Zonet mijn eerste langere rit gedaan in de 190.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
De mijne is er ook!!!!!!!!!!!!!!!
Al meteen goed gekuist wel veel krasjes, maar het totaalbeeld is wel netjes
Rijdt echt leuk
Maar ook wel wat mindere kantjes ontdekt
- de temperatuurmeter gaat naar de 120°C als hij een langere tijd stationair draait, ik heb de indruk dat de koeler het niet doet ofzo, of wat denken jullie?
- gaspedaal staat precies los ofzo, overgevoelig precies, als de motor afstaat kun je er duwtje tegengeven zonder weerstand?
Iemand een idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtengaat de fan niet draaien?
mee opletten hé man, 120° is al niet weinig.
Draait zo'n beetje mee gewoon. Ik weet het, ik heb het nogal laat opgemerkt. Wat kan dit zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenStradge!
Heb heel snel wat foto's gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten- gaspedaal staat precies los ofzo, overgevoelig precies, als de motor afstaat kun je er duwtje tegengeven zonder weerstand?
Iemand een idee?
ik dacht dat de 300td van matteus er ook wel veel last van ging hebben (500000) maar nee, die dus niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDe fan draait, maar niet helemaal niet hard
Draait zo'n beetje mee gewoon. Ik weet het, ik heb het nogal laat opgemerkt. Wat kan dit zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbij de clk en de 123 had ik dat ook, beetje wennen
ik dacht dat de 300td van matteus er ook wel veel last van ging hebben (500000) maar nee, die dus niet
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenLekkere basiskar!
Zalig Stradge!
Foto's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten't doet pijn aan de vingers
maar als je 120° hebt, moet de koppeling gesloten staan, en kun je die ventilator niet meer tegenhouden
(probeer dit niet onbehouden he)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenOke dus ik laat hem weer ff heel heet worden, als ik de fan dan met iets (ik ga eens kijken of ik iets anders dan men vingers ertussen kan steken) tegenhou, en de ventilator draait gewoon verder dan weet ik dat de viscokoppeling kapot is? Of begrijp ik het weer niet goed
Soit, ik heb ook ooit hetzelfde gehad als jou en bij mij was het gewoon de temperatuurvoeler. Kostte iets van 30 euro ofzo en was direct geregeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenThanks
Zalig Stradge!
Foto's?
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenBij mijn 190D is het geen viscokoppeling, maar de fan begint ineens snel te draaien vanaf 100 °C. Ik weet niet wat er op de 190E zit.
Soit, ik heb ook ooit hetzelfde gehad als jou en bij mij was het gewoon de temperatuurvoeler. Kostte iets van 30 euro ofzo en was direct geregeld.
Comment
-
Heb effe gezocht en de 190E zou een gewone magneetkoppeling hebben en geen visco (wel op 2.6 en 2.5D Turbo alleszins). Ik dacht dat je kon controleren of je ventilator nog werkt door dat contact te overbruggen, maar daar kan iemand anders best even iets over zeggen, want kennis van tecniek heb ik niet.
Als je ventilator nog werkt als je die aanschakelt, ligt de fout dus bij die voeler die de ventilator moet starten bij een bepaalde temperatuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenHeb effe gezocht en de 190E zou een gewone magneetkoppeling hebben en geen visco (wel op 2.6 en 2.5D Turbo alleszins). Ik dacht dat je kon controleren of je ventilator nog werkt door dat contact te overbruggen, maar daar kan iemand anders best even iets over zeggen, want kennis van tecniek heb ik niet.
Als je ventilator nog werkt als je die aanschakelt, ligt de fout dus bij die voeler die de ventilator moet starten bij een bepaalde temperatuur.
Ik heb ook zo goed als geen kennis van techniek, iemand die weet hoe te checken of de ventilator/magneetkoppeling werkt?
Bedankt voor de hulp alvast!!! En hopelijk binnenkort eens een W201 meet ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals het een magneetkoppeling en de fan draait, dan werkt ze toch, of niet...
bij visco's blijft ze traag mee ronddraaien, bij magneet zou los toch niet-draaiend moeten zijn
Iemand een idee waar ik die het best ga halen, en hoe in te bouwen?
Nog een vraagje: met radio uit hoor ik een soort kloppend geluid achteraan wanneer ik de koppeling induw, enkel als ik rij, als hij stilstaat hoor ik het niet. Iemand een idee wat het is en of het kwaad kan?
Comment
Comment