealerBelgium

            (513) Interiorcloth mushroom

            (075) Paint441impala metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1992, с 1994)

            Options

            260elimination of model designation on rear lid (с 01.05.196

            400folding armrest in the rear (с 01.09.1981)

            428manual five-speed transmission (с 01.01.1970)

            451revolution counter (с 01.12.1972 по 31.10.1993)
            tachometer

            466central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

            506outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989) outside rear view mirror, right, convex, taxi export version

            534antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)

            570folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
            front folding armrest w202 - housing at front with armrest

            593heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
            green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

            630ECE warning triangle (с 01.08.1980)

            en ja, gek, die diehoek heeft de mijne niet, en had die 190 wel,
            en ook de 190 aanduiding was bij deze weggelaten...
            enkel had de onze van weleer toch een fader (draaiknopje)
            voor de (andere) boxen, achteraan, maar in het dashboard
            boven de roosters, de mijne heeft deze voor de pook.

            absoluut gek of niet, ook slingert er in deze een klein plastiekje rond,
            dat op de zetelhouders moet, vooraan over die bouten, aan de voeten.
            zon vierkantje met 3 pinnen onderaan, in de kleur van het interieur.
            dat was zonbeige, en in de mijne ligt zo'n zwart. klaar om er nog eens
            5 jaar in rond te slingeren, zoals in onze andere van destijds, het paste
            nergens op, maar ik gooide het nooit weg.
            ik had die 190 ook niet mogen vergooien, maar ik besefte niet eens
            wat mijn ouders zo weggaven.

            het leven......................

            het verkoopscontract bezit ik nog, daar heb ik de vin van offcourse.
            maar het word te vaag om met mn gsm te trekken, de echte kodak
            is kapot... hij is vermoedelijk naar Salonta in Roemenie, dit was
            de geboortestad die de roemeen opgaf, een zekere Samuel Bochis,
            geboren op 10/04/81. die gast was toen dus toevallig net 19 geworden
            (verkoop op 16 april 2000) vermoedelijk nieens een rijbewijs,
            en op de platen van mijn vader vertrokken. achteraf hadden ze mn
            vader nog gebeld, de politie dacht dat hij gestolen was... ze hadden
            da volk tegengehouden omwille van verkeerd parkeren int stad...
            een plaats waar ik vaak langs kom... allemaal wel raar


            dus alles klopt alweer

            bij de verzekering kan ik mss de vin nog opvragen van de 190 d 2.0,
            die ik eind 2007 zelf verkocht heb. deze was erg gelijkaardig
            als mn huidige E, ook zwart vanbinnen/buiten, (elektrisch) dak,
            hoofdsteunen, lichtje achteraan, zelfs ook 5-bak...
            Last edited by ; 03/03/2009, 22:50.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Pompend remmen als het glad ligt zeker? Maar ik heb toch liever dat het erop zit
              Volgens carbase zit het wel standaard op een FL 2.0, maar niet op de preFL.
              Wat denken jullie?

              Pompend remmen is de grootste zever die er bestaat imo.


              Leer gewoon gedoseerd hard remmen zodat je constante remkracht hebt, en dus ook een zo constant mogelijke dynamische gewichtsverplaatsing t.g.v. dat remmen, en dan kun je veel gemakkelijker uitwijken en sturen en al wat je wil.


              Pré-facelift heeft het zeker niet standaard. De mijne bijvoorbeeld (1985) heeft het niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
                matteus, abs is iets als esp, een systeem dat ingrijpt op menselijke fouten,
                die je voornaam maakt door onoplettendheid of afleiding. jij mag zo goed
                kunnen remmen door te doseren, op zon moment zit je erop want je trapt
                in paniek toch alles dicht, net hetgene dat de abs opvangt door te pompen
                in jou plaats in de meest kritieke situaties.

                ik heb het wel gemerkt,
                ik kwam lichtjes bergaf, de weg was glad begin dit jaar er lag een pak
                sneeuw. ik zag de duitse stoplichten reeds ogenblikken eerder aangaan,
                geen kat op de gladde baan, niet eens gestrooid denk ik.
                ik trapte expres alles dicht, alsof ik in paniek schoot, en ik ben er zeker
                van, ik was er gewoon doorgeschoven zonder want ik had nogal vaart,
                ik voelde het pompje wel pompen, no shit

                Je moet mij niet uitleggen hoe ABS werkt hoor. Ik heb het de laatste 4 jaar herhaaldelijk moeten vanbuiten leren voor examens e.d.


                Naar mijn ervaring zijn veel ABS systemen absoluut niet foolproof wat betreft maximale remkracht in alle situaties.
                Zeker niet de relatief simpele systemen op deze auto's.

                Zelfs met een auto met ABS probeer ik die altijd zo weinig mogelijk te gebruiken. Als ik hard moet remmen voor iets, zal de eerste reactie waarschijnlijk inderdaad zijn om alles dicht te gooien, maar het komt erop neer om zo snel mogelijk je pedaalkracht zodanig te doseren dat de abs nét niet meer hoeft tussen te komen.

                Je moet niet vergeten dat ABS-systemen slechts in werking treden als er SLIP optreedt. En slip wil per definitie zeggen minder (geen) grip, en dus verminderde vertraging.
                En dat heb je niet als je de remdruk zodanig kan doseren dat het wiel eigenlijk nooit 100% slipt.

                Comment


                • De mijne



                  Тип CAR Модель 190 E
                  Номер шасси 2010241F138551
                  Номер двигателя 102962 10 051551
                  Номер трансмиссии 716216 00 202171
                  Дата изготовления (год/мес/день) 850813
                  Оптика BOSCH
                  Кабина 35461
                  Цвет интерьера 071
                  Цвет 1 199
                  Коды комплектации

                  400 FOLDING ARMREST IN REAR
                  422 MANUAL GEARBOX NSG FOR GREAT BRITAIN
                  532 MB-POWER-LAUTSPRECHER-SYSTEM
                  593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG
                  630 ECE - WARNING TRIANGLE
                  812 REAR END LOUDSPEAKER
                  876 INTERIOR LIGHT ASSY.

                  Comment


                  • deze geeft meer info over de AMG


                    VIN WDB2010241F138551
                    Model 190 E AUSTRALIA
                    Chassis 2010241F138551
                    Engine 102962 10 051551
                    Transmission 716216 00 202171
                    Order 0 5 513 15219
                    Approx. year 1985
                    Lights BOSCH
                    Cab 35461
                    Dealer Belgium (513)
                    Interior fabric black+anthracite (071)
                    Paint
                    199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
                    Options
                    400 folding armrest in the rear (с 01.09.1981)
                    411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
                    422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
                    451 revolution counter (с 01.12.1972 по 31.10.1993) tachometer
                    466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
                    506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с
                    01.10.1983 по 31.03.1989)
                    outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
                    532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)
                    542 lockable glove compartment (с 01.02.1963 по 29.02.1986)
                    593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
                    green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
                    630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
                    812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
                    876 rear door contaCTS and lamp above rear window (с 01.07.1964 по 31.10.1993)
                    Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

                    Comment


                    • Ahja nice.

                      Comment


                      • vanwaar altijd 190 'australia'?

                        Comment


                        • 190 E 2.0 uit berlijn 1987

                          Je moet mij niet uitleggen hoe ABS werkt hoor. Ik heb het de laatste 4 jaar herhaaldelijk moeten vanbuiten leren voor examens e.d.


                          Naar mijn ervaring zijn veel ABS systemen absoluut niet foolproof wat betreft maximale remkracht in alle situaties.
                          Zeker niet de relatief simpele systemen op deze auto's.

                          Zelfs met een auto met ABS probeer ik die altijd zo weinig mogelijk te gebruiken. Als ik hard moet remmen voor iets, zal de eerste reactie waarschijnlijk inderdaad zijn om alles dicht te gooien, maar het komt erop neer om zo snel mogelijk je pedaalkracht zodanig te doseren dat de abs nét niet meer hoeft tussen te komen.

                          Je moet niet vergeten dat ABS-systemen slechts in werking treden als er SLIP optreedt. En slip wil per definitie zeggen minder (geen) grip, en dus verminderde vertraging.
                          En dat heb je niet als je de remdruk zodanig kan doseren dat het wiel eigenlijk nooit 100% slipt.

                          ik twijfelde niet aan je kennis over de werking van het systeem, zo kwam ik evenmin over,
                          denk ik? maar je leek niet zo te weten waarvoor het systeem bedoeld is.
                          het doseren van de remdruk: overlaten aan een elektrisch systeem dat op jou reactie ingrijpt,
                          die eender wie zelfs graag in huis heeft denk ik: alles dichtsmijten met minder zorgen
                          want, jij moet niet meer doseren, maar de rommel dat erbij besteld was, die neemt
                          dat ff over, zoals heel de wereld wel weet, dacht ik toch althans.
                          vandaar dat ik dat ook niet eerder toellichtte...
                          dus die pomp etc, waarvan ik pas een foto gepost heb.


                          ik geef toe sedert mijn eerste auto hebben ze altijd abs gehad,
                          en ik heb het zelden echt nodig gehad, maar die momenten,
                          en de momenten dat ik het zelf uitdaag door te traag in de remmen
                          te gaan, merk ik toch uit mijn ervaringen, en zeker met deze door er
                          echt op te letten t.o.v mijn andere 2 modernere voorgaande autos,
                          dat dit systeem, ook al is het verouderd, toch ook voortreffelijk
                          in lijkt te grijpen... want ik kan echt érg hard in de remmen gaan,
                          voorlopig enkel getest met één passagier, maar toch ook reeds
                          met 3 of 4 zomerbanden, ben er ééntje vergeten ginder

                          nog een ervaring die me ff te binnen schoot, was dat ik met 4 man
                          in mn focus de snelweg verliet met teveel vaart, de E34 eindhoven,
                          afrit centrum, die afrit ging naar beneden en eindigde op een
                          kruispunt met lichten die toen op rood stonden...
                          heel klassiek, teveel vaart bij, en pompen maar he, met die 4 man
                          die je anders zelden bij hebt, kwam ook onverwacht aan
                          Last edited by ; 03/03/2009, 22:24.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Pompend remmen is de grootste zever die er bestaat imo.
                            Vooral bij mijn 240D. 2 keer pompen en de rembekrachtiger werkt niet meer om de één of andere reden. Dan knal je zowiezo ergens op
                            Best eens uittesten dus dat pompend remmen als je een oude wagen hebt.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment




                            • koffervleugel er af trekken, juiste lichten terugsteken, nog wat afbieden en raggen met dat ding?

                              ofnie?

                              Comment


                              • gaan zien!

                                2.3 is een fijn blok.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  gaan zien!

                                  2.3 is een fijn blok.
                                  bwajaat, morgen om 19u.

                                  Kar zou nog redelijk ori zijn buiten de lichten zegt ie, en in redelijke staat, wel een deuk in één achterportier met wat roestvorming.

                                  motortuning -> aangepaste K-jetronic, andere nokkenassen, spaghetthi-uitlaatspruitstuk, RVS-uitlaat en K&N-filter. Die 153pk heeft hij een vermogensuitdraai van.

                                  Valt nog mee al bij al, ik had al iemand verwacht die ging zeggen 'ja meneer, ik heb daar een speciale auto5-powerbox voor gekocht' ofzo

                                  Comment


                                  • aangepaste K-jet... hmm, vraag hem eens hoe hij dat gedaan heeft

                                    153pk is iig netjes!

                                    Comment


                                    • La 190 est arrivée.
                                      Vrijdag foto's want nu regen en morgen geen tijd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                        La 190 est arrivée.
                                        Vrijdag foto's want nu regen en morgen geen tijd.
                                        Zalig! Proficiat!
                                        Eerste bevindingen? Kun je niet snel wat pics maken in de regen, ik ben echt benieuwd

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          aangepaste K-jet... hmm, vraag hem eens hoe hij dat gedaan heeft

                                          153pk is iig netjes!
                                          gona ask, was daar ook al benieuwd naar, de eerste keer dat ik dat heb gehoord

                                          heb nog gevraagd 'ge bedoelt dus een andere motorsturing er in gestoken?' maar hij zei dat de K-jetronic gewoon aangepast was.

                                          we'll see. Als het een zeveraar is valt ie wel rap door het net denk ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X